Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 18-08-21 kl 08:22 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 35

Kommentarer

Gammel
Frøy sin avatar
God morgen.
Onsdager er generelt bedre enn tirsdager så det kjennes ut som at det kan bli en bra dag.
Postet 18-08-21 kl 08:35 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
God morgen! Løper rundt og bærer vesker i Arendal denne uken. :tårnfrid:
Postet 18-08-21 kl 08:50 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Det høres jo litt gøy ut Pøblis.

Jeg skal ha et større fysisk møte for første gang på ett år. Og er veldig spent på logistikk og alt som følger med.
Postet 18-08-21 kl 08:57 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg sitter og er litt oppgitt og sjokkert. I går var jeg på foreldremøte på videregående. Jeg ble veldig imponert av rektor og ass.rektor, men læreren ba oss om å presentere oss med navn, navn på barn og yrket vårt. Jeg ble skikkelig overrasket og klarte ikke helt å protestere da det var min tur midtveis i prosessen. Full kudos til bilmekanikkeren i en klasse full av leger og arkitekter.
Postet 18-08-21 kl 09:21 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Dere slapp fødselsår, da, Tjorven

Her våknet 9-åringen snydens forkjøla, så da strandet vi i sofaen. Får dra inn til byen og teste snart.
Postet 18-08-21 kl 09:27 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Hæ, Tjorven? Er det mulig….Festlig å være uføretrygdet alenemorforelder i den klassen. Og dessuten er bilmekaniker i disse dager særdeles ettertraktet. Eierne av den dyreste Teslaen kan ikke mekke på bilen.
Postet 18-08-21 kl 09:27 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Å herregud, Tjorven. Jeg hadde ikke ant hva jeg skulle si. Jeg har en veldig generell stillingstittel i staten. Ikke noe schwung og beskrivende tittel av hva jeg gjør.
Postet 18-08-21 kl 09:42 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Haha, Tjorven, det skjedde med meg på mitt aller første foreldremøte, da Prima begynte på barneskolen. Læreren syntes det hørtes så spennende ut med «språkforsker» at hun presset enda flere detaljer ut av meg, og resultatet var at de neste presenterte seg som «bare arkitekt» og «bare lege» osv.
Postet 18-08-21 kl 09:50 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det er ikke noe schwung over min stillingstittel heller, men jeg har en helt grei jobb i staten. Det var jo til å overleve å fortelle om den, men jeg tenkte at det var veldig mange andre ting vi heller kunne sagt hvis vi skulle si noe mer enn hva vi het.
Postet 18-08-21 kl 09:51 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Haha, jeg var også på foreldremøte på barneskolen i går og opplevde det et snev Obstfeldersk.
Postet 18-08-21 kl 10:09 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg syntes introrunden to måneder etter separasjonen (uten yrkestittel) var ille nok, da alle satt i par og kjørte idyllisk "vi er foreldrene til.. og bor i det store hvite huset nedi sjøkanten.." mens førsteklassingens far og jeg satt i hver vår ende av lokalet :grøss:
Postet 18-08-21 kl 10:12 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Zulu sin avatar
Jeg synes de burde bedt dere oppgi kroppsvekt og tid på mila også, Tjorven.
Postet 18-08-21 kl 10:13 av Zulu Zulu er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Folk har en rar tendens til å bli skremt om jeg oppgir min tittel
Postet 18-08-21 kl 10:14 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen! Takk for påminning om å sjekke når div. foreldremøter er planlagt.

Jeg bruker oftere å si arbeidssted, enn tittelen. Seniorrådgiver liksom?
Postet 18-08-21 kl 10:18 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Ikke så rart, Appelsin!

Jeg hadde også reagert, Tjorven, men ikke sagt noe.
Postet 18-08-21 kl 10:18 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Tid på mila
Postet 18-08-21 kl 10:33 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Oh my, håper ikke det blir slik på de kommende foreldremøtene på hhv ungdomskole og vgs. Første skoledag i dag, endelig alene hjemme på hjemmekontoret.
Postet 18-08-21 kl 10:42 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Å kjære vene. Håper virkelig ikke det blir sånn her. Vet ikke om noe foreldremøte foreløpig.

Planer om å bare jobbe mine 4 timer i dag. Er liksom halvt sykemeldt for å få kontroll på hodepine. Vel 2 dager fullt fordi det bare ble sånn har resultert i verre hodepine.
Postet 18-08-21 kl 11:15 av star star er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen fra bivirkningssofaen. Blir en dag under teppet og håpe på bedring til i morgen.
Har en 8. klassing idag og en i 1. klasse på vgs. Spennende.
Postet 18-08-21 kl 11:23 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Besynderlig opplegg, Tjorven! Har aldri vært ute for sånt på foreldremøte, gitt.

Første skoledag for tredjeklassing og femteklassing her, og skole er ikke bare fryd og gammen for noen av dem, så jeg sitter litt på nåler. Så langt, så godt. Får jobbe litt, da.
Postet 18-08-21 kl 11:27 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Da har jeg fått 99% bekreftet at jeg kan få hjemmekontor fast minst 60%. Det er helt midt i blinken for meg.
Hadde blitt vanskelig å måttet tilbake 100% på kontoret når jeg har sett hvor mye fritid betyr for meg.
Postet 18-08-21 kl 13:10 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Så kjekt Frøy. Vi har fått beskjed om at nå kan det være 75 % ansatte på jobb til enhver tid. Men, vi kan, hvis vi vil, ha hjemmekontor 2-3 dager i uken i hvert fall til desember. Så får vi se hva avdelingen kommer frem til, vi skal ha et møte om det om ikke så lenge. Jeg kommer nok til å sitte hjemme så mye jeg får lov til.
Postet 18-08-21 kl 14:23 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Nå har dere forresten glemt å passe på meg igjen, jeg har klart å kjøpe litt mye garn igjen (var salg på all alpakkagarn hos Garnius), samt strikkeoppskrift, glidelåser og for. Jeg går å skammer meg litt tenker jeg.
Postet 18-08-21 kl 14:34 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Bare send det videre til meg, Frøy
Postet 18-08-21 kl 14:42 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Så bra at du har funnet en god hjemmekontorløsning med den lange reiseveien!
Postet 18-08-21 kl 14:42 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg tror absolutt at jeg trenger alle de 150(!) nøsten med Drops Flora helt selv Appelsin. Kan være at jeg jeg fikk et snev at besluttningsvegring og bare tok alle de fine fargene.
Meeen jeg har fått brukt en del av det gamle planløse garnet nå så tenker at det da må være "lov".
Postet 18-08-21 kl 15:16 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
150!
Postet 18-08-21 kl 15:57 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har tatt imot 30 sylferske og herlige videregående-elever i dag. Nå er jeg helt utslitt.
Postet 18-08-21 kl 17:15 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Nå er jeg litt grinete på Storebror her. Han startet på universitetet i går og sa ikke fra at påbyggplassen på VGS var uaktuell slik han hadde lovet, så i stedet for at noen andre ble glade for å kunne gå til første skoledag i dag med de andre, stod plassen tom og den som får den kan komme i morgen i stedet. Det er ingen krise, men dårlig gjort allikevel.

I dag har jeg vært hos øyelege og halve dagen ble bare borte. De digre pupillene etter undersøkelsen gjorde meg så sensitiv for lys at jeg bare måtte gjemme meg i mørket etterpå. Men fint å ha det overstått da.
Postet 18-08-21 kl 17:53 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Tjorven: Håper du sender en epost til læreren. Det var temmelig tankeløst, men neppe vondt ment. Om jeg hadde gjort en slik blemme selv, hadde jeg satt pris på å få vite det.
Postet 18-08-21 kl 21:18 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Miss Norway sin avatar
Hvorfor var det SÅ tankeløst da? Det er jo bare krenkende hvis publikum er dømmende. Holdningen om at noen yrker gjør en til «bedre» borgere enn andre er gammeldags, og det at man derfor ikke skal snakke om hva man jobber med kan jo indirekte bli nedlatende i seg selv? «Det er slemt å si at jeg er lege for da blir hun vernepleieren mindreverdig stakkars»?

Setter det litt på spissen, seff.
Postet 18-08-21 kl 22:15 av Miss Norway Miss Norway er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg er helt enig, Missa.
Så kan vel noen si at vi neppe vet noe om det å ikke kunne smykke seg med tittel, men jeg tenker i hvert fall ikke at det er noe mindreverdig i å være bilmekaniker eller hjemmeværende (men jeg vet godt om noen som [i]føler[/ på mindreverd i ulike sammenhenger).
Postet 18-08-21 kl 22:27 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg hadde følt det skikkelig leit hvis jeg hadde blitt spurt for noen år siden.
Postet 19-08-21 kl 00:35 av star star er ikke aktiv
Gammel
Benzo sin avatar
Enig med Missa og Appelsin, jeg kan ikke smykke meg med noen fin tittel, men vasser i leger og andre spesialister på jobb. Aldri følt meg mindreverdig, snarere tvert i mot, de er sjeleglade for at det er noen som kan hjelpe dem med det de ikke har koll på.
Postet 19-08-21 kl 10:01 av Benzo Benzo er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
En ting er de ulike yrkenes status (eller opplevd status), men det kan være sårt å presentere seg som arbeidsløs eller uføretrygda.
Postet 19-08-21 kl 10:10 av celebelen celebelen er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no