Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 29-04-21 kl 10:20 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 34

Kommentarer

Gammel
Nenne sin avatar
Er det blitt så vanskelig å finne frem til bloggene nå at ingen kommer her lenger?

Her er det i prinsippet lov å gå på kontoret nå, men jeg holder meg hjemme i dag også. Det er så mye smitte i området. Det er fint vær i dag også, så det blir nok en liten pause på verandaen midt på dagen. Vi trenger egentlig regn nå, det er tørt her, men jeg får bare kose meg med verandalunsjpauser siden det ikke er noe regn i sikte.
Postet 29-04-21 kl 10:24 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg har blitt evig hjemmekontor-rotte. I dag sitter jeg på mannens hjemmekontor sammen med hunden, siden vi har håndverker (min far) på stua/mitt hjemmekontor. Jeg planlegger dog fysisk kontor minst en dag i neste uke. Det er litt :shock: Tror jeg trenger sosial trening.
Postet 29-04-21 kl 10:26 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Hadde en forjævlig ettermiddag i går, men heldigvis mye bedre i dag.
Fysio i ettermiddag og jeg har ikke vært flink pasient.
Postet 29-04-21 kl 10:26 av star star er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har sett etter torsdagsstua tre-fire ganger den siste timen. Skikkelig sein åpning i dag.
Postet 29-04-21 kl 10:30 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Tidenes beste hjemmekontor dag i går, tror jeg.
Postet 29-04-21 kl 10:30 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God formiddag fra sofakontoret. Jeg skal inn til byen for å ha et møte i ettermiddag, men det meste av arbeidsdagen blir i sofaen.

Jeg hadde fått beskjed om at nettet kom til å være borte om morgenen og tok meg en ordentlig husarbeidsmorgen. Men enten ble det ikke kuttet, eller så kom det tilbake raskere enn planlagt, for jeg kom i gang med jobb så snart alle klærene var ryddet bort. Så nå har jeg oppvask- og klesvaskemaskin i gang, nytt sengetøy på sengen og tre Ikeaposer med rene klær er ryddet vekk

Jeg vil ha helg kjenner jeg.
Postet 29-04-21 kl 10:40 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn, morn! Jeg skal skrive og spille inn forelesning, men i stedet nettshopper jeg bursdagsgaver til ungene og chatter med mannen om flyttelogistikk. Skjerpings!
Postet 29-04-21 kl 10:43 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi har fått streng beskjed om at det fremdeles er fullstendig forbudt å møte på kontoret uten særdeles god grunn. I neste uke skal vi få ny parkett i 1. etasje (hvor mitt spisestuehjemmekontor er). Så nå har jeg søkt om lov til å møte opp de dagene. Alle rommene i 2. etasje er fulle av andre folk som har hjemmekontor/-skole.

Jeg har lite å gjøre på jobb for tiden, og i dag skal jeg benytte tiden til å gå meg en tur - i arbeidstiden. Vi har egentlig lov til å gjøre det 30 minutter hver dag. Men det er sjelden jeg gjør det. Det er bare dumt for både min og arbeidsgiver sin del.
Postet 29-04-21 kl 10:44 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå: Du må gjerne komme her og ta mitt hus også; her ser det ikke ut. Ingen kan komme og påstå at jeg bruker hjemmekontor som ryddetid i alle fall.

Heiko: Det blir rart å måtte på jobb igjen, ja. Jeg vet jeg er ønsket tilbake; men jeg liker meg så godt hjemme. Men, lurer på om jeg må tilbake på mandag. Får tenke på det en dag eller tre.
Postet 29-04-21 kl 10:45 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Gå på tur, tjorven! Kjæresten min, som er sjef for to stykke sender dei ut på tur så ofte dei kan. Det er viktig for helsa assa.
Eg skal på jobbjobb. Me er på gult nivå og det er bånn pinne i gangene og over alt. Kjekt, og skummelt.
Postet 29-04-21 kl 10:57 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Ungen min ble myndig i dag og jeg sitter og skjønner ikkeno'.
Postet 29-04-21 kl 11:08 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
God morgen! I dag forsov vi oss fordi vekkerklokken (aka ettåringen) hadde skrudd seg av. Heldigvis begynte storerbror en time time senere på skolen enn vanlig pga. turdag.

Gratulerer med myndig barn, Mave!
Postet 29-04-21 kl 11:08 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Grattis med 18-åring Mave!!

Solen skinner, bjørken vinner. Blir å holde seg inne på dagen tror jeg, men må ut en tur i kveld og gå i skogen med venninne. Tror jeg muligens ved en inkurie tok dobbel dose allergimedisin i går kveld, for en seig start på dagen!
Postet 29-04-21 kl 11:14 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Gratulerer med myndig unge, Maverick!

På jobb, kjapp kontorpause fra produksjonen, men nå bærer det ut igjen!
Postet 29-04-21 kl 11:19 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Hurra for myndigungen, Mavs! Tenk det! Har hørt rykter om at jeg også snart har en myndig unge, men jeg kan ikke helt tro det.
Postet 29-04-21 kl 11:21 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer med 18 åringen Maverick.

Min yngste blir 18 i høst. :skrekk:
Postet 29-04-21 kl 11:24 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Gratulerer så mye med den myndige Mave!

Jeg nekter egentlig å forholde meg til at 03 nå blir myndige for det betyr at det ikke er lenge til min lille 04 blir det samme.

Her har det gått litt i møter nå på starten av dagen og nå tenkte jeg at jeg skulle benytte den muligheten med at jeg har bil hjemme til å hente litt garn på posten og nå skal jeg ikke bestille mer garn før jeg har nesten tømt prosjekt esken, jeg lover.

Grunnen til at jeg har bil hjemme er jeg egentlig mindre glad i, mannen har tatt den ene motorsykkelen med seg for den skal nedklasses til mellomtung slik at tidligere nevnte guttunge kan begynne å lærekjøre på den, siden mannen ønsker å ha noen å kjøre tur med og jeg nekter å ta motorsykkellappen, og før guttungen får kjøre på den trenger han tydeligvis en moped å trene på så det leter de også etter, helt til mannen kom på at han har jo en liggende i deler som det bare er å skru sammen. Jeg gir opp og tenker at strikkehobbyen min er ganske billig sammelignet med det galskapet deres.
Postet 29-04-21 kl 11:31 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Gratulerer med myndig barn, Mave.
Her er alle våre passert 18, og det er en sann fryd. Hver alder har sin sjarm osv, men det er godt å se dem bli voksne.
Postet 29-04-21 kl 11:33 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg får også garn i posten i dag.
Postet 29-04-21 kl 11:34 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Grattis med attenåring, Mave. Jeg har to som har passert tjue, og det er jo egentlig helt vilt. Nå har eldstemann (23) flyttet hjem igjen for noen måneder, og det er jo litt stas, men vi teller begge to uker og dager til huset han og to kamerater skal leie blir innflytningsklart.
Postet 29-04-21 kl 11:48 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg får ikke garn i posten i dag. Men jeg var på Husfliden i går og det står en ganske full pose i gangen. I tillegg til de fire prosjektene som jeg har garn til i en puff i stuen.
Postet 29-04-21 kl 12:04 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Altså siden Stuggu vet om min indre galskap må jeg innrømme at det landet noen nøster med Lollipop garnet fra Europris også i kurven min. Jeg gir meg selv opp
Postet 29-04-21 kl 12:07 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg kjenner jeg er skeptisk til garn fra Europris. Hva slags materiale er det? Er det godt å strikke med?
Postet 29-04-21 kl 12:10 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Jeg fikk også garn i posten i dag, men så har jeg glemt å kjøpe med strikkepinner i riktig størrelse.
Postet 29-04-21 kl 12:20 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Tjorven, er meget skeptisk selv, er 90% akryl og 10% ull i lollipopgarnet. Ikke min favoritt sammensetning kan du si, men nydelige farger.
Postet 29-04-21 kl 12:28 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Hva skal du bruke det til? 90% akryl hadde jeg ikke orket, kjenner jeg.
Postet 29-04-21 kl 12:33 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer med 18-åringen, Maverick
Postet 29-04-21 kl 12:36 av star star er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Input, jeg er litt der selv også, så jeg vet ikke helt hvorfor de bare hoppet oppi kurven min. Men jeg skal vel få strikket en genser eller noe av de.
Postet 29-04-21 kl 12:45 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har oppdaget en uventet snobbete side ved meg selv, og er ekstremt selektiv når det gjelder garn. Det lollipopgarnet ser jeg på FB er veldig populært, men jeg ville aldri brukt det.
Postet 29-04-21 kl 13:16 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Bare pass deg Stompa, plutselig har det landet i kurven din også.
Postet 29-04-21 kl 13:31 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Postet 29-04-21 kl 13:59 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Gratulerer med 18-åring, Mave! Rart når de blir så store.

Jeg er fortsatt på jobb, men straks på vei hjemover. Tror jeg skal ta turen via Botanisk hage.
Postet 29-04-21 kl 17:20 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Hurra for 18-åring . De er jammen fine vesener!
Postet 29-04-21 kl 23:18 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Hurra for 18-åringen, Maverick!
Postet 30-04-21 kl 00:07 av annemede annemede er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no