Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 25-05-21 kl 07:45 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 32

Kommentarer

Gammel
Input sin avatar
Tidlig oppe - for jeg skal på kontoret-kontoret!
Men først har jeg jobbet litt på hjemmekontoret mens jeg spiser frokost. Resten av huset sover ennå. Her har det blitt slapt, men storebror må stå opp snart om han skal rekke skolen.
Postet 25-05-21 kl 07:51 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Kontorkontor her også. Det er utfordrende å inspirere de unge sjelene for tiden, men jeg skal gjøre et forsøk. Møter i kveld, streikeberedskap på planen. Pandemi-mai er ikke kjedelig, i det minste.
Postet 25-05-21 kl 08:02 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Mine har tentamen i dag, så jeg skal bare sitte og se på dem. Jeg har jo ikke sett dem før, bare tre av dem og noen få av de andre har jeg sett på kamera, så jeg skal kose meg med å gjette hvem som er hvem.
Postet 25-05-21 kl 08:04 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Interessante tider Input.

Jeg skal være på sofakontor i dag. Men først en tur til tannlegen.
Postet 25-05-21 kl 08:43 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen fine mennesker!

Kan bli vant til å begynne ukene på tirsdager.
Postet 25-05-21 kl 09:07 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Veldig Blå! Nå oppdaget jeg også at jeg sitter på feil t-bane for å komme meg på jobb. Flaks at jeg har god tid!
Postet 25-05-21 kl 09:09 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen!! Godt å slippe mandag ja!

Jeg skulle vært på kontorkontor fra i dag, men en bil har et punktert dekk, dvs. står med ett vinterdekk og resten sommer, så den kan ikke kjøres annet enn til dekkbutikken, der den skal få 4 nye satt på i morgen. Da ble logistikken så utfordrende at jeg venter til torsdag, kjører inn med pikk og pakk i morgen kveld. Kan nesten ikke vente!!
Postet 25-05-21 kl 09:22 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Oida, Input. Du vet du lever i en pandemi når du "glemmer veien" til jobb etter måneder med hjemmekontor. Håper resten av dagen går bedre.

3 av fire er ute av døra, bare en av de glemte matpakka (den voksne). Jeg har hjemmekontor og nok å henge fingrene i. Siste kort-uke i overskuelig framtid.
Postet 25-05-21 kl 09:24 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg har glemt brillene mine hjemme. Jaja, en får myse på skjermen som best en kan.
Postet 25-05-21 kl 09:29 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Og Prima er 18 i dag! Herregud, hvordan kan dette ha skjedd?!
Postet 25-05-21 kl 09:29 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Møkkastart på uka. Fikk akkurat beskjed om at ei i koret er død av sykdom. Jeg har vel tenkt at det kom til å skje, men håpet i det lengste at hun skulle komme seg. Det er så forbanna urettferdig at snille, hyggelige mennesker blir borte altfor tidlig.
Postet 25-05-21 kl 09:35 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
En har hjemme tentamen, en har halv skoledag og jeg har hjemmekontor. Skulle egentlig hatt møter fram til 12, men de har blitt avlyst. Det passa bra i dag.
Postet 25-05-21 kl 09:36 av star star er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer så mye til Prima.
Postet 25-05-21 kl 09:37 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Hurra for voksen Prima!
Postet 25-05-21 kl 09:41 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Voksen og voksen!
Postet 25-05-21 kl 09:50 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Gratulerer til Prima.
Postet 25-05-21 kl 09:54 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Gratulerer så mye til Prima!

Her går dagens kaffipauser med til opprydding i klær og da særlig mannens klær. Det er ikke rart at det er umulig å finne noe for han når han skal samle på hver eneste klesfille. T-skjorter som er over 20 år gamle er faktisk lov å kaste, og det gjør jeg nå!

Ja, jeg ble vekket av sur mann i dag som ikke fant seg klær selv om de lå rett i synet på han.
Postet 25-05-21 kl 10:09 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Gratulerer så mye til Prima!
Vi har vært på tur i langhelgen, med masse aktiviteter og seine kvelder. Det merkes i dag kan man si. Verst er det nok for fjortisen som har mattetentamen. Litt brå start på uken.
Fjernkontor i dag, og resten av uken, da hovedkontoret plutselig er i rød sone og vi fra andre kommuner får ikke lov å komme på kontoret.
Postet 25-05-21 kl 10:35 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Gratulerer med 18-åring, Toffskij!

Jeg kom meg på jobb, om enn litt forsinket. Og har sett både elever og kollegaer for første gang. For en absurd situasjon. Men fantastisk deilig å være i klasserommet, snakke med elever. Traff en av de aller, aller første elevene mine i gangen, hen bodde på asylmottak da jeg var lærer. Og nå går hen på vgs!
Postet 25-05-21 kl 10:43 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Åh, input, får tårer i augene. Eg skal på jobb, men det skal ikkje dei tre som skal ha framføring i religion i dag, for dei er i ventekarantene, skal ta test, og «ikke helt i form». Så da får heile gjengen framføre på teams da.
Når jobben er ferdig i dag, er det to dagar til helg
Litt sliten, var i Oslo i heile går i studio med jentungen, det er fantastisk å sjå ho blomstre, folka der får ho verkeleg til å gje sitt beste. Det er gøy!
Postet 25-05-21 kl 10:56 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Sitat:
Voksen og voksen!
Alt er relativt. Fordelen nå er at du kan minne henne på at hun juridisk sett er voksen. Mine myndige barn elsker når jeg påpeker det.
Postet 25-05-21 kl 11:23 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar


Jeg startet dagen med et møte med masse deltakere som er kritiske til jobben min. Sånn apropos å "synse" om andres arbeide - det er jo bare å legge 2 års jobb ut på offentlig høring. Da får du snart nok vite hvor udugelig du er ; gjerne av folk med fagkompetanser LANGT utenfor det utredningen handler om.

(Heldigvis er det en del som takker for et svært gjennomarbeidet bidrag til debatten, så jeg velger å vektlegge de folka isteden.)
Postet 25-05-21 kl 11:41 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Og gratulerer så mye til Prima!

Det er jo noe eget ved å bli myndig.
Postet 25-05-21 kl 11:42 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer med godt gjennomført møte Tjorven. Jeg ser veldig for meg hvor irriterende det er.

Og gratulerer med dagen til Prima. Det er jo noe spesielt når de blir 18.

Min snart 18 åring er forkjølet og derfor hjemme fra skolen. Hun burde gå og teste seg, for hun har vært forkjølet i noen dager, men enn så lenge prokrastinerer hun i sengen. Mens hun jobber med matte, det skal hun ha.

Jeg har mye å gjøre, men lite motivasjon så det går litt tregt. Jeg jobber i hvert fall. Det skal jeg ha.
Postet 25-05-21 kl 11:45 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Gratulerer med myndighetsdagen til Prima!

Mange oppgaver, men ingen som haster. Så da sitter jeg her og får ingenting gjort. Hjelper ikke på at mange av oppgavene ikke er konkrete og veldig diffust beskrevet.
Postet 25-05-21 kl 13:27 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Stakkars Vg3-lærerne hos oss driver med prøvemuntlig (muntligprøver), og nå er elevene "syke" en etter en fordi de har oppdaget at det kan bli streik. Pandemien har virkelig fått fram det verste i årets avgangskull hos oss.
Postet 25-05-21 kl 13:38 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Æsj, det er kjedelig, Stompa. Det føles som å sitte fast i gjørme noen ganger altså.

Alle mine elever har levert tentamen. Det hadde jeg faktisk ikke trodd. De satt fordelt på fire rom, så jeg gikk mellom rommene og fikk nesten 11.000 skritt før lunsj.
Postet 25-05-21 kl 13:42 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Jeg er også spent på om det blir streik i løpet av uka. Det hadde passet fint om noen andre kan være hjemme for å ta imot vaskemaskinservice på torsdag. Ellers håper jeg alle involverte slipper streik, og at lærerne endelig kan få lønn som fortjent.
Postet 25-05-21 kl 13:46 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Blåmandag på en tirsdag... Det er tydelig på elevene at det har vært langhelg. Så nå har jeg akkurat hatt en elev inne sammen med en lærer. Mens de var her kom to andre gutter i retur (jeg hadde allerede snakket med dem to ganger). Før det måtte 2 av 3 deltakere løpe fra et teamsmøte på grunn av en elevsak. Og rektor og jeg skulle hatt møte. Vi møttes i gangen med hver vår elevsak.
Postet 25-05-21 kl 13:52 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
tink: to sjeler en tanke. Vi skal få ny oppvaskmaskin på fredag og jeg blir veldig fornøyd om mannen kan være hjemme og ta i mot den og jeg får lov til å gå på kontoret.

Og ellers så håper jeg også at det ordner seg uten streik og med en ordentlig lønnsforhøyelse.

Jeg får ikke gjort noen ting i dag. Det er ingen andre som har bydd på hytten. Det er fire timer igjen og jeg er nervøs.
Postet 25-05-21 kl 13:54 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Det er tydeligvis ikke bare mannen i hus som har litt samlemani, dukket opp LITT garn også her, det er gammelt da, men alikvel. De har blitt litt lange de kaffipausene i dag og soverommet har ikke akkurat fått mindre støv, men det er håp om bedring gitt.
Postet 25-05-21 kl 14:30 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Hurra for Prima!
Postet 25-05-21 kl 17:02 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no