Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 19-02-21 kl 07:17 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 34

Kommentarer

Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jaaaaaa! Vi klarte det en gang til! Fredagen er her, det er helt sant folkens! Skåler i kaffe, og dypdykker etter motivasjon for ukens beste innsats på hjemmekontoret. Deretter ut og bevege legemet, spise taco, sjokolade og drikke Pepsi Max. Livet smiler .
Postet 19-02-21 kl 08:13 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Findethei. Så godt med morgenentusiasme.

God stemning her også egentlig. Jeg kom så langt i går at jeg blir ferdig med det som må gjøres i ganske god tid i dag tror jeg. Og så kan jeg kanskje starte helgen tidlig.

Kaffe i koppen, P3 morgen i headsettet. Og to hjemmetenåringer, en som har fri og en som har hjemmeskole med oppgaver, men uten undervisning, så de ser jeg nok ikke på en stund.
Postet 19-02-21 kl 08:16 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg skiter i at alle mener de vet hvorfor jeg er så himla sliten. Jeg er ikke helt enig. Og det er fanken ikke normalt for meg å sovne hardt på sofaen før kl. 20 flere kvelder på rad. Det eneste jeg husker er våken og så ikke våken.
Dessuten mareritt i natt.
Men Yeah!!! Det er fredag.
Postet 19-02-21 kl 08:24 av star star er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Fredag og siste skoledag før vinterferie!

Jeg har ei som sitter i senga og drikker kakao, en som fjorten ganger har ombestemt seg angående turmat, men nå er tursekk pakket. (Kan ikke spise på tur, må vite, for hva hvis man på toalettet? Sånt kan man ikke gjøre ute..) Men spiser han det ikke på tur, kan han spise det på skolen etterpå, sjansen er nok store for at han og assistenten drar tilbake lenge før resten av klassen.
Og tredjemann slenger i sofaen, han har stått opp, og sovnet igjen, og bare grynter når jeg snakker til han. Jeg satser nå på at kakao-drikkeren kommer seg på stua snart, og får vekket syvsoveren.
Postet 19-02-21 kl 08:37 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Strutsen sin avatar
Fredag og jeg hadde helt glemt at jeg i tillegg fikk lønn i dag.

Føler meg litt ekstra rik, siden dette er den første normale lønnen på et halvt år. Jeg var permittert i drøye 3 måneder i fjor og har blitt trukket i ferier etter det, så jeg hadde glemt hvor hva lønnen min egentlig var. :kakse:
Postet 19-02-21 kl 09:03 av Strutsen Strutsen er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Egentlig ikke så god stemning her. Føler meg nedstemt for tiden, og gleder meg virkelig til våren som mange andre.

Men, i dag er det helg, og i kveld skal jeg drikke vin og spise middag med 3 venninner. Det blir bra.
Postet 19-02-21 kl 09:14 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Fredag!

Nok en gang ingen planer, men det er helt greit, ser frem til å bare kunne strikke og slappe av.
Postet 19-02-21 kl 09:15 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Fredag og vinterferie!

Jeg har litt spredt vinterferie, men det blir faktisk noen fridager. Det blir supert. Jeg kjenner at jeg trenger noe "annet" nå.

Men først et møte jeg gruer meg litt til. Jeg liker sjefen min veldig godt, men så er det noen ganger han er litt vanskelig å forstå. Jeg fikk litt hjelp av en kollega og tolke signaler i går, og nå skjønner jeg at han er litt oppgitt over meg. Og jeg skjønner hvorfor selv om det ikke var ment sånn fra min side. Så i dag må jeg være litt ydmyk. Det er dessverre ikke min sterkeste side.
Postet 19-02-21 kl 09:17 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Fredag, ja!

Jeg stålsetter meg til utviklingssamtale for yngste. Han og skolen spiller ikke helt på lag, og jeg håper så for hans skyld at det også kommer frem noen positive punkter blant alle de negative. :skolen er ikke for alle:

Men så - etter det (og etter det som forhåpentligvis snart er et innlevert årsregnskap på jobb) - skal vi på hytta over helgen. Det blir bra!
Postet 19-02-21 kl 09:21 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Ny dag, nye muligheter til å GJØRRA REVVOLUSJON! som vi sier nutildags.

Neida. Joda.

Først kaffe, bikkja til veterinær, unge i barnehagen, og så jobb, og så stall og så jobb igjen tror jeg gitt.
Postet 19-02-21 kl 09:25 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Tjorven. Det høres ubehagelig ut. Lykke til.
Postet 19-02-21 kl 09:30 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg har også veldig WE MADE IT-følelsen i dag. Og ikke er det så mye stress på jobb heller – bare én undervisningsøkt med ikke altfor mye forberedelse, laging av skrytevideo og så nok et rendezvous med Rettebunken™.
Postet 19-02-21 kl 09:34 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Oppdatert 19-02-21 kl 10:25 av Toffskij
Gammel
Mex sin avatar
Fredag. Siste kursdag.
Ligger an til at det må måkes litt snø i løpet av dagen også.. her laver det ned.
Postet 19-02-21 kl 09:38 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Fredag ja. Kjenner følelsen av å stå fast i en fortolkning av sjef. Min er veldig fin, men jeg tar meg i å undres på om vedkommede er klar over og buffrer mellom meg og en kollega bevisst, eller bare har vledig flaks med timing. Vil egentlig ikke vite svaret.

Men nå er det kaffe i koppen, vann i glasset og klar for viktige møter!
Postet 19-02-21 kl 09:49 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Sitat:
Jeg har også veldig WE MADE IT-følelsen i dag.
Jeg også. For en umenneskelig lang uke dette har vært!

Jeg har en haug med sinte elever som ikke skjønner hvorfor de har fått 1 når 73% av oppgaven deres er kopiert fra Wikipedia og som hevder at de IKKE har kopiert, de har bare pugget alle setningene.
Postet 19-02-21 kl 09:53 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Jeg er det slemme, teite, dumme bonusmammaen i dag. Men det lever jeg fint med.

Men takk gud for vinterferie, sier jeg bare.
Postet 19-02-21 kl 10:00 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Eldste er hjemme; noe hjemmeskole i dag pga karantene på to av klassene, så de må ha språk hjemmefra.

Huset er ryddig; megler kommer i ettermiddag for å gi en verdivurdering. Kan være greit å ha i tilfelle det skulle dukke opp en grei leilighet for oss.

Mye kaos på jobb; men jeg fant mailer som beviser at jeg har gjort ting rett, så det ordner seg nok.
Postet 19-02-21 kl 10:14 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Fredag igjen. jeg tenker at om lenge fra nå så kan jeg tenke tilbake på denne tiden og snakke om den omtrent som farmor pleide å snakke om krigen.

Nå holder jeg meg i boblen min og satser på at alt blir bra.
Postet 19-02-21 kl 10:15 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Fredag er veldig deilig, og enda bedre: noen dager vinterferie neste uke! I tillegg skal jeg være sosial innenfor lovlige rammer både i dag og i morgen, og det er jo nesten helt uvirkelig!
Postet 19-02-21 kl 10:52 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Her må unga holde ut en uke til. Uvant med ny uke for vinterferie.
Postet 19-02-21 kl 10:53 av star star er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Hører på nitimen på nrk.no, og hører på babylatter.
Postet 19-02-21 kl 11:48 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg har benyttet et teamsmøte til å netthandle litt kosmetikk. Føler meg effektiv.
Postet 19-02-21 kl 11:51 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Møtet gikk greit.

Nå er det straks vinterferie frem til tirsdag. Det skal blir bra.
Postet 19-02-21 kl 12:03 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Fredag!! We made it-følelse her også, bare 6 timer igjen med møter og halloi før helg. Trene litt hjemme før middag tror jeg. Eller måke snø ja, heftig så det snør her nå. Og SATS har åpnet igjen her, og jeg har booket meg på 3 timer neste uke, evig optimist! Men nå skal jeg ut av boblen og bli en som trener igjen!!
Postet 19-02-21 kl 12:08 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Så bra Tjorven!! Kos deg masse på og med ferien!
Postet 19-02-21 kl 12:08 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Tror jammen jeg skal sette meg opp på et par vinterferiedager i uke 9. Har søren ikke hatt ferie siden sommeren, og har mer enn nok å ta av.
Postet 19-02-21 kl 12:16 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Så bra Tjorven, ha en fin vinterferie!
Postet 19-02-21 kl 12:16 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
My sin avatar
Kos deg med velfortjente feriedager Tjorven!

Jeg er også akkurat ferdig med et møte som jeg grudde meg til, som gikk bedre enn fryktet. Nå har jeg en plan for hva jeg skal gjøre framover, med noe som jeg ikke har visst hva jeg skulle gjøre med til nå. Så jeg er også i godt humør, også her påvirket av koronaoptimisme i kommunen, og hyggelige planer framover, og en god jobbnyhet.
Postet 19-02-21 kl 12:20 av My My er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg er trøtt som en strømpe, og sliter med å holde fokuset i dag. Hadde virkelig trengt vinterferie, men får nøye meg med helg snart, det hjelper nok litt på det også. Må bare få jobbet litt først.
Postet 19-02-21 kl 12:24 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Så bra Tjorven!

I dag har det vært dagen for å stå på mitt, er ikke kommet helt i mål med den siste saken, men jeg har fått utrykket min bekymring for noe både muntlig og skriftlig så skuldrene er ikke fult så høye som de var for bare noen timer siden.
Postet 19-02-21 kl 14:14 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
For en hælvetes drittdag. :sliten:
Postet 19-02-21 kl 15:18 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Maverick

Tok en paracet for hodepina, men tror det må sterkere lut til.
Postet 19-02-21 kl 15:29 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Puh. Vinterferie. Og vi avslutter trolig med å gi oss selv en vanvittig hodepine resten av semesteret, men det er det trolig verdt... Akk.
Postet 19-02-21 kl 18:12 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Endelig ferdig på jobb. En oppgave som måtte bli ferdig i dag tok litt lengre tid en planlagt. Godt jeg ikke skal ha fri før i uke 9.
Postet 19-02-21 kl 19:46 av Fersken Fersken er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no