Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 17-02-21 kl 07:52 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 36

Kommentarer

Gammel
Serafin sin avatar
God morgen.

Trøtt morgen i dag, trøtt og lei.
Postet 17-02-21 kl 08:07 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Morn! Nok en trøtt og lei. Lang møtedag venter.
Postet 17-02-21 kl 08:09 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Jeg føyer meg dessverre inn i rekken. Trett og litt lei og alt for, alt for mye å gjøre.

I går ga jeg opp og fikk hjem en ekstra skjerm, så nå har jeg innstallert meg på enden av spisebordet med det store droget. Planen er at jeg etterhvert skal sitte på storesøsters rom de dagene hun er på jobb og at skjermen skal ryddes vekk hver ettermiddag. Vi får se om jeg får det til.

Akkurat nå er utfordringen at jeg ennå ikke har fått mus og tastatur, og jeg har ikke helt erfaring med å flytte pekeren mellom skjermer med den lille kontrollen på laptopen. Men jeg venner meg vel til det.

Planen er jobbe, jobbe, jobbe, møter, møter, hente storesøster, trene og så jobbe, jobbe igjen. Det er et spennende liv.
Postet 17-02-21 kl 08:31 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi har visst bestilt oss vinterferie. Jeg er jo helt apatisk for tiden, så mannen min har tatt noen grep. Han mener vi trenger det, og selv om jeg blir stressa av tanken så tror jeg han har rett.

Blå: jeg har en gigantisk skjerm stående på spisestuebordet. Den ryddes til enden av bordet hver ettermiddag, og den ryddes helt bort hver fredag.
Postet 17-02-21 kl 08:49 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Strutsen sin avatar
God morgen!

Jeg skal prøve å jobbe så godt jeg bare kan, men kjenner at jeg må jobbe litt ekstra hardt for å få til å jobbe, ettersom jeg begynner i ny jobb om 2 måneder.
Postet 17-02-21 kl 08:52 av Strutsen Strutsen er ikke aktiv
Gammel
Strutsen sin avatar
Det var mange "jobb/jobbe".
Postet 17-02-21 kl 08:52 av Strutsen Strutsen er ikke aktiv
Gammel
Strutsen sin avatar
Hadde jeg jobbet så hardt som jeg nå gjorde med å skrive jobbe, så hadde jeg gjort en god jobb.
Postet 17-02-21 kl 08:53 av Strutsen Strutsen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg blir helt stressa av tanken på vinterferie. Ungen stiller seg uforstående til at vi skal være hjemme, men hverken pandemi eller økonomi tillater reise. (ved hotellovernatting må man jo beregne karantene i etterkant, det godtar neppe arbeidsgiver).

Jaja. Jeg har lyst til å male stua, kanskje jeg skal sette ungen til den slags?
Postet 17-02-21 kl 08:55 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen
Jeg var så trøtt i går at jeg faktisk klarte å sove hele natten. Det skjer ikke ofte. Så i dag kjennes formen ikke så helt verst. Håper det blir litt lettere å komme seg gjennom dagen i dag.

Tidlige møter, så satser på en treningsøkt i løpet av dagen. Tur med venninner i ettermiddag, deretter lang kveld i stallen med trening. Full kalender altså
Postet 17-02-21 kl 08:55 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen. Her går dagene sin vante gang. I fjor på denne tiden hadde jeg akkurat kommet hjem fra Barbados. Tror jeg får grave frem litt gode minner derfra i kveld.

Men nå - til arbeid!
Postet 17-02-21 kl 09:19 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Jeg prøver å få frøken vil ikke på skolen, og mr vil iallefall ikke skal ha hjemmeskole.
Så dagen min i dag består av å prøve å motivere unger. *svett* Klokka er ikke 0830 enda, og jeg er allerede klar for kveld.
Postet 17-02-21 kl 09:24 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Må man beregne karantene i etterkant av hotellovernatting i Norge? Det har ikke jeg sett noe sted. Hvor står det, Blondie?

Jeg starter veldig sakte i dag, for jeg skal jobbe i kveld. Forhåpentligvis sammen med andre mennesker, på ordentlig! På avstand, altså.
Postet 17-02-21 kl 09:25 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Ah, må være forberedt på ja... Da er jeg med. Mer kaffe.
Postet 17-02-21 kl 09:26 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På venterommet for skravletime.
Postet 17-02-21 kl 10:00 av star star er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Noen har nok en gang stukket av med arbeidslysten min. Jeg har hatt en bra uke til nå, men nå er det helt tomt.
Postet 17-02-21 kl 10:18 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Heftig sykkeltur til jobb i snøføyka overlevd. Nå skal jeg være teknisk delegat før intervjuer av potensiell ny prosjektleder. Spennende.
Postet 17-02-21 kl 10:21 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg skal ikke ha vinterferie og lever helt fint med det, ungene også. De er egentlig happy for at mor ikke tvinger dem med på hytta, noe vi normalt ville gjort om mannen også var hjemme i vinterferien.

Det satt lengre inne at høstferien ikke ble noe av i fjor på grunn av det drittviruset.
Postet 17-02-21 kl 10:28 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Vi gjør ikke noe i vinterferien heller. Mannen og lillesøster har fri. Storesøster og jeg skal jobbe. Jeg skal se hvor effektiv jeg klarer å være på hjemmekontor med to stykker som har ferie rundt meg.
Postet 17-02-21 kl 10:43 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
Dobbelpost, gitt.
Postet 17-02-21 kl 10:44 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg skal på et mini-hotellopphold med eldste, det er sjelden vi gjør noe i vinterferien, men nå har vi unnet oss litt luksus etter et enormt bratt halvår (og vel så det). Det er i starten av uken, så skulle det bli karantene burde det gå greit. Jeg er nå mest hjemme uansett.
Postet 17-02-21 kl 10:45 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Tjorven; hva skal dere?

Her skulle barna en halv uke på fjellet med besteforeldre hver, men nå har Junior informert om at han ikke har lyst. Så kan skal vel game døgnet rundt, antar jeg. Men vil ikke tvinge 14-åring på tur, tror ikke det blir hyggelig. I min plan lå jo da to dager fri, der jeg skulle kjøre og hente barna, så nå røyk min "ferie".
Postet 17-02-21 kl 10:51 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen!

Ikke noe vinterferie her heller, business as usual. Eller, det er å ta i, men pandemic business as usual hvertfall.
Postet 17-02-21 kl 11:02 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi skal til Trysil og bo på hotell den første helgen. Det er ungene som har etterspurt dette og vi lovet det i sommer (da vi trodde koronasituasjonen skulle være mer avklart nå). Hotellets nettsider sier at de følger alle forskrifter, og vi skal stå på slalåmski. Senere i ferien skal bare jeg og mannen til Lindesnes og spise på Under.

Karantene er uproblematisk for oss voksne. Vi lever mer eller mindre i karantene allerede (og har gjort det siden november). Men i følge det jeg har lest så medfører ikke hotellopphold noen karantene.
Postet 17-02-21 kl 11:07 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Nei, det står bare at en må ta forbehold om at det KAN skje at en må i karantene ved utbrudd på hotellet, men det kan jo skje at en må når som helst ellers også. Men skjønner jo at det er en risiko å ta når en har jobb som krever oppmøte. Det har ikke vi.
Postet 17-02-21 kl 11:21 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Det blir nok ikke noe vinterferie her heller. Mannen skal tilbringe uka i karantene etter å ha vært på jobbreise, jeg vet ikke helt om jeg kommer til å jobbe eller være (delvis) sykemeldt.
Postet 17-02-21 kl 11:25 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Nok en trøtting melder seg. Jeg våknet alt for tidlig!

Sitat:
Velkommen, Nenne.
Du besøkte oss sist: I dag kl 04:40
Jeg burde jo ikke være her på nattestid, men da var jeg jo våken.

Slitsomt møte er avholdt. Ingen har lyst til å bidra, mange var bare med, uten hverken bilde eller lyd. Da føles det som om man er helt alene.
Postet 17-02-21 kl 11:42 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Jeg ser frem til vinterferie, og muligheten til å få sovet ut litt. Men ser ikke frem til å ha tre tenåringer hjemme hele tiden.
Kjæresten prøver å ta seg fri da, så han får vært hjemme. Han trenger det, for han er helt utslitt for tiden, og jeg sa at hvis det er enklere for han å skylde på meg, så får han gjøre det. Hehe.

Hjemmeskole med Bonusgutten i dag. Vi var veldig spent, da han gjør pent lite på skolen, men foreløpig har vi hatt en kjempefin time med matteoppgaver, så det går over all forventning. Det er litt godt, å se at jeg kan bidra og gjøre en forskjell for han også.
Postet 17-02-21 kl 11:45 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Sitat:
Men i følge det jeg har lest så medfører ikke hotellopphold noen karantene.
Nei, men det kan medføre det siden det kan være andre smittede der samtidig. Jeg har ikke hjemmekontorjobb, så det vil jo gå direkte utover jobb at jeg da velger å dra eksponerte steder. Det er ikke uttalt noe sted at dette ikke er ønskelig, men jeg tenker at jeg fint tar den vurderingen selv.
Postet 17-02-21 kl 11:57 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Med unntak av at jeg må være på jobb daglig, så lever jeg også et karanteneliv. Mye pga nevnte jobb, der jeg eksponeres mye. Da tenker jeg det er lurt å begrense andre aktiviteter.
Postet 17-02-21 kl 11:58 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Det er fornuftig, Blondie. Hadde gjort samme valg hvis jeg hadde en type jobb hvor jeg ble eksponert for mange.
Postet 17-02-21 kl 12:55 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Når man må sette på alarm på mobilen for å klare å jobbe noenlunde effektivt i 30 minutters bolker så er det litt krise.
Postet 17-02-21 kl 13:26 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Har fått vevd litt, og hørt podcast.
Hente Lillesøster nå, også kommer Storebror hjem litt før 1430.
Også ser det ut som jeg må ta en razzia på kjøkkenet, hvis jeg har tenkt å lage middag der i dag, og det har jeg jo strengt tatt tenkt. Sukk.
Postet 17-02-21 kl 14:49 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
I dag har jeg spist flaue mengder sandwich is.
Postet 17-02-21 kl 21:14 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Er sandwichis noe man forspiser seg på i februar?
Postet 17-02-21 kl 22:24 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Det er vel større fare for forspising i februar, for du må kjøpe en eske, og ikke en enkelt is

Dessuten har vi hatt en vanvittig temperarurstigning her.
Postet 17-02-21 kl 22:27 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Sandwich høres deilig ut! Lei vinter og snø!!
Postet 17-02-21 kl 23:52 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no