Før julen ringes inn - 6Så fin luke!
|
|
Postet I dag kl 12:19 av Luftslottet |
Desemberkaffe nr. 1Jeg har hjemmekontor og god kaffe, og det er vått og grått ute, så det er fint å holde seg innendørs.
|
|
Postet I dag kl 11:36 av Skilpadda |
Før julen ringes inn - 6Fin luke, takk!
|
|
Postet I dag kl 11:33 av Ine |
Før julen ringes inn - 6For en deilig luke. Jeg fikk julestemning av den!
|
|
Postet I dag kl 11:08 av Maverick |
Desemberkaffe nr. 1Jeg er på kontoret i dag, og det er overraskende mange her til fredag å være. Tungt skydekke over Stavanger, men det regner ikke akkurat nå ihvertfall.
|
|
Postet I dag kl 11:04 av Sissel |
Før julen ringes inn - 6Haha, elsker både den middelalderske pepperkake-voldsorgien, bildet og sitatet.
|
|
Postet I dag kl 10:47 av Tallulah |
Desemberkaffe nr. 1Jeg er installert på hjemmekontor. Det er fagseminar som ikke alle på jobben var invitert på, så jeg skal høre på foredrag i 4 timer fremover. Om ikke annet så får jeg strikket en del.
Snuppa (19 år) skal på sitt første ordentlige julebord i kveld, og jeg kjenner at jeg er litt skremt ved tanken. Hun er ofte på fest, men da med jevnaldrende. Nå skal hun på julebord med deltakere i aldersspennet 19-68 år, og hun har hørt rykter om at det kan bli litt vilt. |
|
Postet I dag kl 10:16 av Tjorven |
Før julen ringes inn - 6Jeg har også et eldstebarn som tar seg av alle juleforberedelser. Neste år skal hun trolig ikke bo hjemme, og jeg lurer fælt på hvordan vi skal løse juleforberedelsene da. Time will show.
Selv er jeg en liten julegrinch, men jeg har tatt til meg Live Nelviks ord (før jeg visste at de var sagt av noen andre). Jeg koser meg med at snuppa mi er så glad i jula, og da blir jo jeg litt glad i jula også. Så får jeg leve med at det er julemusikk på full guffe i hele rekkehuset når hun står i dusjen. Vi har forresten også hatt et par ganske brutale pepperkakehus. I år hører jeg rykter om at hun skal forsøke seg på en liten modell av operabygget. |
|
Postet I dag kl 10:12 av Tjorven
Oppdatert I dag kl 11:05 av Tjorven |
Desemberkaffe nr. 1Hjemmekontor her også. Jeg skal få bakt ut grittibänz til lunsj sånn innimellom alt annet og i kveld er det julebord med jobben.
|
|
Postet I dag kl 10:10 av Nenne |
Før julen ringes inn - 6Små mennesker og nissen er en magisk kombinasjon altså!
Vi har et deilig bilde av mellomste der han "leker" struts og står med hendene foran ansiktet og gjemmer seg for nissen. Han er vel knappe to tror jeg. Den juleborgen tar kaka! |
|
Postet I dag kl 10:04 av Nenne |
Desemberkaffe nr. 1God (om enn litt sen) morgen fra hjemmekontoret. Det var uansett planen å jobbe hjemmefra i dag, og da vi kom hjem til de første centimeterne med snø halv to i natt viste det seg å være en Klok Beslutning.
|
|
Postet I dag kl 09:45 av celebelen |
Før julen ringes inn - 6Nydelig julebilde.
|
|
Postet I dag kl 09:43 av Inagh |
Før julen ringes inn - 6Nydelig julestemningsbilde.
Jeg er et julemenneske, men liker førjulstiden min litt nedtonet. Og, i år skal vi, for første gang noensinne, reise bort i julen. Så det er veldig begrenset med pynting. I går fikk vi det aller første julekortet. Med bilde av små barn som vi ikke har sett på lenge. Da ble jeg ekte julerørt. |
|
Postet I dag kl 09:36 av Blå |
Før julen ringes inn - 6Elsker voldsborgen! Og nydelig bilde av eldsteungen!
|
|
Postet I dag kl 09:30 av Toffskij |
Desemberkaffe nr. 1Kommet meg på kontoret i snøværet. Frykter en forsinket hjemreise hvis det fortsetter.
|
|
Postet I dag kl 09:17 av star |
Før julen ringes inn - 6For et talende bilde!
Yngstemann har snakket varmt om «Klaus», så den tror jeg at jeg skal satse på å få sett i år. |
|
Postet I dag kl 09:16 av Divine |
Før julen ringes inn - 5Takk for opplysende, underholdende og lett sjokkerende luke. Jeg hadde aldri hørt om Krampus før.
|
|
Postet I dag kl 09:06 av Divine |
Desemberkaffe nr. 1Tidlig på kontoret i dag etter å ha kjørt den lille babyen min som er 18 år i morgen til togstasjonen. Han skal på sesjon i dag.
Hvor ble det av årene? |
|
Postet I dag kl 08:31 av Mex |
Før julen ringes inn - 6Herlig bilde av eldstemann!
Julemusikk kan fort bli spilt litt ihjel ja, så jeg venter nok også til litt ut i desember før P7Klem Julekanalen blir den foretrukne radiokanalen. |
|
Postet I dag kl 08:29 av Mex |
Før julen ringes inn - 5Ja, jeg ser at det er en hel del som linker Krampus til antisemittisme, for eksempel. Jeg tviler ikke på at noen av for eksempel julekortkunstnerne la inn egne rasistiske føringer, men er usikker på om hele Krampus bør kænnes av den grunn ass.
|
|
Postet I går kl 16:09 av Maverick |
Før julen ringes inn - 5Takker, du.
Jeg har sett filmer fra de paradene og festlighetene, og de utløser alltid sporenstreks en debatt om black face i kommentarfeltene. Amerikanere som tenker amerikansk «black face» med en gang, og europeere som mener at det er totalt urelatert og at alle amerikanere er idioter. Deilig forutsigbart, som jo julen skal være. |
|
Postet I går kl 15:55 av Polyanna |
Desemberkaffe nr. 1Den kalenderen kunne jeg hatt bruk for også, Blånn. Noe du kan/vil dele?
|
|
Postet I går kl 15:46 av Eia |
Desemberkaffe nr. 1Hva slags julekalender er det du plager deg selv med Blånn? Jeg er nesten inspirert til å delta.
|
|
Postet I går kl 15:32 av tink |
Desemberkaffe nr. 1Jeg sitter i en telefonkø. Godt det ikke er en hastesak, selv om det haster litt. Ellers har jeg gjennomført dagens julekalender, 100 pushups. Tirsdag var det 20 knebøy for hver kopp kaffe/te/lettbrus/energidrikke og på søndag 50 burpees.
|
|
Postet I går kl 14:27 av Blånn |
Desemberkaffe nr. 1Jeg har begynt å hangle og det passer så dårlig. Egentlig ikke noe overraskelse siden yngste var syk hele forrige uke og eldste gikk ned for telling på mandag.
Da er det godt å ha hjemmekontor og kunne ta ting i eget tempo. |
|
Postet I går kl 14:15 av Fersken |
Før julen ringes inn - 5De Krampusparadene ser helt ville ut, og så utrolig godt lagde masker og kostymer!
|
|
Postet I går kl 14:12 av Tallulah |
Før julen ringes inn - 5Jeg ble introdusert for "den slemme nissen" da jeg bodde i utlandet som 16-åring. Jeg husker at jeg ble litt satt ut av tanken.
Men takk for morsom luke. Det er godt med litt variasjon. |
|
Postet I går kl 12:59 av Tjorven |
Før julen ringes inn - 5Fantastisk!
Om man skal verdsette det gode og fine, så trenger vi også litt av motparten også. |
|
Postet I går kl 12:38 av Mex |
Desemberkaffe nr. 1Obligatorisk møte unnagjort og nå sitter jeg og fryser. Arbeidslysten forsvant også gitt.
|
|
Postet I går kl 12:22 av star |
Før julen ringes inn - 5Skikkelig skummel luke, takk skal du ha!
|
|
Postet I går kl 12:11 av Skilpadda |
Før julen ringes inn - 5Jeg er ikke sikker på at det nyordet kommer på noen offisiell liste med det første, som årets.
Sveits har visst en litt snillere Krampus-figur. Han bare deler ut kull til dem som ikke skal ha gaver, men er ikke fullt så skummel. Takk for morsom luke. |
|
Postet I går kl 11:35 av Nenne |
Før julen ringes inn - 4Takk! Og selvsagt blir man aldri for gammel for julekalender! Mannen og jeg tviholder på tradisjonen med felles gavekalender, også lenge etter at barna har flyttet ut. Fordelen nå er at det blir en god del flere pakker på hver!
|
|
Postet I går kl 11:24 av LilleT |
Desemberkaffe nr. 1Jeg har ganske ny mann, må dere huske. Mulig jeg ikke gjør det samme om tjuefem år.
|
|
Postet I går kl 11:21 av Blondie |
Før julen ringes inn - 3Fin luke! Jeg leser mye, men sliter med å være kun i boka. Jeg jobber med saken, altså!
|
|
Postet I går kl 11:20 av LilleT |
Desemberkaffe nr. 1Det blir lang og sosial dag i dag, den startet med felles frokost på jobben og slutter med julebord med mannens jobb (ja, de har med følge).
|
|
Postet I går kl 11:16 av celebelen |
Før julen ringes inn - 5Fantastisk luke, moro med alle tradisjonene som ikke bare er søte og snille.
|
|
Postet I går kl 11:15 av celebelen |
Før julen ringes inn - 5Herlig Ufyselig kar den Krampus
|
|
Postet I går kl 10:25 av løve70 |
Før julen ringes inn - 4 |
|
Postet I går kl 10:24 av løve70 |
Før julen ringes inn - 3 |
|
Postet I går kl 10:22 av løve70 |
Før julen ringes inn - 2 Husker smultringlukten fra adventstiden da jeg var liten.
|
|
Postet I går kl 10:21 av løve70 |
Før julen ringes inn - 1 |
|
Postet I går kl 10:19 av løve70 |
Desemberkaffe nr. 1God morgen!
Vaffel og grøt er langt over servicenivået her i huset og Godt at ingen er frokpstmennesker. Fremdeles syk. Ikke tid til å kjenne etter i dag, det går i ett. I morgen håper jeg at jeg er bedre, har i det minste tid til å slappe av da. Lørdag drar jeg til Amsterdam, så da må jeg bare være frisk. |
|
Postet I går kl 10:16 av løve70 |
Desemberkaffe nr. 1Både vaffel og havregrøt er langt over morgenservicen som utføres her i huset. Kudos til dere!
Jeg sitter på hjemmekontoret og ser at dagen gryr. Tenkte å ta en spasertur når dagslyset er på sitt beste i løpet av dagen. |
|
Postet I går kl 10:05 av tink |
Før julen ringes inn - 5Jeg mistenker at krampus var litt tidlig ute i går, da bilen stanset. Men altså, for en artig type. Det må jo være litt skummelt for å bli koselig også. Takk for ei herlig luke!
|
|
Postet I går kl 10:03 av tink |
Før julen ringes inn - 5Så morsomt luke!
De julekortene burde man jo la seg inspirere av til julekort til familie og venner. |
|
Postet I går kl 10:01 av Pamina |
Før julen ringes inn - 4Det var julestemningen sin, det! Kan teke meg at det er mye gøy oversettelsessnadder i den teksten!
Takk for dessertvintps! Jeg er den eneste som drikker dessertvin i heimen, så det er liksom opp til meg å finne noe til meg selv. Dette gjør susen, tenker jeg! |
|
Postet I går kl 09:56 av Kanina |
Før julen ringes inn - 5Jeg føler at Krampus er alle mørke desembermorgeners skytshelgen. Men å lese om ham her gjorde meg i bedre humør!
|
|
Postet I går kl 09:48 av Kanina |
Før julen ringes inn - 5Wow, det må jeg si! Han så da satans skummel ut!
|
|
Postet I går kl 09:26 av Eia |
Desemberkaffe nr. 1Eg utelot litt info, Blondie. Vaffelrøra sto i kjøleskåpet, restar av ei toro-røre eg hadde med på tur tidlegare i veka.
Lukke til på visning! |
|
Postet I går kl 09:09 av Syrinx |
Desemberkaffe nr. 1Jeg våknet halv fem, men laget bare den vanlige havregrøten til familien. Mulig jeg burde steppe opp litt.
Vi skal på visning i dag, det gleder jeg meg til. |
|
Postet I går kl 08:58 av Blondie |