Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Novemberkaffe nr 1

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Novemberkaffe nr 1

Postet 04-11-24 kl 08:17 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 149  

Kommentarer

Gammel
Skilpadda sin avatar
Heisan! Jeg er i Trondheim, kom med nattoget og sitter nå og jobber på Gløshaugen, rent som i gamle studiedager. Skal ha noen møter i dag, og så kommer mamma i kveld, og jeg skal ha fri i morgen og henge med henne. Og på lørdag er det familiemiddag, det blir hyggelig. Også hyggelig å besøke Datteren i leiligheten hennes, såklart.
Postet 07-11-24 kl 11:45 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Torsdag, hektiske dager på jobb, men men. Hatt middagsgjest i dag til hverdagsmiddag, men med dessert.

Lurer på om jeg skal unne meg et glass vin om litt mens jeg ser litt tv.
Postet 07-11-24 kl 20:16 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
3 dager på konferanse de første dagene i uken og begravelse til en venn i dag. Rimelig sliten og kjørt i dag.
Postet 07-11-24 kl 21:34 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
Morn! Endelig fredag og siste dag i uka med buss kl. 6.35. Foreløpig kontroll på vikarkabalen. Men, vet ikke 100 % før kl. 7. I dag skal jeg gå tidlig. Har time til blodgiving. Så i dag er planen å spise og drikke mye.
Postet 08-11-24 kl 07:40 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Strutsen sin avatar
Mornings! Jeg har hjemmedag i dag og sitter og drikker kaffe ( ) og ser på Trump-diskusjon på televisjonen. ( )
Postet 08-11-24 kl 08:21 av Strutsen Strutsen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Humper på bussen. Mulig jeg prøver å komme meg hjem litt tidligere i dag.
Postet 08-11-24 kl 08:23 av star star er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen. Dette blir en lang dag.
Postet 08-11-24 kl 08:37 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen! Hjemmekontor før en nødtime til legen - mistenker at min gamle fiende UVI er på ferde...

Ellers er utsiktene mot helg bare gode.
Postet 08-11-24 kl 08:54 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Fredag, og bare fine planer for helgen. Kanskje få lagt inn en treningsøkt også?

Først mer kaffe og litt jobbing, da.
Postet 08-11-24 kl 09:13 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Godmorgen

Relativt rolig kontorfredag etter en ekstremt travel uke. I dag skal jeg unne meg å jobbe litt langsommere og kanskje en tur ut i lunsjen. Været ser ut til å være på vår side.

Helgen er bare full av gøye ting og avslapping så dette kan bli riktig bra.
Postet 08-11-24 kl 09:42 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Her blir det travel dag, men hyggelig helg, jeg skal treffe mann og eldstebarn i Riga. Veldig kosmopolitisk!
Postet 08-11-24 kl 09:47 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! Hjemmekontor her idag. Skal ut å skifte til vinterdekk i lunchen, må få meg 2 nye dekk samtidig, de var litt for mye slitt.

Rolig helg uten for mange planer i vente.
Postet 08-11-24 kl 10:22 av Sissel Sissel er aktiv nå
Gammel
Eia sin avatar
Shit, der røk planen om bare fine planer, Sissel. Må legge til "skifte dekk på 2 biler". Hm. Tenåringsarbeid?
Postet 08-11-24 kl 11:46 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg skal straks på lunsj med venner, det blir fint! Ellers synes jeg november er ganske trasig. Må øke kaffeinntaket.
Postet 08-11-24 kl 11:52 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg fikk sprøytet inn hyalurongele i kneet i går og det gjør faktisk mindre vondt enn før. Jeg må vurdere det andre kneet også.

Ellers har vi hatt organisasjonsendringsmøte på morgenkvisten og det er visst egenlig bare mer av det samme, men et ekstra ledernivå. Yay!
Postet 08-11-24 kl 11:58 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er fremdeles sykmeldt, og blir skikkelig forvirret over at tida går så fort. Det kan jo skyldes at jeg sover omtrent tre ganger så mye som tidligere.

I dag har jeg til fulle oppfylt "aktivitetsplikten" min, og har søkt på en ny jobb. Det var beskjeden fra legen da jeg ble sykmeldt: sove, trene/fysisk aktivitet og søke nye jobber. Jeg gjør jo alt jeg blir bedt om.
Postet 08-11-24 kl 12:56 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Tjorven. Jeg håper at det går seg til.
Postet 08-11-24 kl 13:08 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Stompa sin avatar
Heisann. Skrivedag i norsk går mot slutten. Har vært hektisk, med mye veiledning, men ser ut til at jeg traff med novella jeg valgte. Ble litt ekstra stress av innlagt time på sykehuset midt på dagen, men fikk litt mindre dårlig samvittighet av å forlate elevene når grensa for å sette i gang tiltak (operasjon) var 4, og jeg hadde nesten 22.
Postet 08-11-24 kl 14:26 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
tink sin avatar
Trodde jeg skulle ha skrivedag for å fikse en artikkel. Det går dårlig, har derimot hatt en skoleklasse på omvising, laget to toast og fått låne noe greier til hjemmebruk. Så jeg har på en måte vært effektiv.
Postet 08-11-24 kl 14:50 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Herregud, @Nenne. Jeg leste "hvalunge-gelé".
Postet 08-11-24 kl 15:13 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Helg! Trengs så veldig!
Postet 08-11-24 kl 18:46 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Strutsen sin avatar
God morgen! Jeg tror jeg har blitt Skikkelig Gammel Kjerring, for jeg har begynt å våkne så irriterende tidlig! Alle dager i uken! Eventuelt at det skyldes at jeg har vært sykemeldt en stund og har betydelig reusert stress i kroppen. Minn meg på dette om noen måneder, når jeg sannsynligvis klager over å være trøtt, siden jeg begynner å jobbe fullt igjen på mandag.

God bedring, Tjorven!
Postet 09-11-24 kl 07:24 av Strutsen Strutsen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg våkner klokka fem hver morgen jeg også. Irriterende. En kombinasjon av aldring, vondter og en generell rastløshet. Til gjengjeld er jeg helt i koma når Dagsrevyen er ferdig.
Postet 09-11-24 kl 08:59 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Oppdatert 09-11-24 kl 09:20 av Blondie
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg skulle stå opp kvart på åtte, og plutselig var den kvart på ni. Føler dagen er helt ødelagt. Jeg skjønner jo at jeg trenger søvnen, for det var ikke mye soving frem til 4, selv om jeg la meg i fornuftig tid.
Nuvel, kaffe og frokost er i magen, og jeg lurer på en fjelltur i blautaskit, men opplett på jakt etter ekte dagslys.
Postet 09-11-24 kl 10:33 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg våkner også veldig tidlig i helgene. Var oppe 6 i dag. Det blir jo en "ond" sirkel, for jeg er så kveldstrøtt at jeg legger med tidlig, og da våkner jeg tilsvarende tidlig. Samtidig har sikkert ikke kroppen vondt av at jeg holder samme døgnrytme 7 dager i uka.
Postet 09-11-24 kl 10:57 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Fersken sin avatar
Rundt halv elleve var jeg så tissatrengt at jeg måtte stå opp og gå på do. Og med klassiske knipemuskler til en femtiåring, så rakk jeg det akkurat uten å søle for mange dråper.
Postet 09-11-24 kl 13:31 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
God ettermiddag! Jeg har hatt en rolig morgen. Nå kjører jeg en ganske tung styrkeøkt. Skulle egentlig ikke trene i dag, men fikk ikke gitt blod i går på grunn av for lav blodprosent. Så denne livsstilsendringer har en del konsekvenser. Og ikke rart jeg er sliten og småsvimmel. Ja, ja. I kveld er det årsfest med korpset. Det blir bra!
Postet 09-11-24 kl 14:58 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Sov til 1020, helt fryktelig synes jeg! Men jeg trengte det garantert. Så har jeg vært en kort tur i byen og gjort noen ærend, handlet mat og kjørt med yngste.
Postet 09-11-24 kl 17:13 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Vært på butikkrunde tidligere i dag og nå har jeg akkurat hengt opp utelysa. Har ikke satt de på da. Lånte arbeidsjakka til guttungen så svetta faktisk. Pluss for at alle som evt gikk forbi så meg der jeg var ikledd neongult.
Postet 09-11-24 kl 17:25 av star star er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg sleng no rundt her nede i syden. Blir så trøytt og møydd av varmen, så i dag har eg køyrd på med både energdrikk og kaffi for å halde koken utover kvelden. Veit ikkje om det hjalp, men det smakte no uansett godt da.
Postet 09-11-24 kl 20:45 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Strutsen sin avatar
"Sleng no rundt her nede i syden...trøyt og møydd..." Beklager! Jeg klarer ikke å finne et fnugg av medfølelse.

Gratulerer til alle pappaer rundt om!

Våken tidlig igjen, på tross av at jeg sovnet sent. Heldigvis ikke trøtt, da. Ennå. I dag skal jeg trene og vaske klær.
Postet 10-11-24 kl 07:46 av Strutsen Strutsen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er fornøyd med at jeg har fått lagt på varmelakenet mitt, da er senga varm når jeg legger meg. Det reduserer leddsmerter ganske effektivt. Jeg innbiller meg derfor at jeg har sovet bedre.
Vi skal feire svigerfar i dag, det blir bra.
Postet 10-11-24 kl 08:49 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg tester ut melatonin, foreløpig uten at det er noen revolusjon, annet at jeg føler meg ekstra trøtt om morgenen.
Middag planlagt, og kanskje kommer sønn og kjæreste på middag. Kanskje det blir en liten tur på plantasjen også, for å erstatte noen visne sommerblomster med en aldri så liten vintercollage utenfor døren.
Postet 10-11-24 kl 10:28 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg ligger i hotellseng i Augsburg, Tyskland. Vi skal se en fotballkamp i kveld og en ny på tirsdag. (sistnevnte kamp er grunnen til at vi har reist)

Kampen er på ettermiddagen, så utover den er vel plan for dagen å få i oss lunsj og middag. Det er greit når livet er enkelt.
Postet 10-11-24 kl 10:48 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Morn! Vi sitter på toget som straks skal gå fra Trondheim til Oslo. Har hatt noen hyggelige dager her med både jobb, familietreff og venner, og så har det jo vært så fint vær også. Ser frem til togtur med bok og termokopp!
Postet 10-11-24 kl 11:16 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Morn! Morsom fest i går. Så litt sliten i dag. Nå er jeg på vei til crossfit.
Postet 10-11-24 kl 12:35 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen!

Jeg har et svært påtagelig behov for ferie, men det lar seg ikke gjennomføre så jeg går for skjermet hjemmekontor så langt som mulig, med forhåpentligvis bare noen få turer innom kontoret pluss noen møter. Tester en uke og ser om det hjelper.
Postet 11-11-24 kl 09:04 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Strutsen sin avatar
God morgen! Jeg har jobbet i natt og er litt trøtt. Sånn erre når man leder en 24/7-avdeling som har kritiske problemer midt på natta.
Postet 11-11-24 kl 11:41 av Strutsen Strutsen er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen.
Straks lunsjtid her. Hodet er litt trøtt og slitent en mandagsmorgen. Lurer på om jeg brygger på noe. Begge gutta har hanglet med forkjøelse en stund.
Postet 11-11-24 kl 11:54 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen, tidlig oppe idag etter å ha sovet inatt.
Dagens plan =hvile.
Postet 12-11-24 kl 08:37 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen. Fikk vaksine i begge armene i går, er litt øm på stikkstedene og generelt rar i kroppen. Influensavaksine og påfyll av barnevaksinene kikhoste, polio og meslinger. Det er tross alt *kremt* mer enn ti år siden jeg fikk siste dose på barneskolen. Og har fått låne erfaringer fra kollega som hadde kikhoste i vår.

Krysser fingrene for at hjemmekontor gjør susen Maverick!
Postet 12-11-24 kl 09:53 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Har en god blanding av brannslukking og kurs i dag, så det er bare å sette i gang.
Postet 12-11-24 kl 10:26 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Ja, nei altså. På kontoret. Må gjøre litt detektivarbeid for å finne riktig match.
Postet 12-11-24 kl 11:11 av star star er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God formiddag fra hjemmekontoret. Skal på ledersamling onsdag og torsdag, så da blir det litt som må gjøres før to dager borte fra kontoret.
Postet 12-11-24 kl 11:32 av Sissel Sissel er aktiv nå
Gammel
tink sin avatar
God morgen. Fikk karet meg til en halv kopp kaffe etter håndverkernes morgenkaffe. Det var ikke helt nok, men regner med det kommer mer i løpet av dagen.

Vått og regn og ekte novemberstemning ute i gatene. Det er helt innafor at julegatetenningen starter på lørdag.
Postet 13-11-24 kl 09:24 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God formiddag.
Det er stille i kaffestua i dag.
Grått her også.
Postet 13-11-24 kl 11:21 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Hadde lyst til å sette meg ned å grine når jeg kom på jobb. Men vi fjaser og ler så det gikk delvis over.
Fryser da.
Postet 13-11-24 kl 11:30 av star star er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar

Jeg sitter på hjemmekontor og venter på at de andre som skal være med i teams-møte som skulle begynt kl 10 dukker opp.

Grått og tåkete ute, jeg elsker egentlig sånn vær, så hadde det ikke vært for alle de pokkerns møtene så skulle hunden og jeg vært ute på tur!
Postet 13-11-24 kl 11:30 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Sitter innhyllet i tåke jeg og. Moren min er i Spania der det regner en del, så jeg håper det går bra.
Postet 13-11-24 kl 13:34 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
I går trodde jeg at det var onsdag og i dag har jeg deler av dagen tenkt at det var tirsdag. Blir spennende å se hvilken dag jeg tror det er i morgen.
Postet 13-11-24 kl 16:12 av Fersken Fersken er aktiv nå

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.