Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Kommentarer
På vei hjem fra jobbtur, forhåpentligvis mye klokere.
|
|
Postet 09-10-24 kl 19:08 av millact |
Jeg er på hytten. Med fyr i ovnen og ett glass rødvin. Dessverre ble jeg ikke ferdig med ting i dag, så det blir hyttekontor i morgen. Men akkurat nå har jeg feriefølelsen likevel.
Det er deilig at jeg klarer å kose meg her alene. Det gir meg mestringsfølelse. |
|
Postet 09-10-24 kl 23:31 av Blå |
Er så sigen på ettermiddagenene så jeg sovner fra alt.
|
|
Postet 10-10-24 kl 09:09 av star |
Morn, høstferie i Trøndelag så veldig rolig på jobb. Meeeeen må vel komme meg i siget nå. Er på min andre kaffekopp, så ...
PS! Jeg har et gammelt innlegg på instagram som har tre års dag - som jeg gjerne skulle ha repostet i historien min på insta og FB. Noen som vet hvordan man gjør det? |
|
Postet 10-10-24 kl 09:12 av him |
Jeg er på vei til kiropraktoren, skal bli godt etterpå. Ellers lite planer, vi rusler rundt i høstferietempo.
|
|
Postet 10-10-24 kl 10:23 av Blondie |
Blå: Det høres helt nydelig ut å være på hytta på den måten. Selv om du må jobbe litt i dag. Vi har i høst oppdaget fenomenet "hyttekontor", og synes det er helt ypperlig. Da er det liksom ferie i det øyeblikket man logger av pc-en.
Jeg var jo så fotballgira i kaffebloggen i går. Det ble tap på laget mitt i går, men det var egentlig skikkelig urettferdig. Mitt lag hadde utrolig mange flere sjanser, men Juventus var dødlig effektive på den ene sjansen de fikk. Det var uansett kult å spise kirsebær med de store, og det er 5 kamper igjen. |
|
Postet 10-10-24 kl 10:23 av Tjorven |
God morgen! Vikarlista ble klar i dag også. Puh! I dag er frist for den store tellingen i skole-Oslo (og landet forøvrig?). Så jeg teller elever, språkvedtak, lærertimer, assistenttimer, vedtak om tilrettelagt opplæring +++. Og jeg kom i mål i år også.
|
|
Postet 10-10-24 kl 10:26 av Blånn |
God morgen. I dag er det skjærings i vaktlista vår, det betyr at jeg rykker opp til frontlinjen. Det skjer heldigvis såpass sjeldent at jeg godt kan stå i det. Slipper å sløve til diverse teams-seminar da.
|
|
Postet 10-10-24 kl 11:32 av tink |
God dag! På kontoret i dag. En veldig travel dag, men sånn blir det jo når jeg er vikar for en kollega, og må gjøre både hennes og min jobb.
Gleder meg til i kveld, da skal vi på konsert med Sigvart Dagsland og Karoline Krüger. |
|
Postet 10-10-24 kl 14:29 av Sissel |
Langt på dag i Danmark, jeg dro hjemmefra kvart på fem for å rekke fakir-flighten. Egentlig unødvendig, viste det seg - vi hadde fint rukket det med et fly (eller to) senere.
|
|
Postet 10-10-24 kl 15:06 av celebelen |
Fakir-flighten?
Du lever atskillig mer spennende enn jeg. |
|
Postet 10-10-24 kl 15:20 av Nenne |
Jeg har vist initiativ og fått en stor oppgave rett tilbake. Angrer nå som en hund.
|
|
Postet 10-10-24 kl 15:22 av Fersken |
God morgen! Vikarkabalen er i boks før kl. 7.30. Bare en som ringte i morges og det ventet jeg på og hadde planlagt vikar. Jeg skal prøve å går 12.00-12.30 i dag.
|
|
Postet 11-10-24 kl 08:34 av Blånn |
Fakirflighten er vel den som går før pysjamasflighten, tror jeg.
Travel fredag her, da passer det dårlig at mange systemer er nede. |
|
Postet 11-10-24 kl 09:46 av ingling |
Jeg er på jobb og har nydelig utsikt over byen. De siste dagene har det vært grått, slik at vi ikke har sett noe som helst. Men i dag er det helt klart.
Sånn apropos lokalisering. Jeg har i år ledet et prosjekt med mål om at vi skal få bli på vår nåværende (svært sentrale) lokasjon, og i går fikk jeg den siste dokumentasjonen som jeg tror spikrer dette. Vi får bli her, men må klare oss med litt mindre areal. Det er skikkelig gull, for i dag har vi mer enn nok plass. |
|
Postet 11-10-24 kl 09:47 av Tjorven |
God morgen! Nydelig dag etter noen skikkelig grå, regntunge høstdager. Veldig kjølig da, men nå er vi vel tross alt midt i oktober snart. Kaldt på hjemmekontoret, men har ull og varm kaffe, og har satt på en ovn. Vurderer å fyre i ovnen, men det blir kanskje litt i overkant når solen skinner ute. Glad for helg snart!
|
|
Postet 11-10-24 kl 09:56 av Addison |
Jeg er på hjemmekontor jeg også og ullbukse og ullsokker er på. Vi fyrte en kveld tidligere i uka, så sesongen er i gang, men ennå tar sola litt i hvert fall og i dag er det fint!
Vi skal feire mandagens 20-åring i morgen, så det blir handling, rydding og matstell i kveld og baking i morgen. Det er bare familie da, så alt må ikke være strigla, bare godt nok. |
|
Postet 11-10-24 kl 10:25 av Nenne |
Hyttekontor.
Jeg sov til kl. 10 og våknet til epostmeldinger og telefoner og noe som måtte ordnes. Så nå har jeg kaffe og pc og skal snart ha frokost, Etterpå må vi ut en tur. det er snødd bitte litt i natt, men nå er det sol og nydelig. |
|
Postet 11-10-24 kl 11:45 av Blå |
Sydenuka vår går mot slutten, hjemreise i morgen kveld. Nydelig varmt og fint vær, så nå føler vi oss ferdiglada og klar til en lang og mørk vinter. Jeg er glad vi valgte høstferie i solen og ikke gamblet på fjellet, for snapper fra fjellheimen har vist surt vær hele uka og snø i dag.
|
|
Postet 11-10-24 kl 12:22 av 007 |
Fra mitt fjell kan jeg melde om godt vær men kaldt i går. I dag snør det.
|
|
Postet 11-10-24 kl 13:25 av Blå |
Jeg ser ut på snø på fjellet mitt (og det er 435 meter høyt). Plan for dagen er det største kjøpesenteret (grøss) i omegnen og buksejakt med tenåringen (dobbeltgrøss). Det kan nok kreve tur på kafe også, ja.
|
|
Postet 11-10-24 kl 13:30 av Fintdethei! |
Har tatt helg. Og bussen var faktisk før rutetid. Lønner seg å dra tidlig.
|
|
Postet 11-10-24 kl 14:56 av star |
Har hatt siste dag i 8-vekers behandlingsløp i dag. Tårevått farvel med fantastiske (!!!) medpasientar og gode behandlarar.
Det er sludd og kaldt ute, trur eg skal fyre i ovnen. |
|
Postet 11-10-24 kl 16:29 av Syrinx |
Snøen på fjellet mitt er ikke forsvunnet i natt, og det er meldt ordentlig ruskevær i dag. Kanskje det blir en tur på treningssenteret eller kanskje en ruskeværstur etterhvert. Også lurer jeg på om jeg skal fortsette litt ryddeprosjekt i dag. Det er veldig kjedelig, faktisk. Først kaffe, uansett.
|
|
Postet 12-10-24 kl 09:58 av Fintdethei! |
Snø på fjellet mitt her også. Solen skinner akkurat nå, håper det holder seg slik.
Høstferie med late dager, god mat og brettspill. |
|
Postet 12-10-24 kl 10:07 av Mex |
God morgen! Jeg skal gogge rosa sløye-løpet i dag. Det er meldt iskaldt pissregn og jeg lurer på hva jeg skal løpe i.
|
|
Postet 12-10-24 kl 10:12 av Blånn |
God formiddag! Nikoser meg alene hjemme. :zen:
Har begynt - igjen - på en slags notatdagbok. Denne gang med kun 3 inndelinger, og kun for private notater. Det gjorde meg i alle fall godt i dag, og så får vi se hvor lenge det holder. I kveld skal jeg spise ute med en venninne/kollega fra frivilligjobben på et nyåpnet sted i nabobyen. Det ser jeg frem til! Ikke så mye til sykkelturen i regnvær, dog ... I mellomtiden skal jeg visst sortere klær og få dem av gårde til bestemmelsessted, vaske bad og lese litt bok. Da bør jeg vel begynne snart, da. : oppmedseg: |
|
Postet 12-10-24 kl 12:29 av Eia |
God formiddag. Jobbelørdag her; får unna noe vurderingsarbeid og legger siste hånd på forberedelsene før vi reiser til Berlin i morgen med 40 elever.
Jeg er fortsatt ikke helt frisk etter at jeg var sengeliggende hele høstferien, og akkurat nå gleder jeg meg ikke spesielt til turen. Blir forhåpentligvis greit når vi bare kommer oss av gårde, men to do-lista med forberedelser blir bare lengre og lengre i stedet for å krympe. |
|
Postet 12-10-24 kl 12:55 av Stompa |
Har ryddet klesskapet mitt og en kommode på soverommet :glorie:.
|
|
Postet 12-10-24 kl 12:59 av Fintdethei! |
Det irriterer meg voldsomt at om en fast overføring jeg har mellom noen kontoer ikke blir gjennomført på forfallsdato om den kommer på helg, samtidig så klager banken at et fast trekk fra den kontoen som min overføring skulle til IKKE har nok dekning når deres faste trekk skjer på samme dato og fungere tydeligvis selv om det er helg!
|
|
Postet 12-10-24 kl 13:35 av Fersken |
Jeg har handlet mat og skal levere klær til en bruktbutikk.
|
|
Postet 12-10-24 kl 14:01 av millact |
Sitter inne i regnværet og strikker. Det er eneste plan for dagen. Håper jeg klarer å motivere meg til en tur ut.
|
|
Postet 13-10-24 kl 12:41 av Fintdethei! |
God formiddag! Jeg har trent crossfit og er helt kake. Måte løpe til t-banen også. Det var de siste kreftene. Resten av dagen er det husvask på planen, tror jeg.
|
|
Postet 13-10-24 kl 14:18 av Blånn |
Lapskaus på kok; må gi eldste middag før hun setter seg på flyet.
|
|
Postet 13-10-24 kl 15:12 av millact |
God dag! En liten pause fra hageryddingen. Pelargoner skal inn, georginer skal opp og tørkes, og tulipanløker skal settes. Fin søndag!
|
|
Postet 13-10-24 kl 15:41 av Eia |
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu
- Desemberkaffe nr. 1 (02-12-24)
- November kaffe nr 2 (18-11-24)
- Novemberkaffe nr 1 (04-11-24)
- Siste oktoberkaffeuke (28-10-24)
- Oktoberkaffe nr. 4 (21-10-24)