Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Kommentarer
God mandag.
Jeg sover elendig for tiden, og lurer på om deg skulle økt østrogendosen? Jaja. Siste arbeidsuke for høstferie, sol og sommer, så bare å stå i det. |
|
Postet 30-09-24 kl 08:08 av 007 |
God mandag (håkkei, tre forsøk på å skrive mandag riktig, trenger kaffe). Søvn er viktig, 007, så jeg ville prøvd å øke dosen litt og sett om det hjalp.
Er småforkjøla så her blir det hjemmekontor med ullsokker og rikelige mengder te. |
|
Postet 30-09-24 kl 08:59 av Adrienne |
Sover fryktelig dårlig jeg også, og innser at legetime må bestilles. Hadde en rolig og avslappende helg, men kjenner at helgene er for korte. Det var veldig lite motivasjon å spore når mandagsmorgen (mørkt var det og) var et faktum.
|
|
Postet 30-09-24 kl 09:22 av Fintdethei! |
God morgen.
Kaldt i dag tidlig. Veldig glad for at vi prioriterte å rydde utemøbler og gjøre klart for vinteren i helgen. Jeg er definitivt ikke klar for vinter helt enda, men hva jeg er klar for eller ikke bryr værgudene seg svært lite om.. |
|
Postet 30-09-24 kl 09:25 av Mex |
God morgen.
Har sovet overraskende godt i natt, til tross for at jeg veit vi blir underbemannet på jobb i dag - jepp, alt dere leser om bemanningskrise i barnehage er sant, hvert ord. (Jeg skal dog ikke klage, barnehagen jeg jobber i er virkelig blant de bedre hva bemanning angår, men selv der brenner det altså på dass til tider.) Ellers rusler jeg rundt og er bekymret for nært familiemedlem, 16 år, uheldig kombinasjon av ADHD, asbergers, lynende intelligens, manipulerende adrenalinjunkie uten empati og forståelse for at sprellene hen foretar seg får konsekvenser, ikke bare for vedkommende selv, men også for resten av folkene rundt dette unge mennesket... Kort fortalt bor vårt unge, nære familiemedlem, av ymse årsaker,, på institusjon, langt fra hjemstedet, som eneste beboer, med 3-1 bemanning døgnet rundt. Og selv med denne bemanningen har vedkommende klart stikke av og er søkk vekk på tredje døgnet nå. Gudane må vite hvor hen har gjort av seg, og i hvilket selskap hen befinner seg i. |
|
Postet 30-09-24 kl 09:31 av Inagh |
Åh, Inagh, så fælt!
|
|
Postet 30-09-24 kl 09:39 av Blondie |
Å, så utrolig vondt og vanskelig, Inagh.
|
|
Postet 30-09-24 kl 09:49 av Mex |
Å Inagh, så grusomt! Håper inderlig ungen kommer til rette fort.
|
|
Postet 30-09-24 kl 09:55 av Albertine |
Huff, så tragisk, Inagh.
Jeg har en liten høstferie og er sammen med bare de to hundene og ingen andre på hytta i innlandet. Skal male og beise litt, gå tur med de to pelsdottene og lage og spise middag med barnebarnet og familien hennes etterpå. |
|
Postet 30-09-24 kl 10:07 av Pøblis |
Ja, nei, kva har eg gjort så langt denne veka...
1. Holdt senga ein time ekstra pga avlyst behandlingstime 2. Tetta ein dass, samt fiksa denne (skal halde att på detaljar, men det er ei mindre ekkel historie bak enn ein lett kan tru) 3. Ete frukost med blautkokt egg og røykt ørret frå Bud 4. Brygga ein cortado som eg nyt i skrivande stund Ingenting i meg trur at nokon som helst har interesse av like detaljerte oppdateringar framover, men eg startar høgt og så kan det berre gå nedover. Alt press tatt vekk. Avgårde på behandling etterpå, har full dag der. |
|
Postet 30-09-24 kl 10:43 av Syrinx |
Morn. Ble helt forvirra av tittelen og lurte på om jeg hadde missa en dag, men heldigvis stemte det at det fortsatt er september.
Jeg er fortsatt ikke frisk, men formen er foreløpig bedre enn i går. Krysser fingrene for at det går rette veien. |
|
Postet 30-09-24 kl 10:57 av Stompa |
Inagh.
Her er det intens møteuke i dag og fra og med onsdag. Og den kommer til å generere masse arbeid til neste uke, som er høstferien her på vestlandet. Så det blir kort høstferie på meg. Men, men. Det er stort sett gøye ting heldigvis. |
|
Postet 30-09-24 kl 11:00 av Blå |
Jeg går med hjertemåler i en uke for å forsøke å plukke opp flimmeret jeg stadig oftere opplever. I natt har den hatt utslag, så da vet jeg i det minste hvorfor jeg føler meg i elendig form. Det er da noe.
|
|
Postet 30-09-24 kl 11:00 av Blondie |
God morgen! Jeg rotet med å klikke meg inn på forrige blogginnlegg, og der sa Toffen i første kommentar at det var en nydelig sommerdag i Oslo, og det syntes jeg var i overkant sarkastisk for en tidlig mandag morgen.
Det har blitt ganske hustrig, synes til og med jeg, men i motsetning til de fleste rundt meg synes jeg det er ganske deilig, egentlig. Gikk et par fine turer i helgen i solskinn og nydelig, skarp høstluft, og veien til jobb er også mye mer oppkvikkende når det er så kjølig som nå. |
|
Postet 30-09-24 kl 11:22 av Skilpadda |
Så bra at det skjedde når du hadde måler på, Blondie, selv om det er kjipt at du har det sånn.
|
|
Postet 30-09-24 kl 11:23 av Adrienne |
Inagh- eg held pusten og håpar på snarleg funn av ungdom.
|
|
Postet 30-09-24 kl 11:28 av Syrinx |
Jeg synes også det er ganske digg, Skilpadda!
|
|
Postet 30-09-24 kl 12:00 av Maverick |
God mandag!
Startet dagen med møte 07.30, rakk så en kjapp joggetur i ikke altfor ille vær før dagens møtemaraton startet........ Vi har et svært tilbud som skal leveres om to uker - masse jobb som gjenstår.... |
|
Postet 30-09-24 kl 12:03 av løve70 |
Håper han kjapt kommer til rette, Inagh.
Jeg prøver å gjøre noe fornuftig, men det er vanskelig. Litt opplæring etterpå selv om det er fridagen min. Teams er kjekt sånn altså. |
|
Postet 30-09-24 kl 12:11 av star |
Inagh, det høres ut som en helt forferdelig situasjon. Håper hen kommer til rette fort.
Jeg har hjemmekontordag, og tester hvordan konsentrasjonen er med oppussingsbråk fra ikke mindre enn tre steder rundt meg samtidig! |
|
Postet 30-09-24 kl 12:27 av Timar |
God formiddag. Er en snartur innom på jobb for å pakke ned og sende noe utstyr vi har leid for helga. Dersom det ikke blir sendt i dag - så må vi nemlig betale for to måneder i leie.
|
|
Postet 30-09-24 kl 13:40 av tink |
Inagh: Krysser fingre for at ungdommen kjapt blir funnet.
Syrinx: Jeg liker dine oppdateringer i kaffestugu, fortsett med de! Og så synes jeg du har fått gjort mye til å være en mandags morgen. Alle som sliter med søvn: Jeg sover selv ganske godt når jeg først sover, men jeg kommer meg da ikke i seng før lenge etter midnatt og må likevel stå opp tidlig nok for å rekke møter. av meg selv. |
|
Postet 30-09-24 kl 13:41 av Fersken |
Jeg har omsider kommet til enden av e-postene som har ramlet inn mens jeg hadde ferie. Jeg satser på et par rolige uker nå med ferieavvikling både her og der som gir færre møter og mindre mas.
|
|
Postet 30-09-24 kl 16:44 av Nenne |
Det blir noen dager på jobb denne uka, så blir det biltur med yngste til Surnadal for ordne BankId. #måhuskepass
Veldig deilig og rolig på jobb da, når man får sitte og tenke tankene ferdige og og ta det litt roligere enn ellers. |
|
Postet 30-09-24 kl 16:47 av Pamina |
Hos oss starter høstsemesteret om en uke (I know ...), og nå begynner det å dra seg til skikkelig. Jaja, man kjenner at man lever, i hvert fall!
|
|
Postet 30-09-24 kl 16:56 av Toffskij |
ekstremt stille på kontoret i dag, høstferien har vel sin virkning her også. Jeg tar tog i dag, gleder meg til å lese bok på vei hjem, og få ferdig middag av de to som har ferie i heimen. Håper mellomste gjør alvor av å være hjemme noen dager i ferien, hun har det ellers meget travelt i sin studenttilværelse.
|
|
Postet 30-09-24 kl 17:40 av Addison |
16-åringen og jeg har kost oss i Monaco i dag. Han elsker biler; vi fant masse luksus og var også på bilmuseet til Prins Albert.
|
|
Postet 30-09-24 kl 20:35 av millact |
God morgen! Det blir en nydelig dag i byen mellom de syv fjell. Starter med en rolig time hjemme før jeg skal avgårde på møter utenfor kontoret et par dager.
|
|
Postet 01-10-24 kl 08:40 av Fintdethei! |
Oktober!
Og værvarselet for Bergen klinker til med 16 grader. Og jeg som har kjøpt meg nye, forete, støvletter. Går med dem uansett, da. |
|
Postet 01-10-24 kl 09:08 av Ru |
:fniser: av Ru. Jeg går med rosa sneakers og tviholder på litt sommerfølelse.
Men, skal nok frem med noe foret ganske snart jeg også. Dag 2 av travel uke. Det er deilig med en aktiv summing på kontoret. |
|
Postet 01-10-24 kl 09:13 av Blå |
Startet dagen med å kjøre til jobb i tett tåke, men nå titter solen frem. Litt mer folk her i dag heldigvis. Jeg sparer støvletter og vinterklær litt til, blir fort oppstart med sånt og så 6 mnd med vinter igjen. Er ikke heeelt klar, men har jo ikke så mye valg.
|
|
Postet 01-10-24 kl 09:29 av Addison |
På kontoret.
Ikke så mye arbeidslyst å spore, men skal da få gjort noe i løpet av arbeidsdagen. |
|
Postet 01-10-24 kl 09:58 av star |
På jobb, veldig stille uten elever og lærere, og tid til å gjøre sånne langdtryge og kjedelige oppgaver som må gjøres. Skal gjøre meg ferdig i dag, slik at jeg kan gjøre morsomme ting resten av dagen og de timene jeg skal jobbe i morgen.
|
|
Postet 01-10-24 kl 10:38 av Pamina |
Nyter solen fra en terrasse i Nice. Kaffen er god, snart frokost og så blir det en rolig dag med strand og badeliv.
|
|
Postet 01-10-24 kl 10:57 av millact |
God morgen! Jeg har morgengogget langs strandpromenaden og gjort noen øvelser for knærne. Nå spiser vi frokost.
|
|
Postet 01-10-24 kl 12:02 av Blånn |
Jeg har møtt Pøblis på kafé (tilfeldig, men hyggelig), og har litt vondt i jobbviljen på fjellet. Men nå kom det en sky, så da er det bare å dra på seg øretelefonene!
|
|
Postet 01-10-24 kl 13:44 av Candy Darling |
Strålande sol på Sunnmøre. Skulle hatt styrketrening i siste økta i dag, men eg hadde eigentrening i staden. Tok sykkelen og trådde meg opp til eit vatn oppi her, godt nøgd med den turen.
|
|
Postet 01-10-24 kl 15:52 av Syrinx |
Ungdommen vår ble takk og lov funnet nå i kveld - veldig langt fra stedet hen stakk fra. Hen er i god behold, ikke synlig ruset, men skrubbsulten. Hen blir flydd tilbake til stedet hen stakk fra i kveld og får legesjekk der.
Så kan vi puste litt lettere igjen, fram til neste gang hen stikker. |
|
Postet 01-10-24 kl 18:14 av Inagh |
Så godt, Inagh!
|
|
Postet 01-10-24 kl 19:18 av Blånn |
Det der var godt nytt, Inagh!
|
|
Postet 01-10-24 kl 19:23 av Syrinx |
Så godt, Inagh!
|
|
Postet 01-10-24 kl 20:47 av millact |
så bra, Inagh.
Har avsluttet minihøstferien og er hjemme igjen. Og så har jeg møtt Candy på kafe, men den nyheten er allerede delt her. Det er forøvrig en superhyggelig kafe som er et supert tilskudd til det lille stedet dem ligger, jeg er der hver gang jeg er i nærheten. |
|
Postet 01-10-24 kl 21:14 av Pøblis |
God onsdag.
Mannen glemte å vekke meg da han gikk, men jeg hadde heldigvis klokka på. Det mørkner mer og mer, jeg trodde der var natt da alarmen ringte. Travel dag, så bare å svosje i den. |
|
Postet 02-10-24 kl 08:08 av 007 |
Trenger aldri alarm, og kunne lett nådd 7-flyet uten alarm også :vræl:.
Nuvel, ny dag og pen i tøyet, til og med nydusjet . Kurs i dag også, men kaffen de hadde der smakte høgg, så moccamasteren jobber nå, det skal nytes medbrakt, ja. |
|
Postet 02-10-24 kl 08:18 av Fintdethei! |
God morgen!
Altfor tidlig oppe og i gang, sitter på Oslo Spektrum og forsøker å gjespe diskret, med vekslende hell. Nick Cave i dag, egentlig en av mine yndlinger. |
|
Postet 02-10-24 kl 08:33 av Maverick |
Heldigvis flere på kontoret i dag, blir nok en bra jobbdag håper jeg. Fortsatt skikkelig grumpy på vikarinstruktøren på SATS i går som hadde glemt at hun skulle være vikar, timen avlyst etter at den skulle begynt. Ble 4,5 kjedelige km på mølle i stedet, hadde ikke engang med meg ørepluggene til tlf, jeg skulle jo på time!
|
|
Postet 02-10-24 kl 10:12 av Addison |
Onsdag da. Enig i at det plutselig er mørkt om morgenen, og vi trenger definitivt alarm hjemme hos oss. Nå er det mørkt når vi står opp, og når jeg går til bilen. Men foreløpig lysner det før jeg parkerer bilen på jobb.
|
|
Postet 02-10-24 kl 10:34 av tink |
Hjemmekontor på grunn av legebesøk i dag. Fastlegen holder til to minutter hjemmefra, så det blir helt dust å dra på kontoret og kjøre frem og tilbake flere ganger.
Det er så fint ute i dag at jeg nesten vurderer lunsj på verandaen. |
|
Postet 02-10-24 kl 10:56 av Nenne |
God formiddag. Tror jeg endelig begynner å se slutten på sykdom; ikke feber og hjernetåka har letta såpass at jeg har klart å jobbe litt. Og nå er det faktisk litt ok vær også, så jeg tror jeg skal rusle en rolig tur ned til byen og ta en kaffe eller noe. Ville helst gått i marka, men stoler ikke på formen. Greit å ha buss som alternativ på returen.
|
|
Postet 02-10-24 kl 11:25 av Stompa |
Nydelig, men iskaldt høstvær her i dag. Tynne hansker var ikke nok, må finne frem de tykke....
Stallkontor i dag Arvingen skal ri trening klokken 12, så kjekt å få det med seg. |
|
Postet 02-10-24 kl 11:47 av løve70 |
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu
- Desemberkaffe nr. 1 (02-12-24)
- November kaffe nr 2 (18-11-24)
- Novemberkaffe nr 1 (04-11-24)
- Siste oktoberkaffeuke (28-10-24)
- Oktoberkaffe nr. 4 (21-10-24)