Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Augustkaffe
Postet 19-08-24 kl 08:23 av Kaffestuggu
Hverdagene siver inn igjen, og kaffebehovet stiger.
Vi har derfor tilbud på kaffe med koffein denne uken - vi vet dere trenger det!
Kommentarer
I dag er jeg alene på felleskontoret vårt. Lever på smertestillende om dagen pga et eller annet idiotisk bak på skulderen.
|
|
Postet 22-08-24 kl 08:25 av star |
Jeg har pysjkontor hjemme fordi jeg skal på sykehuset litt senere. Det er utrolig hvor mye mer effektivt det er å jobbe i fred!
|
|
Postet 22-08-24 kl 08:38 av Blondie |
Jeg stålsetter meg for heldagskurs på Teams på hjemmekontor. Ikke vits i å sitte på kontoret når jeg ikke kan være sosial.
|
|
Postet 22-08-24 kl 09:22 av Fersken |
God morgen.
Kontorkontor og enn så lenge ganske rolig i landskapet. Jeg skal prøve å produsere veldig mye i dag, slik at jeg med god samvittighet kan ta ett ganske kort hjemmekontor i morgen. Gleder meg til helg. |
|
Postet 22-08-24 kl 09:29 av Blå |
Starter dagen med litt hjemmekontor, tror voffen er litt glad for det. Er et stort sjokk for han å plutselig være alene hjemme, etter lang periode med ferie og hjemmekontor.
Jeg hørte også mye helelopter i gårkveld, men så ikke noe i de avisene som forklarte det. |
|
Postet 22-08-24 kl 09:35 av Martis |
Jeg sitter til tørk på kontorstolen og planlegger fjelltur mens barna er på øving i kveld. Og venter på svar fra byggmester om det var meningen å bestille nytt vindu som er betydelig smalere enn det jeg har.
Og jobb ja. Jeg får gjøre noe med den. |
|
Postet 22-08-24 kl 09:41 av Appelsin |
Jeg er på plass på jobb. Det er en ny verden for snuppa å være i jobb, og i dag måtte hun dra hjemmefra før meg. Hun holder på å lære seg å drikke dårlig lærerværelsekaffe.
I dag er vi litt spente på hva som skjer med den potensielle SAS-streiken, for det kan kludre til planene for helgen noe veldig. Vi skal egentlig i bryllup til min manns søster, og hvis vi skal kjøre bør vi sette oss i bilen omtrentlig nå. |
|
Postet 22-08-24 kl 09:45 av Tjorven |
Morn fra telefonkøen til det britiske skattevesenet.
|
|
Postet 22-08-24 kl 10:38 av Toffskij |
God formiddag fra kontoret uten internett.
Her er vi også spent på potensiell streik siden det roter til helgens festival for noen av oss. :angst: Skulle tro jeg visste det ikke fantes en angst-smiley etter så mange år … |
|
Postet 22-08-24 kl 11:17 av Ru |
kan funke?
|
|
Postet 22-08-24 kl 12:06 av Blondie |
Og noen andre angst-relaterte smileyer er - så spørs det hvor redd du er!
God morgen herfra også; jeg var trøtt i morges og vurderte hjemmekontor, så jeg kunne sove en halvtime til, men klorte meg opp og gikk i duskregnet, det var egentlig ganske fint. Nå prøver jeg for tredje dag på rad å gjøre ferdig en oppgave, men det dukker jo stadig opp nye ting! |
|
Postet 22-08-24 kl 12:18 av Skilpadda |
er en av mine favoritter, for eksempel.
Heihei, forresten! Ny dag, nye forbannelser. Ain't life grand. |
|
Postet 22-08-24 kl 14:01 av Maverick |
Hei fra den splitter nye studenten. Jeg dro hjemmefra kl 0600 for å rekke forelesning i dag, så nå er jeg trøtt. Men fornøyd
|
|
Postet 22-08-24 kl 22:39 av Palmen |
Hei studenten, hva og hvor studerer du?
|
|
Postet 22-08-24 kl 22:40 av Millen |
Org psyk på Rena!
|
|
Postet 22-08-24 kl 23:00 av Palmen |
Så gøy med studier. Jeg er på vei til en kort dag på jobb. Etter lunsj skal vi kjøre yngste til Førde for oppstart på folkehøgskole, eller skule som det heter der. Det er fint, rart og litt vemodig at alle guttene nå skal bo et annet sted. Kjenner litt på en «hva skal jeg gjøre med livet mitt»-følelse. Tips til sosiale aktiviteter mottas!
|
|
Postet 23-08-24 kl 07:55 av Blånn |
Sendte en sms som søknad i går og ble tatt seriøst. Nåja, tror ikke jeg når opp. Kjentfolk altså.
Rakk å lage pizzadeig før jeg forsvant ut døra. Fortsatt vått ute og har en unge som ikke er fornøyd med valget sitt. |
|
Postet 23-08-24 kl 08:07 av star |
God morgen.
Hva slags søknad er det du har sendt da, Star? Hjemmekontor og halv dag i dag. Jeg er litt spent, minstemann skal ut og fly med SAS til Bergen i dag... |
|
Postet 23-08-24 kl 08:29 av Mex |
Heia deg, Palmen!! Høres spennende ut, var et av mine favorittemner i org og ledelse i studietiden.
Hjemmekontor her, avspasere noen timer og av gårde på oppstartsseminar med korpset oppe i Innlandet et sted. Blir mye admin, kjøring, handling, matlaging etc, sånn blir det med ungt korps som må ha det meste billigst mulig. Blir som en diger hyttetur med 30 + mennesker. Jaja, overlever vel. |
|
Postet 23-08-24 kl 09:29 av Addison |
Bare en sms
|
|
Postet 23-08-24 kl 09:30 av star
Oppdatert 02-09-24 kl 17:12 av star |
Så spennende, Palmen!
Jeg skal snart til spesialist (den fjerde timen denne uka ) og så på jobb. Jeg har begynt å innse at det er en fulltidsjobb å være syk. Jeg rekker lutt undervisning i dag, da. Det blir skikkelig fint. |
|
Postet 23-08-24 kl 09:31 av Blondie |
Sofakontoret er åpnet for dagen, må vel snart inn på det ordentlige hjemmekontoret for å gjennomføre dagens teamsmøter. Dagens plan, utover møtene, er å jakte i sharepointområder etter ting vi har sagt før som vi må gjenta fordi folk ikke husker hva vi har sagt før. Heldigvis har microsoft gode søkemotorer.
|
|
Postet 23-08-24 kl 10:20 av Adrienne |
Så spennende, Palmen. Lykke til med studiene!
Sykemeldingsdag dag i dag, venter bare på Meny som skal levere matvarer på døra så jeg kan sove igjen. Dagens plan er å gjøre ingenting. |
|
Postet 23-08-24 kl 10:35 av Millen |
Palmen. Studier er gøy.
Jeg har jo kommet i gang med treningssentertrening igjen. Og i går utfordret jeg meg selv og gikk på spinning. Jeg er ikke egentlig så glad i spinning, men med dårlige knær trenger jeg cardiotrening som ikke er løping. Og det var ikke så ille faktisk. God instruktør på en time som passer fint i tid, så jeg tror at det kan bli noe jeg gjentar. I dag skal jeg på en litt mer generell kondisjon/styrke time og da har jeg i alt trent fire ganger denne uken, som jeg er veldig fornøyd med. |
|
Postet 23-08-24 kl 11:43 av Blå |
Ingenting kan være viktig og hardt arbeid Millen.
Håper du snart får det bedre. Her er uke nr to snart i ferd med å fade ut i høstens første tacofredag. Må tilstå at jeg gleder meg litt til en helt vanlig fredag hjemme med fredagsvask, taco og kvalitetstid i sofaen. |
|
Postet 23-08-24 kl 14:36 av tink |
Første skoleuke med elever er over. Jeg er slihihihiten.
Har nybakt 16 åring som skal på traffikalt grunnkurs i helgen. Gleder meg ikke så veldig til to unger som skal øvelseskjøre. |
|
Postet 23-08-24 kl 17:05 av Pamina |
Gratulerer med 16-åring, Pamina.
|
|
Postet 23-08-24 kl 17:44 av Millen |
Gratulerer med gårsdagens bursdagsbarn.
Må få rydda i dag og finne bedre system. Hater hvordan det ser ut. Men blir jo ikke kvitt det jeg ønsker å selge. |
|
Postet 24-08-24 kl 10:05 av star |
God morgen fra hotelllfrokost i Førde. Siste dag med poden på en stund. Sitter og ser rundt på foreldre med et barn på sønnens alder og vedder på hvem vi ser på folkehøgskolen.
|
|
Postet 24-08-24 kl 10:23 av Blånn |
Herregud for et helv... forb..... ditavejr.....sånn.
Ingen store planer for dagen. Trøstespise sjokolade og legge en plan for ikke å drukne det neste døgnet. |
|
Postet 24-08-24 kl 11:41 av Fintdethei! |
Jeg skal i bursdag i kveld, uten at jeg egentlig orker. Det er likevel noe jeg prioriterer å stikke innom til, fordi det er en god venninne. Jeg får heller være gammel og dra tidlig.
|
|
Postet 24-08-24 kl 11:43 av Blondie |
Så spennende, Blånn! Håper han vil trives!
I dag er jeg tilbøyelig til å være enig, Fintdethei. Så lenge det slutter å tordne er jeg imidlertid klar for fjellet når yngste drar i bursdag kl. 14. Det er jo lørdag. |
|
Postet 24-08-24 kl 11:57 av Appelsin |
Eg må altså berre seie at eg elskar å lese om liva dokkar her inne. Stort og smått, likt og ulikt. Og så flirer eg litt av at vi er herlig sjarmerande urnorske og gir dagens vér sin fortjente plass.
Her er det foreløpig sein morgon, kaffi i favorittkoppen, brød som har heva over natta står i ovnen og ellers er laurdagen tom og planlaus. Regnbyger og grått ute, og så lenge det blir opphald når eg skal steike pizza så er det heilt greit. |
|
Postet 24-08-24 kl 12:05 av Syrinx |
Morn. Kjenner jeg ramler av når kaffebloggen dekker flere dager, men nå er det lørdag og jeg følte for å hilse på. Vi har skikkelig høstvær i dag; måtte rydde unna på verandaen pga vinden. Planen i dag er å løpe 17 km. Gruer meg til det, men satser på at Yr har rett og at regner roer seg om et par timer. Vind kam jeg leve med.
|
|
Postet 24-08-24 kl 12:16 av Stompa |
God formiddag!
Her er det oppholdsvær så jeg tenker å ta inn putene fra hagesofaen idag, den sofaen er så og si ubrukt denne sommeren. Fortsatt bare meg og barna hjemme, mulig sentertur med yngste og ordne noe til skolen. Ellers lite planer. Ja, også hvile da, og prøve å få lest ferdig "Hvil deg sterk" før den må tilbake til biblioteket. Men først kaffe! |
|
Postet 24-08-24 kl 12:16 av Millen |
Takk for påminnelse, Syrinx. Nå er jeg på vei ut for noen ærender og trening, og har lagt til "lete etter favoritt tekopp" i listen min.
Ellers har yngste to kompiser på overnatting, og de satt og fniste i går over pizzaen - mest fordi eldstes vakre kjæreste var på besøk, tror jeg. Eldste selv er i militæret, og kommer på perm først om to uker. Flott kjæreste, da, som kommer til middag selv om han er borte, og attpåtil har med seg en blomsterbukett. |
|
Postet 24-08-24 kl 13:11 av Eia |
Har kjørt eldste på jobb og sitter nå å planlegger litt måltider framover. Tror det aller, aller største drømmen min er noen som på heltid planlegger og lager all mat til meg (familien).
|
|
Postet 24-08-24 kl 13:57 av Fersken |
Eg skal jo omskulerast, og den jobben du skildrar der kunne eg tatt, Fersken. Å lage mat til andre er mykje kjekkare enn å lage til eigen familie. Men vinninga hadde vel gått opp i spinninga, for eg måtte hyra inn nokon til å ta samme rolla i min familie når eg var opptatt utomhus.
Du må vise koppen om du finn den, Eia. Eg har koppedilla. |
|
Postet 24-08-24 kl 14:04 av Syrinx |
Det er lørdag! Jeg skulle egentlig ikke jobbe men så blir det jo sånn lell, da. Jaja. Sitter i sofaen med pc i fanget og kryssord ved siden av og med en intensjon, om enn ikke en faktisk plan, om å gjøre i det minste noe husarbeid på et tidspunkt i dag. Evt sove litt. Lese litt pensum. .... men kl 18 er det Vålerenga-Lyn og da skal jeg sitte foran tv-en og HYYYYLE! |
|
Postet 24-08-24 kl 14:42 av Maverick |
Har hentet nye briller i dag og i kveld skal jeg i operaen og høre Lise Davidsen. Gleder meg veldig!
|
|
Postet 24-08-24 kl 14:54 av Pamina |
Oooh, heldige deg, Pamina!
Her er det litt kaos siden Prima skal av gårde på utvekslingsår i morgen, og det er mye å pakke. |
|
Postet 24-08-24 kl 16:24 av Toffskij |
Oslotur på meg og mannen i dag, vi har spist og nå er vi klare for Vålerenga-Lyn.
|
|
Postet 24-08-24 kl 18:18 av Chablis |
Ikke blitt gjort så mye på meg, blitt sittende å se på sendingen om Landslova - ord for ord. 750 år.
|
|
Postet 24-08-24 kl 19:13 av Fersken |
Har levert lottokupong i dag. For når jeg endelig klarte å mote meg opp til tur, ble det både opplett og gløtt av sol. Hva var oddsen for set, lizzm?? Nyrik lottomillionær setter på kaffen i morgendagens stuggu .
|
|
Postet 24-08-24 kl 19:25 av Fintdethei! |
Ja, korleis er stoda no, Fintdethei? På sin plass med gratulasjonar og champagne?
|
|
Postet 24-08-24 kl 21:05 av Syrinx
Oppdatert 24-08-24 kl 21:13 av Syrinx |
Blånn: da har du sendt ungen din til den skulen som jeg gikk på rett etter ungdomsskolen.
|
|
Postet 24-08-24 kl 22:05 av Dali |
Hvor er det Prima skal på utveksling?
Jeg er alene hjemme, og snart er det vin og sjokkis. |
|
Postet 24-08-24 kl 23:06 av nolo |
50 kr
|
|
Postet 24-08-24 kl 23:17 av Fintdethei! |
Det er ein start. Berre 999950 kr igjen. Stå på!
|
|
Postet 24-08-24 kl 23:24 av Syrinx |
Jeg har vært på beste konsertante opera, ever! Helt fantastisk fra ende til annen. Lise Davidsen ruler så til de grader, og resten av teamet ercoppexog nikker, så blir det bra, altså.
|
|
Postet 24-08-24 kl 23:27 av Pamina |
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu
- Desemberkaffe nr. 1 (02-12-24)
- November kaffe nr 2 (18-11-24)
- Novemberkaffe nr 1 (04-11-24)
- Siste oktoberkaffeuke (28-10-24)
- Oktoberkaffe nr. 4 (21-10-24)