JanuarkaffeGratulerer med 18-åring, Star
Skal ha familieselskap for 15-åringen og fikk NÅ beskjed om nyoppdaget melkeallergi hos en yngre gjest. |
|
Postet I dag kl 14:47 av Fersken |
JanuarkaffeGratulerer med 18-åring, star!
Vi har småryddet litt i huset etter gårsdagens ungdomsfest i huset. Yngste var vertskap, og vi er sånn passe fornøyd med avviklingen; vi har et par forbedringspunkter til evalueringen i kveld. Men først blir det tidlig familiemiddag, før eldste stikker tilbake til militæret. |
|
Postet I dag kl 13:41 av Eia |
JanuarkaffeGratulerer med 18-åring, Star
|
|
Postet I dag kl 12:37 av millact |
JanuarkaffeGratulerer Star!
|
|
Postet I dag kl 11:44 av Millen |
JanuarkaffeGratulerer, Star
|
|
Postet I dag kl 11:03 av Fintdethei! |
JanuarkaffeFlagget er hengt ut og brownies i ovnen. I dag har jeg bare myndige barn.
|
|
Postet I dag kl 10:55 av star |
JanuarkaffeGod søndag folkens! Her er det straks kaffe Iåkelagte Oslo. Ingen planer for dagen, bare at jeg må ut og lufte meg.
|
|
Postet I dag kl 10:47 av Millen |
JanuarkaffeHerlig, Pøblis. Han her skal visst klippes til uken. Neste gang vil kjæresten min at vi gjør det sammen.
|
|
Postet I går kl 18:08 av millact |
JanuarkaffeDa er skiene preppet til kommende helg.
|
|
Postet I går kl 14:28 av annemede |
JanuarkaffeJeg har nå brukt 90 minutter på å klippe og bade det som i morges var en skjønn bichon havanais. Nå er det en litt rar bichon havanais.
|
|
Postet I går kl 13:39 av Pøblis |
JanuarkaffeGod dag! En halvtime før horde nr. 1 ankommer. Vi står klare med rustninger, kaffe og kaker. Og 8 nye kjøkkenglass, for anledningen.
|
|
Postet I går kl 13:32 av Eia |
JanuarkaffeHøres hektisk ut, Blondie. Lykke til med alt.
Skal snart lage meg kaffe og en skive og etter hvert ta en tur i skogen med pelsdyret. Første gang alene med ham. |
|
Postet I går kl 12:26 av millact |
JanuarkaffeVi har en hund som vil ut i snøen, en 17-åring som vil kjøres hit og dit og på fest i kveld (sigh!) samtidig som vi voksne organiserer og fiker før visning. Det er ikke så rolig helgestemning.
|
|
Postet I går kl 11:09 av Blondie |
JanuarkaffeJeg er hundepasser i dag, en skjønn bichon havanais. Så dagens plan er å vaske litt klær, rydde og ta en god tur med ham.
|
|
Postet I går kl 10:35 av millact |
JanuarkaffeGratulerer til bursdagsbarn.
Sløv helg. |
|
Postet 17-01-25 kl 23:16 av annemede |
JanuarkaffeGratulerer til bursdagsbarna!
Jeg smådiller her og der. Må lage pizzadeig. |
|
Postet 17-01-25 kl 13:43 av star |
JanuarkaffeGratulerer til alle med bursdagsbarn!
Her blir det bursdagsfeiringsbonanza i helgen, for yngstemann som ble 18 år i går. Selve dagen feiret vi i kjernen med restaurantmiddag - veldig koselig. I kveld skal det bakes og forberedes til morgendagen. Først storinnrykk fra alle deler av yngstes familie - både biologisk og fosterfamilieslekt. De skal alle ha kaker og kaffe. Så er det sceneskifte til fest. Vi sørger for litt småretter, så det ikke blir bare drikking. Søndag håper jeg blir en rolig affære. |
|
Postet 17-01-25 kl 12:29 av Eia |
JanuarkaffeStartet dagen med muffins med kakelys til nyslått 15-åring. 2010-barna begynner å bli store.
Før ettermiddagens bursdagsaktiviteter så må jeg vist jobbe litt. |
|
Postet 17-01-25 kl 11:42 av Fersken |
JanuarkaffeHer i huset er det jeg som er pjusk. Men ingen som kommer med saft og donaldblader. Eldste er også pjusk men hun pjusker på rommet sitt. Skal logge på noen møter etter hvert, men enda er det sofa og fanghund.
|
|
Postet 17-01-25 kl 11:23 av Dali |
JanuarkaffeHjemmekontor her også, men jeg kommer ikke i gang. Er ferdig med alt som brenner, og da somler jeg med resten.
Vi dropper fjellet i helgen siden været suger. Det synes eldste var topp, for han er alenefar i helgen. Jeg fikk nettopp snap av pakking, så i løpet av dagen kommer den mellomste og den minste lille mannen i mitt liv hjemom. Den minste lille mannen er en travel kar om dagen, han kommer seg lynkjapt rundt og alt skal utforskes. Så sikkert greit for far at bestemor og bestefar er mer enn villig til å avlaste litt. |
|
Postet 17-01-25 kl 11:14 av 007 |
JanuarkaffeJeg var ikke sur da jeg så deg da, Palmen. Bortsett fra da du lo av den gode idéen min.
I dag beskytter jeg omgivelsene mine fra meg selv og tar hjemmekontor, inkludert litt henging i stallen og litt kos med småpjusk datter som ligger på sofaen og får servert saft og donaldblader og nyter å være ni år uten forpliktelser. |
|
Postet 17-01-25 kl 10:34 av Maverick |
JanuarkaffeEndelig fredag. Yngste skal ha overnatting av en god venn - det kan bli både litt hektisk og koselig. I morgen skal den nybakte 17-åringen har kompiser innom på pizza og spilling. Vi andre får vel finne oss en kino eller liknende.
|
|
Postet 17-01-25 kl 10:28 av tink |
JanuarkaffeHøres bra ut, Tjorven. Vi kaller det lønningstreff, og det har blitt endret fra kun pub til å inkludere en slags aktivitet. Gjerne shuffleboard, biljard, minigolf eller quiz. Veldig hyggelig og går fint an å være med på uten å drikke alkohol.
|
|
Postet 17-01-25 kl 10:17 av amylin |
JanuarkaffeDet høres deilig ut Tjorven.
Her blir det også en rolig helg. Mannen og jeg skal på hytten. Det er meldt dårlig vær og vi ser for oss en ren avslapping med god tid til å sove, strikke (meg) og spise god mat. |
|
Postet 17-01-25 kl 09:41 av Blå |
JanuarkaffeJeg gleder meg over at det er fredag, og at det i ettermiddag er "lønningslimonade" med gode kolleger. Navnet kommer av at jeg jobber i staten, og at det der ikke er lov til å "reklamere" for alkoholinntak. Og så synes jeg de som arrangerer det gjør det på en så fin måte. Det har blitt en arena hvor det også for oss "ordentlig voksne" er lov til å komme innom å ta en øl eller to, eller ... ja ... en limonade, prate med folk og dra hjem igjen. De yngre kan tidvis gjøre det til full fest, men begge deler er like velkomment.
Jeg tror vi har en rolig helg i vente, og det passer meg brillefint. De kommende helgene skal det skje en del, så det er greit at det er rolig nå. |
|
Postet 17-01-25 kl 09:30 av Tjorven |
JanuarkaffeFredag og veldig klar for helg.
Ungene har litt som skjer denne helgen, men jeg tror vi voksne skal ta oss en liten hyttetur. |
|
Postet 17-01-25 kl 09:13 av Mex |
JanuarkaffeVært effektiv. Nå ligger jeg langflat igjen siden det snurrer litt i topplokket.
|
|
Postet 17-01-25 kl 08:38 av star |
JanuarkaffeMaverick, du glemte å fortlle meg at du var sur da jeg så deg?!? Må jeg inn hit for å finne ut det lissm?!
Jaja. Ny jobb er fortsatt fint og travelt. Og lite tid til nett og sånn. |
|
Postet 17-01-25 kl 00:14 av Palmen |
JanuarkaffeHurra for lappen, Eia!
Håper møtet gikk fint, Blondie. |
|
Postet 16-01-25 kl 21:20 av millact |
JanuarkaffeGratulerer med 18-åring og lappen.
Jeg har en tom for energi dag, men har vært hos kiropraktor og er nå ennå mer tom. Så sa sitter jeg her på kafé med latter og lader før jeg skal kjøpe meg tulipaner som jeg elsker og deretter ta bussen hjem. |
|
Postet 16-01-25 kl 14:22 av Millen |
JanuarkaffeHurra for ny sjåfør! Jeg har en ganske dritt dag og er sur på alt og alle bortsett fra mine nære og kjære, synes ingen jobber godt nok og at alle er ganske teite og generelt uintelligente. Det kan tenkes at det er et hint av pms på gang, selvfølgelig. |
|
Postet 16-01-25 kl 14:03 av Maverick |
JanuarkaffeEldste tok på bursdagen sin. Blir vanskelig for yngste som har dag i en helg. Første mulige etter da.
|
|
Postet 16-01-25 kl 13:01 av star |
JanuarkaffeGøy med lappen! Min kjører opp om et par uker, og jeg er utrolig spent. Blir ikke bedre av at han har bestilt time på selve bursdagen sin (vanskelig å få tid, og plutselig ble det ledig), og vi skal ut å spise på fin restaurant osv på kvelden. Håper ikke dagen blir potensielt ødelagt... (Både mannen og jeg strøk i sin tid, så jeg vet jo at det kan gå den veien også).
|
|
Postet 16-01-25 kl 12:47 av Pelle |
JanuarkaffeGratulerer med lappen til poden!
Her holder 18-åringen på - og må motvillig ta lappen på manuell bil fordi vår 20 år gamle Toyota er som den er. Hun er under middels fornøyd. 16-åringen håper nok på et mirakel på bilfronten før det blir hans tur. |
|
Postet 16-01-25 kl 12:18 av Bluen |
JanuarkaffeGratulerer med tap av bil, Eia!
Knerten starter med trafikalt grunnkurs neste uke (og han blir 18 senere i år). Han sier at han skal ta lappen, men er usikker på om han tør å kjøre bil. Snuppa blir øyeblikkelig 20, men har prioritert helt andre ting i livet enn kjøreopplæring. Så vi får se hva som skjer. Sånn som vi bor trenger man kanpt sertifikat. jeg kjører bil en gang annenhver måned, og enda mindre nå som det er vinter og glatt. |
|
Postet 16-01-25 kl 11:01 av Tjorven |
JanuarkaffeGratulerer med dagen og førerkort!!
God bedring, Blondie! Håper møtet går greit. På jobb. Forhåpentligvis rolig. |
|
Postet 16-01-25 kl 10:39 av star |
JanuarkaffePuh!
|
|
Postet 16-01-25 kl 10:28 av Eia |
JanuarkaffeSå spennende, Eia!
Kontor-kontor i dag og snart klar for kaffepause. |
|
Postet 16-01-25 kl 09:56 av Nenne |
JanuarkaffeEn spennende dag både her og der. Jeg skal installere kasse på et nytt sted, og forventer litt tid i telefonen med support i løpet av dagen.
Fint med litt praktiske oppgaver som faktisk viser igjen innimellom. |
|
Postet 16-01-25 kl 09:46 av tink |
JanuarkaffeI overkant spennende, Eia! Krysser alt!
Håper møter er kjapt overstått, Blondie! Her gledes det over at det nærmer seg helg… |
|
Postet 16-01-25 kl 09:24 av Fintdethei! |
JanuarkaffeMorn. Jeg sitter på kontoret og biter negler. Min aldeles nyslåtte 18-åring, som fikk pannekaker på sengen for noen øyeblikk siden, kjører opp akkurat nå.
|
|
Postet 16-01-25 kl 09:17 av Eia |
JanuarkaffeJeg skal i et kjipt møte om en halvtime og er egentlig ikke i form til å være oppreist. Fordelen er jo at resten av dagen vil fortone seg harmonisk, med den starten.
|
|
Postet 16-01-25 kl 09:12 av Blondie |
JanuarkaffeMorn! Jeg er på vei til jobb. Jeg kjenner godt i kroppen at jeg var på skitrening i går kveld. God trening, da.
|
|
Postet 16-01-25 kl 07:54 av Blånn |
JanuarkaffeJeg sklei og ramla på isen i ettermiddag. Jeg er like hel, men skuldra og hofta er forslått. Det merkes godt nå noen timer seinere.
|
|
Postet 16-01-25 kl 00:09 av Nenne |
JanuarkaffeGod bedring, Blondie.
|
|
Postet 15-01-25 kl 23:20 av Millen |
JanuarkaffeJeg har vært sengeliggende i hele dag, men kjenner en ørliten bedring nå. Takknemlig for store barn som klarer seg selv og kan hjelpe med gjøremål som ikke bør vente. Har klart å få litt kveldsmat til å sitte, håper det lover godt for natta.
|
|
Postet 15-01-25 kl 22:01 av Blondie |
JanuarkaffeIntakt lårhals er tingen for folk i jubileumsåret 2025.
Her skal tenåringen snart skysses for sjøbad. Gale barnet. |
|
Postet 15-01-25 kl 20:59 av Fintdethei! |
JanuarkaffeTakk, takk. Kan melde om intakt lårhals og god stemning.
|
|
Postet 15-01-25 kl 20:35 av Syrinx |
JanuarkaffeKos deg, Syrinx!
Glad jeg tar buss i dag. Bilene utenfor jobben var glasserte. Kom meg helskinnet til og fra buss og er nå skikkelig slakt I sofaen. |
|
Postet 15-01-25 kl 18:42 av star |
JanuarkaffeNyt Oslo, Syrinx.
|
|
Postet 15-01-25 kl 18:07 av millact |