Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 02-03-21 kl 06:55 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 26

Kommentarer

Gammel
Mex sin avatar
God morgen.
Prøver meg på togpendling til jobb etter å ha kjørt bil siden juleferien. Men ser jo nå av smittetallene at jeg kanskje burde ha valgt bil en stund til.
Trøttetirsdag i dag og møtedag på jobben.
Postet 02-03-21 kl 07:40 av Mex Mex er ikke aktiv
Oppdatert 02-03-21 kl 08:04 av Mex
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er hjemme mens jeg venter på prøvesvar. Føler en viss bitterhet rundt at det er jeg som har vært hjemme hele vinterferien som ble forkjølet. Kollegene som har fartet opp og ned fjell er like friske. (hadde jeg hatt tilgang til fjellhytte hadde jeg også reist på flekken, altså).

Jaja. Snart bitterkaffe.
Postet 02-03-21 kl 08:09 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Oppdatert 02-03-21 kl 08:43 av Blondie
Gammel
Martis sin avatar
Jeg var hos tannlegen i går, hyggelig å treffe folk! Dagen i dag blir vesentlig mindre sosial, noen teams møter bare.
Postet 02-03-21 kl 08:39 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg er på kontorkontoret. Det er vinterferie her, så jeg vet ikke hvor sosialt det blir, men det er i hvert fall litt veksling på rommet jeg sitter i.

Planlegger kort dag og trening og kanskje litt tid til hagen.
Postet 02-03-21 kl 08:57 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Første dag igjen med hjemmekontor. Sol ute og vårlig. Sitter ikke særlig godt og har stjålet yngste sin gamingplass.

10.klassingen har hjemmeskole i dag etter at det ble bestemt kl 22 i går kveld at ungdomsskolene her går på rødt fom i morgen. Mye smitte her nå; FHI er bekymret.
Postet 02-03-21 kl 09:02 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Det blir tydelig lysere for hver morgen nå - deilig!

Jeg føler med alle som har vært hardt rammet av tiltak lenge. Her har det kun vært 1 - ett - smittetilfelle de siste fire dagene, og butikker og spisesteder kan holde åpent. Håper Oslo kan komme etter snart.
Postet 02-03-21 kl 09:09 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Sov for en gangs skyld hele natten, så da jeg våknet 05.30 , måtte jeg sånn tisse at det bare var å stå opp og umulig å sovne igjen etterpå..Ja,ja, fikk gjort yoga før første møte 07.30.

Ellers har jeg en del jobb jeg må få gjort ferdig i dag.
Postet 02-03-21 kl 09:20 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Veldig deilig med lysere morgener!

Ellers, sykt travelt. :kaffe: Heldigvis tidlig på an takket være morgenfuglbarn som ville på SFO ti over sju, så har allerede fått jobbet litt. I morgen blir antakelig maratondag, så får prøve å unngå at det blir det i dag.
Postet 02-03-21 kl 09:21 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kommet meg på jobb. Redd dagen blir lang.
Postet 02-03-21 kl 09:32 av star star er aktiv nå
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Lavmålspåkledning på hjemmekontoret i dag. Pysjamasbukse. Jah. Det oppsummerer vel livet ganske bra i dag.
Postet 02-03-21 kl 09:38 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det er utrolig deilig at det er lyst ute når jeg står opp.

Hjemmekontordag, som vanlig. Men jeg stiller i kjole. Da er påkledningen uhyre enkel (bare ett plagg) og så ser jeg ordentlig ut allikevel.

Hjemmekontor er veldig mye enklere nå som begge barna har fulle dager på skolen. Jeg håper så inderlig at ungdomsskolene kan holde seg på gult nivå ut skoleåret. Det gjør virkelig en enorm forskjell.

I går var søknadsfrist for videregående - og jeg håper tilsvarende hardt på at skolestarten der til høsten forløper uten at vi må tenke for mye på smitte. Men det er kanskje for mye forlangt?
Postet 02-03-21 kl 09:47 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Er så vannvittig deilig med sol i øynene når man kjører til skolen om morgenen. Da gjør det ikke så mye at de to i baksetet ikke er superhappy, hehe.
Postet 02-03-21 kl 09:48 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Vinterferie her. Skal til legen med storebror, han er atter en gang forkjøla og vondt i halsen, nå hoster han i tillegg. Denne gangen er han nok smitta av meg og lillebror som hadde det samme forrige uke og ble testa da.

Ellers så skal jeg på kafe etterpå.
Postet 02-03-21 kl 10:04 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Siste innspurt før vinterferie. Kjenner det skal bli godt å ikke tenke jobb hjemme.

Sover dårlig for tiden, så det går mengder med kaffe.
Postet 02-03-21 kl 10:17 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Tjorven, så rart at deres ungdomsskoler er på gult når vi gikk over til rødt her? Men, jeg er glad for det. Frøkna sitt klasserom er så trangt. Regner med de må dele klassen i to. Lærerene diskuterer visst nå hvordan de skal løse dette.

7.klassingen skal på tur i skogen halve dagen. De må nok være kreative med høyt smittenivå. Ute er bedre enn inne.
Postet 02-03-21 kl 10:19 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Sol på sykkelturen til jobb i dag!
Postet 02-03-21 kl 10:41 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
millact, gult og rødt nivå henger mest sammen med om det er mye smitte i aldersgruppen. Oslo har mye smitte, men ikke så mye i barne- og ungdomsskole at det skal benyttes rødt nivå der. Det er ganske strengt og kan ikke brukes forebyggende.
Postet 02-03-21 kl 10:42 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Strutsen sin avatar


Jeg er glad for vårsolen, men ikke så glad for sørpe = stor hund med skitne labber.

Og så er jeg lei av korona restriksjoner. Ikke for min del, men for besteforeldre som ikke får møtt barnebarna pga. sykdom.
Postet 02-03-21 kl 11:19 av Strutsen Strutsen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Millact: Våre ungdomsskoler var på rødt nivå i over 3 måneder, og særlig snuppas skole har elendig opplegg på rødt nivå. Hun er i tillegg av typen som råtner fullstendig av å gå hjemme. Så jeg er veldig glad for de endelig får ordentlig undervisning.
Postet 02-03-21 kl 11:20 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Jeg fikk tilbakemelding via skype på "morratrynet" mitt.

Vedkommende lurte på om jeg hadde grått. Jeg måtte fortelle at det bare var jeg som ikke hadde fått syklet til jobb. Vedkommende prøvde å være konstruktiv, å si at jeg kunne jo ta meg en tur før jeg dro på jobb. Jeg står ikke opp før det er nødvendig.
Postet 02-03-21 kl 12:27 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Ja, her er mye av smitten på barne-og ungdomsskolene samt vgs. Det forklarer det jo, selvsagt.

Hjemmeskole i morgen også på 10.klassingen. Fredag skal de på tur i skogen etter språk digitalt. Godt det er vårlig ute!
Postet 02-03-21 kl 12:45 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Hei hei.

Jeg har pustepause i treningsøkta på stuegulvet. Føler meg full av energi etter å ha sovet godt to netter på rad. Jeg har sovet utrolig dårlig i det siste, og har hatt vondt i ryggen hver morgen. Natt til i går prøvde jeg å legge meg på den andre sida av senga, og da ble det veldig fort klart at madrassen på mi side nok er ekstremt nedsovet. Så i går byttet jeg om på madrassene så jeg kan sove godt på riktig side av senga. Det var nesten som magi!
Postet 02-03-21 kl 14:39 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar


Dagens innleggsrate fra meg på FP betyr at jeg intenst prokrastinerer veldig kjedelige oppgaver. Jaja. Ikke deadline ennå.
Postet 02-03-21 kl 16:00 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Jeg er i en berg og dalbane for tiden. Først overlykkelig for sol, så helt utslitt, så overlykkelig for blide unger, så helt i bunn igjen fordi en liten utfordring, så rørt over tre skolesekker i gangen.

Tror det er greit det snart er middag.

Blir jo helt utslitt av meg selv.
Postet 02-03-21 kl 17:01 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Serafin.

(Har du sjekket om du er gravid ...?)
Postet 02-03-21 kl 18:49 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Haha, ja det hadde vært toppen av kransekaka.

Men nei, ikke gravid. Bare februar/mars, sliten og lei tror jeg.

Jeg har ofte en slik periode når det begynner å bli vår.
Postet 02-03-21 kl 19:46 av Serafin Serafin er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no