Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Septemberkaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Septemberkaffe

Postet 01-09-24 kl 12:14 av Kaffestuggu

Høsten sniker seg innpå med noen hint av sensommer. Vi har satt fem utemøblene, pledd er i kurven ved døren og baksten er på vei.
Personalet er på seminar for å planlegge høstens festligheter, men dere klarer dere jo fint selv.

Kommentarer totalt 273  

Kommentarer

Gammel
him sin avatar
Hva kan man se i leggene da, Fersken? (sener?)

Jeg er "on top of it" for første gang på ... ja, lenge!! (Det er utrolig deilig). Og så er det HELG. Freddan, folkens!
Postet I dag kl 08:41 av him him er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Ja, mange som har høstferie nå ja. Her må de pent vente en uke til.
Postet I dag kl 08:49 av star star er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Vi må også vente en uke til, men vi har ingen gøye planer. Blir nok noen dagsturer i skogen, og det byr på mye sjelefred det også.
Postet I dag kl 08:52 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Ukesblogg fungerte veldig godt i sommer. Da er det mulig å ha litt bedre oversikt og pludre litt mer personlig.
Postet I dag kl 09:03 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Høstferie schmøstferie. Blir vel rolige uker på jobb, noe som ikke egentlig er så positivt, da går faktureringen ned og tallene stuper. Skal nok få aktivisert meg, men mulig det blir noen kortere dager. Iskald morgen her, kaldt ute og i huset. Mulig vi må krype til korset og sette på noe varme.
Postet I dag kl 09:04 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Høstferien her er i uke 41, men jeg skal ikke ha fri. Hadde nettopp en uke på Kypros. Er på kontoret i dag, det er stille og rolig med bare 3 stykker på avdelingen. Men, mye å gjøre, siden jeg er vikar for en kollega.
Postet I dag kl 09:07 av Sissel Sissel er aktiv nå
Gammel
tink sin avatar
+1 på ukesblogg herfra.

Men skal prøve å ikke falle helt ut dersom månedsblogg er det vi får til.

Her er det siste hånd på verket før festivalhelg på jobb. Helgepass og lørdagspass er utsolgt. Nå skal bare siste liten bruksansvisinger skrives og lokaler rigges om for mest mulig effektiv drift. Det er ikke bare bare å gange besøkstallet med 15 for et par dager i året.
Postet I dag kl 09:17 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg har høstferie!

I går, i dag og mandag og tirsdag.

Og så skjønner jeg ikke problemet med om kaffebloggen er per uke eller måned. Eier ikke sosiale antenner, så stikker innom og skravler i kaffeblogg enten den er daglig, ukentlig eller månedlig hvis jeg er skravlesjuk.
Postet I dag kl 09:27 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
En uke til høstferie her også, men neste lørdag går turen til sol, sommer og favorittøya i sør.

Ellers er skuldrene helt fucka, særlig den høyre. Jeg er magesover og ligger med høyre arm over hodet, noe som ikke er særlig godt. I natt har jeg våknetv flere ganger av at skulderen har vært inni hampen vond, så jeg har prøvd å sove på rygg. Noe som funker dårlig.

Men hey - helg, gøye helgeplaner og sol, da tåler man lettere litt vondter og søvnunderskudd.
Postet I dag kl 10:00 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Sitat:
Hva kan man se i leggene da, Fersken? (sener?)
Det er sener og store nerver man kan se.
Postet I dag kl 10:16 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Ikke noe høstferie her. Vel, vi kan kanskje se på Købehavnturen i midten av september som en slags høstferie, vi kan vel det.
Postet I dag kl 10:17 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Ønsker meg også ukesblogg.

Her er det siste offisielle arbeidsdag før høstferie. For første gang har vi ei hel uke, og det er jo fint - men til gjengjeld er den flytta fram ei uke, fra 41 til 40. For all del, det blir godt med litt pusterom, men jeg ville helst hatt den litt seinere for å slippe at perioden mellom høst- og juleferie blir så innmari lang. Der er det ingen pusterom, og det blir mørkere og mørkere.

Jeg skal bruke fridagene til masse forefallende arbeid, men det er deilig å styre arbeidstida helt sjøl og ikke bli avbrutt av kollegaer og undervisning ( ).
Postet I dag kl 10:27 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg pleier liksom egentlig å sikte på høstferien for den årlige muligheten for fridager med barn, men i år har bare alle konsertarrangører bestemt seg for å gå sammen for å føkke opp den planen. Så her skal det jobbes ja.
Postet I dag kl 10:40 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Høstferie har ikke eksistert på mange år her. Toppen en oval helg. :høysesong:

Yngste tenåringen min skal jobbe her, da. Det er fint. Og nødvendig for hans lommebok.
Postet I dag kl 10:56 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
-ea- sin avatar
Ingen høstferie her heller, men jeg har 7 feriedager igjen å bruke i år. :knirk:

Har fått signaler om at jeg kanskje blir sendt til et par andre byer i landet for å jobbe en uke på hvert sted, - i så fall skal jeg forlenge oppholdene med helg både før og etter. Kanskje det kan kalles ferie?
Postet I dag kl 11:03 av -ea- -ea- er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg skal heller ikke ha noen høstferie (ignorerer glatt Toffens idé om at den allerede avsluttede Købenturen kan regnes som det), men flere kolleger skal, så det blir litt stillere enn vanlig i neste uke.

Men jeg nyter det fine høstværet! Synes klare, skarpe høstdager er noe av det fineste som finnes. Kanskje komme seg ut i naturen litt i helgen?
Postet I dag kl 11:07 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg skal ikke ha høstferie, men den hjemmeboende tenåringen skal reise med pendlerpappaen til Oslo noen dager i neste uke, og det er nesten som høstferie å regne for meg.
Postet I dag kl 11:10 av Heilo Heilo er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Sitat:
(ignorerer glatt Toffens idé om at den allerede avsluttede Købenturen kan regnes som det)
Vi jobbet jo til og med på hverdagene!
Postet I dag kl 11:43 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Åh, denne helgen skal jentungen og jeg ha JENTEHELG alene hjemme siden storebrødrene skal bort, og det gleder jeg meg skikkelig til! Vi skal a) sove lenge, b) i stallen, c) på hockeykamp og d) spise snop.

(Og så skal jeg rydde og vaske og studere og jobbe litt da, men det er av underordnet betydning.)
Postet I dag kl 11:51 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg skal heller ikke ha høstferie.
Hadde planer om å gå tidlig tidlig, men glemte at vi har et webinar. Så da blir det litt tidlig.
Postet I dag kl 11:53 av star star er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Høres ut som en utmerket plan, Mavs!
Postet I dag kl 12:06 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Må forresten ile til og påpeke at det ikke er slik at vi akkurat er hindret i å hverken dra til stallen, på hockeykamp, sove lenge eller spise snop når storebrødrene er hjemme heller altså.
Postet I dag kl 12:11 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg er på høstferie nå og er glad for to rolige uker når jeg kommer hjem, siden lite ellerinhenting av møter og samlinger legges til ferieukene når mange mangler.
Postet I dag kl 12:34 av Nenne Nenne er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no