Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Septemberkaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Septemberkaffe

Postet 01-09-24 kl 12:14 av Kaffestuggu

Høsten sniker seg innpå med noen hint av sensommer. Vi har satt fem utemøblene, pledd er i kurven ved døren og baksten er på vei.
Personalet er på seminar for å planlegge høstens festligheter, men dere klarer dere jo fint selv.

Kommentarer totalt 197  

Kommentarer

Gammel
løve70 sin avatar
God formiddag!

I dag har regnet gitt seg og jeg fikk en flott joggetur i nydelig vær. Har møter til sent på kvelden, så da passet det fint å starte litt sent på jobb.
Postet 16-09-24 kl 11:27 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Guttungen dro meg med ut på Pokemon tur. Hjalp på hodepinen gjorde det også. Og så var vi slitne og late og kjøpte med oss middag hjem.
Postet 16-09-24 kl 20:11 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på plass på jobb og jeg har fått kaffe. Jeg er i litt dårlig humør. Sjefen min er tilbake etter kombinert ferie/permisjon i 6 uker, og jeg kjenner at det egentlig var mye bedre på jobb uten henne.

Men, men. Jeg søker andre jobber, og det får være greit.

På den positive siden. Moren min (med ektefelle) spiste middag hos oss i går, og det var veldig koselig. Etterpå fjernet hun stingene på kneet til knerten etter operasjonen for noen uker siden. Knerten er ganske "sykepersonellredd", men når det er bestemor så går det greit. Nå er han uten sting og jeg tror vi konkluderer med at operasjonen gikk brillefint. Han spiller volleyball igjen og uten at han kjenner skruene i kneet.
Postet 17-09-24 kl 08:17 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Så godt å høre at operasjonen var vellykket, og at bestemor fikk ta vekk stingene, Tjorven.

Jeg kom meg endelig på trening i går etter halvannen uke med sykdom/skulk. Det var beinhardt, men absolutt verdt strevet.
Postet 17-09-24 kl 08:30 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Så godt å høre, Tjorven.

På jobb, med hodepine. Eller meller hvilken tablett jeg skal ta. Tror det blir motsatt av i går.
Postet 17-09-24 kl 08:56 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er på jobb, men er i dårlig form. I går klarte jeg ikke å stå opp, så sånn sett er det jo bedre i dag. En time undervisning til, så skal jeg til spesialist en for dagen. Spesialist to er i ettermiddag. Jeg håper snart noen kan finne ut av hva som foregår, men hørte en teori på morgennyhetene på NRK. Spørs om ikke jeg skal være en irriterende pasient og lansere en teori for legen.
Postet 17-09-24 kl 09:04 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Litt stressa start på dagen, oppdaget at skruen på ene brillestangen min hadde løsnet helt. Fant heldigvis skruen, men fant ikke esken med bittesmå skrutrekkere for å fikse til tross for intens leting. Uten disse brillen kan jeg ikke jobbe, for jeg får vondt i hodet. Og optiker åpner ikke før ti. Greit høyt stressnivå med andre ord.

Etter at jeg hadde fått i meg kaffe og frokost kom jeg på at den lokale Maxbo sikkert har skrutrekkere, så etter en liten svipptur dit var brillene fikset og jeg på plass på hjemmekontoret nesten i tide.
Postet 17-09-24 kl 09:30 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar


Jeg henger enn så lenge hjemme siden det semi-lille barnet har feber, og venter på avløsning fra storebror. Benyttet anledningen til å vaske badet og har svart på en drøss eposter.
Postet 17-09-24 kl 09:59 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Jeg driver visst og skriver bacheloroppgave innen religion. Sånt kan man jo gjøre selv om man jobber 150%. :selvstendig næringsdrivende:

Så nå er det The Conflict Thesis som er tema, og det åh, så store spørsmålet om religion og vitenskap er absolutte motsetninger eller om de kan eksistere side ved side og til og med utfylle hverandre. :svett:
Postet 17-09-24 kl 11:08 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det var jammen ikke småtterier, Albertine.

Jeg prøver å skrive reiseregning.
Postet 17-09-24 kl 12:24 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Hei fra Køben! Jeg sitter på bortekontor hos danske leksikonkolleger og har det riktig fint. Veldig hyggelig å ha muligheten til å komme på besøk hit og jobbe sammen med (eller i alle fall ved siden av) dem når som helst. Super konsert i går, og del to i kveld, og så bærer det hjemover igjen.
Postet 17-09-24 kl 12:57 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Elsker Køben jeg drikker chai latte i sola. Herlig høstvær!
Postet 17-09-24 kl 16:18 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Jeg er litt på etterskudd fordi jeg var så trøtt i går, så jeg valgte å legge meg tidlig og heller stå opp en time før vanlig tid i dag for å få unna noe som må være gjort før skoledagen starter i dag. Tungt akkurat nå, men jeg kommer i mål, og resultatet blir garantert bedre enn om jeg skulle ha pressa meg gjennom det i går. Skal snart springe i dusjen før siste innspurt.
Postet 18-09-24 kl 06:44 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen. Jeg er på vei til jobb. Har kontroll på vikarkabalen.
Postet 18-09-24 kl 07:00 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Humper på bussen i tåka.
Postet 18-09-24 kl 07:06 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
På et venterom på sykehuset for tredje gang denne uka. :himler: Det er virkelig en fulltidsjobb å være syk.
Postet 18-09-24 kl 08:41 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kommet meg på jobb. Antagelig alene i dag.
Trodde det skulle bli strålende sol, men det er veldig mørke skyer jeg ser ut av vinduet mitt altså.
Postet 19-09-24 kl 08:25 av star star er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Jeg er tilbake på fulltidssykemelding så her skjer det ikke mye.
Postet 19-09-24 kl 20:32 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Jeg hadde en fantastisk dag på jobb, og ble belønnet med migrene på vei hjem.
Får lyst til å spole fram til i morgen. Det er så meningsløs bruk av tid å ha migrene!
Postet 19-09-24 kl 22:14 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg var "dausliten" i dag, men hadde billettar til Mezzoforte på kulturhuset her. Det kan eg seie, at 2 timar med 80-talls jazzfunk i full drus med maks energi på scena, det gjer godt.
Postet 19-09-24 kl 22:31 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Albertine sin avatar
Sønnen min så dem på onsdag, Syrinx, og han var helt i hundre etterpå.

Bursdagen min skal brukes til å bake, skrive to arbeidskrav, lage base til 20 porsjoner indisk kyllingsuppe og spise middag på Brør.
Postet I går kl 06:52 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Gratulerer med dagen!

Jeg er på vei til jobb. Tåka er ganske tett foreløpig. Mens jeg sitter her jobber jeg med vikarkabalen.
Postet I går kl 06:55 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Og der var jeg i mål om ingen ringer de neste to minuttene.
Postet I går kl 06:57 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Gratulerer med dagen, Albertine!

Jeg skal holde sofaen i dag, det er strengt nødvendig. Er inne i en dårlig periode med mer migrene og økende hjerteflimmer. Stressnivået må ned. Jeg har bok, kaffe og gråvær, uslåelig kombinasjon.
Postet I går kl 07:57 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Gratulerer med dagen, Albertine!

Oppskrift til kyllingsuppa?

Jeg havna plutselig i en 2 timers Paddle-turnering i går kveld, 3 lag som byttet rundt. Veldig gøy!

På jobb er det fullt kjør fortsatt. Vi ligger 30% foran fjoråret akkumulert, med ekstrahjelper som erstatning for sykmeldt kollega, så her går det unna. Gleder meg til helg, da.
Postet I går kl 08:05 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! Litt sent oppe idag, men er i gang nå. Kjørte mannen på flyplassen kl. 05.00, og gikk og la meg etterpå.

Ikke overveldende mye jobb som venter, og fint vær ute, så tenker det blir smooth sailing inn i helga. Er på hjemmekontor.
Postet I går kl 08:37 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Takk, folkens!

Eia, jeg bruker denne: https://gladkokken.no/oppskrifter/in...akskombinasjon

Den er enkel å lage, lett å tilpasse mtp styrke og de eplene gir en helt fantastisk herlig smak. Jeg moser suppa da, og topper med revet gulrot, små eplebiter, vårløk og koriander.
Postet I går kl 08:38 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg har vært på jobbreise siden mandag og kom hjem rett før 22 i går. I dag henger jeg på hjemmekontor og skal samle trådene.

I morgen går turen til en liten by sør-øst for Alicante og ei uke i sola. Jeg gleder meg!
Postet I går kl 09:29 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer med dagen, Albertine!

Ikke alene på kontoret i dag. Kanskje jeg kan komme meg hjem litt tidligere i dag muligens.
Postet I går kl 09:35 av star star er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Hipp hurra for Toffskij i dag!
Postet I går kl 10:30 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Hipphipp for Toffskij og Albertine!

Vi har kakevenn på jobben og siden jeg har bursdag 2 dager etter Toffen får jeg kake i dag.
Kakevennen min har bursdag dagen etter meg, så vi måtte fordele det litt utover.
Postet I går kl 10:38 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Hurra for Toffen og Albertine!
Postet I går kl 10:41 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Gratulerer med dagen, Toffen og Albertine!
Postet I går kl 10:59 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Ja, gratulerer, Albertine!
Postet I går kl 11:11 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer med dagen til Toffen og Albertine.

Og en trøsteklem til Blondie.

Jeg er på kontoret. Det er nydelig vær ute og jeg skal ut og spise lunsj og så skal jeg gå tidlig for å gå hjem og prøve å bli ferdig med en strikkegenser.
Postet I går kl 11:13 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Gratulerer til bursdagsbarna!
Postet I går kl 11:17 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Takk, takk!
Postet I går kl 13:05 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Gratulerer med dagen til Albertine også! Jeg tilbringer også dagen med å bake.
Postet I går kl 13:31 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Takk, dere, og grattis til Toffen også! Det er stas å ha bursdag, altså!
Postet I går kl 13:56 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Grattis, damer!

Hvor blir solen av? Jeg som skulle ut og power-walke i solen etter jobb og negletime? Blir i tåken i så fall. Jaja, snart helg da!
Postet I går kl 15:16 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Gratulerer med dagen til dere som har bursdag!
Postet I går kl 23:28 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Hurra for Toffen og Albertine
Postet I dag kl 00:20 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
amylin sin avatar
Gratulerer masse på etterskudd
Postet I dag kl 07:41 av amylin amylin er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
I dag er det konfirmasjonsdagen til snuppa mi!

Postet I dag kl 09:38 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Gratulerer til dere, Timar!
Postet I dag kl 09:41 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Gratulerer, Timar!

Jeg hadde en finfin bursdag i går, med besøk på Brør og den beste forretten jeg noen sinne har spist; sellerirot tilberedt på så mange måter. Jeg får vann i munnen bare av å tenke på den.

I dag er det forberedelser til kafeen, og så fem timer drift. Det er så herlig å se at folk trives her!
Postet I dag kl 10:18 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer, Timar!
Og gratulerer med gårsdagen, Toffen!

Må rydde utebod. Dvs mer omorganisere.
Postet I dag kl 10:43 av star star er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no