Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Septemberkaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Septemberkaffe

Postet 01-09-24 kl 12:14 av Kaffestuggu

Høsten sniker seg innpå med noen hint av sensommer. Vi har satt fem utemøblene, pledd er i kurven ved døren og baksten er på vei.
Personalet er på seminar for å planlegge høstens festligheter, men dere klarer dere jo fint selv.

Kommentarer totalt 190  

Kommentarer

Gammel
Toffskij sin avatar
Ingen var villige til å anerkjenne at det er september?

Det er en nydelig sommerdag i Oslo, i hvert fall, så jeg skjønner at augustfølelsen sitter litt i.
Postet 01-09-24 kl 18:21 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Veldig sommerlig, ja! Vi har vært og gått i din hood i dag, Toffen; besøkt venner som pusser opp og deretter sett på en leilighet som var veldig fin, men som også ville trenge en del arbeid for å fikse en ubrukelig innetrapp (og kanskje sette opp en ekstra vegg for å få plass til flere hyller og bilder ). Oppussing frister jo ikke veldig, men på den annen side må antagelig vår nåværende fikses en del på uansett hvis den skal selges, og vi ville jo kunne få gjort ganske mye med den hvis vi puttet penger i det i stedet for å kjøpe ny. (Det høres dyrt og slitsomt ut uansett, seff. )
Postet 01-09-24 kl 18:28 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Kurset eg var på vart avslutta tidleg, så eg fekk ein fin time i byen der eg kjente på sola og såg på folk passere i sakte fart til lands og til vanns. (Ålesund )

Heim til sveittefest i solveggen etterpå.
Postet 01-09-24 kl 18:48 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Fersken sin avatar
Sen søndag i rolig tempo. Skulle bare mangle at det er fint vær, er jo september.
Postet 01-09-24 kl 19:27 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Har vært masse ute i dag med hunden. Først på sportrening, og etter middag på tur (og jakt etter nytt treningsterreng for spor) og ringtrening. Snart utstilling og hun er veldig fin men har en skikkelig sløv eier.
Postet 01-09-24 kl 22:57 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen.

Et snev av sommerfølelse i helgen. Deilig. Jeg er ikke helt klar for å gi slipp på sommeren helt enda, men på fjellet ser jeg jo at høstfargene virkelig har gjort sitt inntog.
Postet 02-09-24 kl 07:56 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen. På plass på jobb etter en absolutt nydelig helg. Fikk unna noen heftige frister på fredag, så nå må jeg ta fatt på haugen med ting som er utsatt til denne uka.
Postet 02-09-24 kl 08:08 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen, på vei til noen timer jobb. Har sovet i hele natt.
Veldig klar for kaffe når jeg kommer på jobb.
Postet 02-09-24 kl 08:09 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Knerten og jeg fikk en tidlig start på dagen. Nå ligger han på operasjonsbordet, men dette er en helt standard operasjon så jeg er ikke så (altfor) stressa. Men det er aldri stas når ungen din legges i narkose.

Egentlig hadde jeg et skikkelig viktig møte i dag. Men jeg har delegert til en god kollega, og prioriterer å være mamma.
Postet 02-09-24 kl 08:30 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg famler etter å finne en balanse i min reduserte arbeidstid, det er ikke spesielt lett.
Postet 02-09-24 kl 12:58 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg prokrastinerer og skyver kjedelige oppgaver foran meg. Det er bare så synd at det er så få av de morsomme oppgavene for tiden.
Postet 02-09-24 kl 13:56 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Skulle hatt både fysio og synstest, men begge gikk fløyten. Fikk heller noen ekstra riper og bulker i bilen. Kjørbar da faktisk, men har ikke tenkt meg på langtur med det første.
Og hodepina som ikke var der når jeg våkna har nå ankommet.
Postet 02-09-24 kl 14:41 av star star er ikke aktiv
Gammel
God bedring, Star!

Jeg sittet og blomstrer på Værnes, levert eldste på folkehøgskole lørdag, vært i Trondheim i går og sett Rosenborg slå Molde på Lerkendal og vært hos kunde i dag i nærheten av Meråker. Blir bra å komme hjem nå!
Postet 02-09-24 kl 17:38 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen, eller noe. Trist og grå dag i hovedstaden så da ble det knall rød Marius.
Postet 03-09-24 kl 06:51 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Så dumt med bilen Star.

Grått og vått her, vovsen er bare så der fornøyd med regnklær, men fornøyd med å være tørr når vi kommer inn og unngå føneren.

Hjemmekontor i dag og mye konsearbeid. Jeg er blitt mer sensitiv for støyen i landskap enn jeg var før, mulig det bare er fordi jeg er blitt gammel og grinete … Håper jeg får kontor etterhvert! Vi skal bygge om på kontoret.
Postet 03-09-24 kl 07:26 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Vått ute ja. Humper på bussen.
Postet 03-09-24 kl 07:40 av star star er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Vått, ja, og verre skal det visst bli. Jeg, derimot, har stigende humør pga. mindre ryggvondt og ingen svimmelanfall. Det lover godt, for det er mye fysisk arbeid både på jobb og frivilligjobb denne uka.
Postet 03-09-24 kl 07:59 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Ny dag, nye muligheter. Ettermiddagen krasjlandet litt i går da datter 12 greide å søle maling utover bod, uteområde, egne klær og inngangsparti. Juryen er usikker på skyldfordeling mellom jente 12 som ikke ser seg for når hun skal hente is og far 47 som kanskje har lagret malingsspann på et uheldig sted. Nuvel, asfalten ute og flisene inne er nå skrubbet rene og pene og jeg fikk kjøpt inn en ny dørmatte til trappa ute - den gamle var uansett moden for kassering.
Postet 03-09-24 kl 09:24 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Plask! Men jeg har hørt rykter om at det skal bli sommer igjen i Oslo til helga. Må bare holde ut et par døgn til med øsregn. Jeg har på meg robuste høstsko for første gang i sesongen, og fikk vonde gnagsår på begge hæler med en gang. Enda det ikke var nye sko engang! Takk og lov for gnagsårplaster!
Postet 03-09-24 kl 09:41 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Det er meldt kjempetemperaturer i Oslo framover. Jeg skal løpe 5K under KK-mila på lørdag og hadde gjerne sett at det var liiiitt kjøligere.

Nå er det 10 min til jeg skal opp og fortelle tyskelevene mine at vi skal til Berlin om seks uker.
Postet 03-09-24 kl 10:10 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg har også hjemmekontor i dag, dvs. sofakontor. Har tent lys, har nydelig blomsterbukett på bordet og god kaffe i koppen og leser på ting som hjernen min på ingen som helst måte vil absorbere. Så da tar jeg en pause og drikker litt mer kaffe, mens jeg venter på at hjernen vil samarbeide igjen.
Postet 03-09-24 kl 10:15 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Au, tink, det hørtes litt intenst ut på mange måter!

Artig med sånne lærermeldinger Stompa! Du må fortelle hvordan de reagerte.

God bedring til hodet og kroppen Adrienne!

Jeg har også hjemmekontor, og spekulerer på om jeg skal legge inn tid til månedens tredje bad på et eller annet tidspunkt i dagen.
Postet 03-09-24 kl 11:41 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg sto 1,5 timer i diverse køer for å få fraktet ungdommen til rett sted, så da endte jeg på hjemmekontor i stedet for kontor. Det bøtter ned ute og jeg var kald, så da ble det sofakontor med valpen som varmeelement.
Postet 03-09-24 kl 12:01 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Urettfeigt, Toffen!
Jeg har nettopp vært i utvidet styremøte på jobben og skal straks hjem for å skifte til bunad fordi jeg skal på bankett i Rådhuset. Kongen skal visst også dit, men jeg antar jeg og hun jeg er følge til skal sitte ganske langt unna, så jeg får neppe spurt hvordan det går.
Postet 03-09-24 kl 15:33 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Bankett i Rådhuset, du! Det var ikke småtteri! Så moro.

Jeg bare henger og pleier koronaen min. Jeg har ikke testet meg, men Storebror testet positivt på søndag, så da er det vel det Lillebror dro hjem og som jeg i tur og orden har fått jeg også. Jobbreise med stappfullt program er avlyst, så nå skjønner jeg ikke hvordan jeg skal komme i mål med alt, men det får bare være neste ukes problem. Nå orker jeg ikke.
Postet 03-09-24 kl 15:37 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Gøy med bankett! Det har jeg vært på en gang også, og da var det polonese. Just sayin'.
Postet 03-09-24 kl 18:57 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Det var ikke polonese hos oss. Det var riktignok dans, men jeg slapp unna med å holde vesken til følget mitt mens hun danset (og jeg snakket fag med to unge menn vi hadde blitt kjent med under middagen ).
Postet 04-09-24 kl 00:02 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Regnvått i dag også, men jeg skal greie å komme meg nokså tørrskodd til sykehuset. Lang behandlingsdag i dag, håper jeg kan gå litt bedre på slutten av dagen.

Lang morgenkaffestund med kjære var en ekstra onsdagsbonus.
Postet 04-09-24 kl 07:53 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Bittelitt duskregn på veg til jobb i dag. Nå kaffe.
Postet 04-09-24 kl 08:15 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Jeg har startet dagen med å kjøre buss i nesten halvannen time. Leverte bil på verksted i min bydel, også rett på tre busser som heldigvis korresponderte akkurat videre til jobben, helt motsatt ende av byen/kommunen.

Bankett og bunad høres ut som en spennende tirsdagskveld, Blondie!
Postet 04-09-24 kl 09:01 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Ble plutselig kurs på formiddagen, men uten banket og dans til slutt.
Postet 04-09-24 kl 09:07 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Puster ut etter en hektisk morgen som vikarinnkaller. Fire ringte inn på morgenen og tre visste jeg om fra før. Ja, ja. Kom i mål i dag også. Ellers var det litt dramatikk etter korpsøvelsen. Vi kom ut til masse blålys, politi og ambulanser. Viste seg at det hadde vært en knivstikking utenfor øvelokalet. Puh.
Postet 04-09-24 kl 09:43 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kom meg til og fra buss uten regn. Ikke gæli. Har regna bra etterpå.
Postet 04-09-24 kl 10:13 av star star er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Sånn, da kan reparasjoner av bilen starte. Lurer på hva i alle verden det blir å koste.
Postet 04-09-24 kl 10:51 av star star er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Ny dag i Ecuador. Får se om jeg kommer meg ut på mer sightseeing i dag.
Postet 04-09-24 kl 12:36 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Hoisann! Ecuador! Hvor i landet er du, løve70?
Postet 04-09-24 kl 14:23 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Okei, i dag kan det bli klamt og varmt. Null oksygen inne på kontoret nå (jeg vet det er en overdrivelse) selv om vinduet står på vidt gap. Det er meldt 27 grader i ettermiddag. Klager absolutt ikke etter den sommeren vi har hatt, men det er lite tid til akklimatisering. Har med klær til en fjelltur etter jobb, får se om det blir gjennomført.
Postet 05-09-24 kl 07:48 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det er jo virkelig meldt knallvær fra i dag, så jeg avslutter arbeidsdagen tidlig og i morgen tar jeg hyttekontor. Det blir skikkelig digg. Det er i sånne situasjoner jeg virkelig elsker fleksibiliteten jeg har i jobben min.
Postet 05-09-24 kl 08:09 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Jeg gleder meg stort over knallværet, for vi skal ha høstmarked på frivilligjobben på lørdag!
Postet 05-09-24 kl 08:13 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Skikkelig tåkete på vei til bussen.
Meldt bra ja, så smelter sikkert på vei hjem.
Postet 05-09-24 kl 08:40 av star star er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Jeg er i Quito. Skal ha en kundepresentasjon i dag
Postet 05-09-24 kl 14:41 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Fin by! Vi feiret nyttår der i 2000/2001. :mimre:
Postet 05-09-24 kl 20:15 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Er så lei av å føle meg elendig. Dvs mer elendig enn vanlig.
Postet 06-09-24 kl 07:16 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på den fantastiske oppfinnelsen hyttekontor. Jeg har hjemmekontoravtale om fredagene. Vanligvis pleier jeg å dra på jobb selv om jeg kan bli hjemme, men når det var meldt så fint vær dro vi på hytta i går. Det er så deilig.
Postet 06-09-24 kl 08:02 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Høres herlig ut, Tjorven.
Her er der foreløpig grått/tåkete. Men jeg har kledd meg for varmen i dag.
Postet 06-09-24 kl 08:49 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Jeg har tatt bussen til jobb og er klar for utsatt sommerfest med kollegaer i ettermiddag. Da passer det jo bra at sommeren også har utsatt seg selv fra august til september.
Postet 06-09-24 kl 09:07 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Så deilig Tjorven.

jeg har ett kort hjemmekontor. Det var sånn fantastisk tørkevær at jeg hadde lyst til å få kjørt to maskiner med klesvask og få det hengt opp.

Etterpå er det kort kontordag og så skal vi også på hytten.
Postet 06-09-24 kl 09:23 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Hjemmekontor her også. Vasker klær i begge vaskemaskinene til den store gullmedaljen. Vi reiser til Kypros på mandag, så jeg må vel tenke på hva jeg skal ha med meg etterhvert.

22 grader her allerede, blir nok godt og varmt i dag også ja.
Postet 06-09-24 kl 10:05 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg er derimot på biblioteket, og egentlig veldig så kvikk og peppy. Det er ikke akkurat så mange andre her, da. Men det er 25-årsjubileum for Georg Sverdrups hus i dag, og visstnok kake kl. 12!
Postet 06-09-24 kl 11:07 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg er på Helgeland og er overveldet av den fantastiske naturen her.
Postet 06-09-24 kl 11:35 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no