Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Augustkaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Augustkaffe

Postet 19-08-24 kl 07:23 av Kaffestuggu

Hverdagene siver inn igjen, og kaffebehovet stiger.
Vi har derfor tilbud på kaffe med koffein denne uken - vi vet dere trenger det!

Kommentarer totalt 202  

Kommentarer

Gammel
Blånn sin avatar
Morn! Bussen min var bare 1 minutt forsinket i dag, så jeg rakk den med et nødskrik. På jobb. Snart kommer elevene. Det blir fint.
Postet 19-08-24 kl 07:55 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
God morgen alle sammen, god morgen far og mor … :nynner:

Jeg er helt hinsides trøtt i trynet og skal ha hjemmekontor i dag. Spørs om det ikke må legges inn en liten cowboy på et tidspunkt.
Jeg hadde sannsynligvis kikhoste i midten av juni (!) og hoster enda, så jeg sover ikke noe godt og har ikke gjort det på veldig lenge.
Så, ja takk - noe koffeinholdig er sikkert bra.
Postet 19-08-24 kl 07:56 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Word! Ekstra koffein høres smart ut. Tok tog hjem fra Oslo i går. Jeg har et romantisk bilde av noen timer på Bergensbanen. Trives godt med å sitte og strikke, høre på lydbok og se skog og fjell suse forbi utenfor. Men glemmer at vi kommer veldig tett på andre mennesker med lyder og lukter. I går ble det mye gammel mann i monitor.

Nuvel, ny dag og ny uke! Klar til dyst.
Postet 19-08-24 kl 08:30 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har riktignok vært på jobb i flere uker, men det er nå hverdagen starter på ordentlig. Knerten måtte vekkes for å komme seg på skolen i dag. Snuppa begynner fulltid i jobben sin. Jeg kjenner jeg er litt spent på hva det kommende året bringer (jeg er av de som føler at året deles opp i skoleår mer enn kalenderår).

Men jeg starter litt mykt, for til helgen skal vi på bryllup på en øy helt ute i havgapet i Nord-Norge. Mannens yngste søster skal gifte seg, og skal avholde gigantbryllup. Det tar litt tid, for reiseveien er ikke den enkleste. Vi har kjøpt billetter med SAS, så kanskje vi ikke kommer oss avgårde i det hele tatt?
Postet 19-08-24 kl 08:31 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Hva skjer med SAS? Hilsen uinformert?

Jeg skal til Kristiansand på festival til helgen, og skal fly med SAS …
Postet 19-08-24 kl 08:34 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Det er vel ikke så vanskelig å komme seg hit, Tjorven? Fly til Bodø, Tromsø eller Evenes, så et flybytte og vips er dere her. Men hva som skjer med Sas har jeg ikke peiling på.
Postet 19-08-24 kl 08:45 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det er varslet at det SAS-ansatte kanskje går ut i streik på fredag. Som er den dagen vi har billetter.

(Og nei, det er ikke egentlig vanskelig selv om det innebærer et flybytte, men mannen min har bestilt billetter som gjør at vi får en halv dag i Bodø begge veier. Vi sparte sikkert 300 kr pr pers på det. Akkurat på dette punktet er ikke mannen min og jeg helt samkjørte, for han innser ikke at reisetiden også har en "kostnad". Men jeg har jobbet fra kafékontor i Bodø før, og kan sikkert klare det igjen.)
Postet 19-08-24 kl 08:51 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Første dag etter ferien og det er stor mengde mail og meldinger her og der, så jeg holder meg opptatt i dag.
Postet 19-08-24 kl 08:53 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg sit på eit venterom og skal om få minutt i gang med eit 8-vekers terapiopplegg. No rullar toget, neste stopp er betre tider.
Postet 19-08-24 kl 08:58 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Tallulah sin avatar
Klem på deg, Syrinx!

Vi hadde håndverkere kl 07, så jeg har allerede jobbet et par timer.
Postet 19-08-24 kl 09:17 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg er på kontoret, som er i et annet lokale enn vanlig. Vi er flyttet midlertidig til en annen etasje, med alt det fører med seg av kaos (Hvor er kaffen? Hvor er plassen min? Har vi fått med oss alt?).
Postet 19-08-24 kl 09:26 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Har legetime som starta for 10 min siden egentlig. Jeg håper det var personen før meg som akkurat ble ropt opp. Har det aldri travelt når jeg har legetime.
Postet 19-08-24 kl 10:00 av star star er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Morn! I dag sitter det folk på nesten alle plassene på kontoret mitt, det er hyggelig. Jeg har startet høstens plan om å gå til jobb i stedet for å ha månedskort på t-banen; får se hvor lenge det varer, men jeg kan jo føle meg flink enn så lenge. (Det er ikke spesielt slitsomt å gå til jobb, det er bare at da må jeg komme meg ut døra litt tidligere, og det er vanskelig om morgenen!)
Postet 19-08-24 kl 10:25 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har videregåendestarter selv og har tatt imot et raus på jobb også. Det har gått jevnt over bra med alle, tror jeg.
Postet 19-08-24 kl 13:32 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Tjorven: Ja, da skjønner jeg, for jeg vet jo at det kan gå ganske radig. Håper det ikke blir streik.

På plass på jobb eller å hatt hjemmekontor for å delta på teamsintervjuer og deretter var det oppstartsamtale med han som starter på videregående. Spent på hvordan det går.
Postet 19-08-24 kl 13:51 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Tjorven: I Bodø har de jo kafé med usedvanlig god kaffe og bakst, så der bruker dere lett opp de 300 kr.

Jeg har også tatt i mot nye elever i dag. De var en del yngre enn jeg er vant til, siden fullføringsreformen lar dem velge voksenopplæring. Det var uvanlig mye energidrikk og skoleboller i klasserommet, og ingen som måtte gå tidlig for å hente i barnehagen.
Postet 19-08-24 kl 22:12 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen.
Skøyen i dag. Litt spent på når jeg kommer frem, det er varslet 2 forsinkelser allerede; problemer forbi Ottestad pga jordfeil, og kun ett spor inn på Skøyen stasjon..
Postet 20-08-24 kl 06:38 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Merkes på bussen at skolen har begynt ja.
I natt har jeg faktisk sovet uten oppvåkning midt på natta. Ikke at jeg føler meg noe mindre sliten av den grunn.
Postet 20-08-24 kl 07:01 av star star er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Mindre regn enn ventet.
Postet 20-08-24 kl 08:01 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Oisann. Der var skoleungdommene tilbake på banen om morgenen. Nå ble det jammen mye fullere.

I dag kommer faren min med kone på middagsbesøk. Jeg har ikke sett dem på altfor lenge. Delvis fordi vi har hatt ferie i stafett, men også fordi jeg alltid er litt ambivalent til samvær med stemoren min når ungene er i nærheten. Stemor har ikke alltid filter, og kan si ganske sårende ting. Hun har ikke egentlig vonde intensjoner, men har liten forståelse for kommunikasjon med dagens tenåringer. (Eller; hun har alltid vært sånn, men jeg har lært meg å få tykkere hud.) Ja, ja ... en stund var det litt krise, men de siste besøkene har gått fint. Vi håper på det i dag også.
Postet 20-08-24 kl 08:25 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
På kontoret i dag. Jeg har mye å gjøre, men mangler totalt initiativ og arbeidslyst fordi jeg sover så dårlig. Jeg savner Estradot! 7,5-8 timer god søvn er så utrolig mye bedre enn 6 timer (eller mindre) med urolig søvn med mye oppvåkning og det er hormonenes skyld!
Postet 20-08-24 kl 08:51 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg savnet også Estradot av samme grunn, Nenne.

Full rulle med nye elever, nye praksisplasser og nye systemer. Jeg kommer vel inn i det i år også.
Postet 20-08-24 kl 08:55 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Her ble bussen full og det var den ikke i våres.
Postet 20-08-24 kl 09:15 av star star er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar


Jeg er på jobb og prøver å gjøre noe nyttig, men er litt utmattet etter noen strabasiøse uker så det går ganske dårlig egentlig.
Postet 20-08-24 kl 09:27 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Her er det hjemmekontor, eller blir det, om jeg noen gang greier å komme i gang med noe fornuftig.
Postet 20-08-24 kl 10:14 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg prøver å samle fokus på kontoret etter ferieuke og bursdag i går (det er derfor jeg skriver her.. ).
Nå er høsten her med vindkast og regn og grå skyer, løv og full rulle overalt, gitt. En forelesning skulle jeg også hatt langt mer på stell enn den er...
Postet 20-08-24 kl 11:21 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Oppdatert 20-08-24 kl 11:42 av Appelsin
Gammel
Toffskij sin avatar
Gratulerer med dagen på etterskudd, Appelsin!
Postet 20-08-24 kl 11:42 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Takk!
Postet 20-08-24 kl 15:58 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Gratulerer på etterskudd, Appelsin.
Postet 20-08-24 kl 18:35 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Takk, Millen!
Postet 20-08-24 kl 23:08 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer med dagen på etterskudd, Appelsin
Postet 21-08-24 kl 00:18 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg huska alt i fram til jeg skulle kle på meg ytterklær. Da hadde hodet skrudd seg av og jeg tok på tøysko. Var våt før jeg kom til bussen. Da har jeg gått utenom vanndammer og rennende vann altså.
Postet 21-08-24 kl 06:58 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Da var jeg tilbake på jobb. I dag er jeg glad for at gårsdagens middagsbesøk gikk så fint. Knerten er ofte stum som en østers, men i går fortalte han både villig og mye fra hans opplevelser i ferien. Jeg begynner å få tro på at han også kanskje er litt på vei ut av tenåringsbobla. Det er i hvert fall lov å håpe.
Postet 21-08-24 kl 08:19 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg er på kontoret, med både gummistøvler, regnfrakk og paraply. Ettersom jeg har gjort det viktigste - bestilt kaffe og godkjent lønningene - kan jeg vel egentlig gå hjem igjen?
Postet 21-08-24 kl 08:20 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Sykmeldingsdag her idag, kaffe nå og kiropraktor litt senere. Ellers lite planer, vaske klær kanskje.
Postet 21-08-24 kl 08:27 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
star. Jeg kjører vanligvis til og fra jobb, så dersom det er oppholds når jeg går til bilen så dropper jeg regnjakke.

I dag kom det ei skur som heldigvis var ferdig til jeg skulle gå fra parkeringen til kontoret. Men jeg har tydeligvis fortrengt at jeg skal overlevere bilen til mannen og ta buss hjem siste biten etter jobb. Krysser fingrene for at det er mulig å ha flaks to ganger på en dag.

Tilbake på kontoret etter kursdag på spa-hotell. Stas med boblebad og deilig lunsj, og lærerrikt innhold - men ganske tøft med 8 timer program.
Postet 21-08-24 kl 08:29 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar


Min datters utdanningsinstitusjon har kommet frem til at hennes klasse skal begynne en halvtime tidligere enn vanlig, altså 08.00, på onsdager. Den halvtimen merket jeg godt gitt.
Postet 21-08-24 kl 08:54 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Det var tidlig, Maverick. Her begynner de 815 tidlig nok.
Postet 21-08-24 kl 09:33 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Hva fikk dem til å tro at det var en god ide, Mave?

Jeg sov til klokka åtte i dag, jeg. Nå sitter jeg i sofaen og jobber meg igjennom dagens to-do-liste og forbereder dagens møter. Valgte rett dag å ha hjemmekontor, hvis man skal dømme etter været.
Postet 21-08-24 kl 10:07 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Det er fryktelig tidlig. Kollegene mine i England vet ikke engang om at det tidspunktet eksisterer.
Postet 21-08-24 kl 10:09 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Ja, nei, det har med noe tilgang til svømmehall og whatnot, så det er sikkert en god grunn. Det bare føltes ikke sånn i dag tidlig.

Barneskolen er tross alt bare 15 min unna. Stakkars storebror begynner 08.15 hver dag og bruker en time på reisen, bare, så han synes ikke så veldig synd på oss.
Postet 21-08-24 kl 10:25 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Tink: fordelen hjem er jo at da kan man skifte når man kommer hjem.
Postet 21-08-24 kl 10:29 av star star er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Nattforelesning kalte vi det når vi hadde forelesninger som begynte klokka åtte, i gamle dager da jeg var student.
Postet 21-08-24 kl 10:33 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jepp, nattforelesningene var ikke populære.

Nå hadde vi i sannhet det akademiske kvarteret først da, så vi startet 08.15.
Postet 21-08-24 kl 10:53 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Ja, studentdatteren var lettet over at det ikke var noen nattforelesninger på timeplanen dette semesteret.
Postet 21-08-24 kl 11:21 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Folk ler av meg når jeg forteller om nattforelesningene vi hadde i historie på UiB. Men hallo, vi snakker om sløve HF-spirer i det herrens år 2000.
Postet 21-08-24 kl 12:53 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Hahah, dette med "nattforelesninger" skal jeg nevne for husets yngre garde i kveld.
Postet 21-08-24 kl 13:07 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har helt nye videregåendeelever i klasserommet mitt og øynene er trillrunde når jeg med stort alvor mener at vi begynner klokka 8 hver dag. Like morsomt hvert år, men de kommer fort inn i det.

Jeg våknet av rygg/hofte klokka 5 i dag, så jeg hadde (og har som regel) god tid.
Nå venter jeg på kiropraktor, kanskje jeg kan klare å sove til klokka seks i morgen?
Postet 21-08-24 kl 14:43 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg sit i solveggen og drikk rabarbralemonade, siste suveniren frå årets ferie. Dagen ellers vart brukt til friluftsterapi, ein ørliten "fjelltur" ute i havgapet.
Postet 21-08-24 kl 15:55 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg er på vei til jobb. Ganske så trøtt. Det gjorde ikke underverker for nattesøvnen at det svevet et helikopter over oss da jeg skulle sovne. Men søket de holdt på med var viktig og dessverre resultatløst. Men trøtt, det er jeg.
Postet 22-08-24 kl 06:38 av Blånn Blånn er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no