Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Sommerkaffe nr. 8

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Sommerkaffe nr. 8

Postet 12-08-24 kl 09:11 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 87  

Kommentarer

Gammel
tink sin avatar
God morgen. Første arbeidsdag etter en lang og innholdsrik ferie. Foreløpig har jeg nok med å bla meg gjennom eposter og huske på hva jeg egentlig driver med. Regner med det drar seg til i løpet av uka.
Postet 12-08-24 kl 09:32 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

Det har rast inn mange mennesker fra ferie i dag, så det har blitt noen kaffepauser allerede. Men, nå er det alvor og masse igjen å gjøre.
Postet 12-08-24 kl 09:42 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Fysio unnagjort og snart tannlege.
Postet 12-08-24 kl 09:47 av star star er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Skikkelig mandag i dag, med programvareoppdateringer som bare nesten gikk etter planen og ting som ikke helt fungerer. Men nå ser det ut som alt er på plass, og jeg kan begynne å jobbe meg gjennom dagens gjøremål.
Postet 12-08-24 kl 10:03 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen
Endelig en finværsdag. Merker dog at høsten er på vei, det var ganske så skarpt i morges. Noen sommer fikk vi altså ikke her i år heller

Herlig å starte dagen med en joggetur da. Har også kjørt arvingen til universitet. Starter på ny frisk med nytt studie. Håper det viser seg å være noe for henne. Hun er ihvertfall positiv.

Snart igang med møter - satser på en litt rolig uke etter to travle uker på reisefot,
Postet 12-08-24 kl 10:23 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Da er ny fylling på plass. Skal gå meg en tur etterpå tenker jeg.
Postet 12-08-24 kl 11:27 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg startet dagen hos en legespesialist, og vi ble enige om at han ikke kunne hjelpe meg. Han har forsøkt, men det var visst ikke dette jeg trengte hjelp til. MEN; jeg er glad for forsøket, for da er det ikke uprøvd.

Så var det videre til presentasjon for ledergruppa. Som gikk veldig fint. Dette er et prosjekt som er litt utenfor det jeg vanligvis jobber med, og da er det jo greit at de er så fornøyde.

I kveld lurte Snuppa på om vi kunne gå på kino sammen. Hun starter fulltidsjobb i morgen, men foreløpig er det VELDIG tynt med penger. Så da inviterer hun meg med mot at jeg betaler. Jeg lar meg utnytte, for jeg har sikkert også godt av en tur på kino.
Postet 12-08-24 kl 11:56 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg sitter på venterom to for dagen, blir godt kjent med sykehusets fasiliteter.
Postet 12-08-24 kl 12:51 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Siste ferieuke her, men jeg må ta fram jobbPC og brannslukke litt i dag (min egen feil).
Postet 12-08-24 kl 12:54 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God formiddag.
Første arbeidsdag etter ferien. Heldigvis ikke så fryktelig mye e-poster, men oppstart for ny kollega i dag. Det er hyggelig.

Kos deg med kinotur, Tjorven. Det høres jo kjekt ut å bli utnyttet til slike ting.
Postet 12-08-24 kl 13:19 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Starta dagen med å vente på ein time som eg langt om lenge fekk beskjed om var avlyst. Løyste det med å gå på kafé i staden når eg fyrst var ute av huset.

No skal eg vere med på eit planleggingsmøte før Ope fengsel laurdag, Røde Kors skal ha stand.
Postet 12-08-24 kl 13:26 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
På bussen. Vet ikke om jeg er klar for jobb, men men.
Postet 13-08-24 kl 07:24 av star star er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen, heldigvis på hjemmekontor i dag. Har sovet dårlig.
Postet 13-08-24 kl 07:44 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God tirsdag! Har fått kaffe og er klar for jobb. Nytt-semester-følelsen virker heldigvis fortsatt.
Postet 13-08-24 kl 08:28 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Da var det tid for en tur innom på kontoret igjen. Det blir to dager denne uka, for torsdag og fredag er vi blitt forhåndsadvart om noen byggearbeider som medfører kjerneboring og sånt gjaller jo i hele bygningsmassen, så da er det bare å holde seg unna.

Storesøster pakker og pakker og tømmer lagringsplass på rommet sitt. Nå flytter hun på ordentlig og det føles veldig rart. Om kun kort tid starter hun på jobb og da er det slutt på friheten hun har hatt til å styre egen tid.
Postet 13-08-24 kl 08:58 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har et intenst ønske om at snuppa også kunne bruke tid på å rydde i skapene sine. Der har det nemlig gått mye inn, men lite ut de siste 5 årene, og nå er det så fullt at gulvet brukes som lagringsplass. Jeg har skjønt at dette er vanlig for tenåringer, men nå har hun faktisk tid til å rydde. Hun ser poenget, men det er jo så kjedelig. ... Akkurat der ligner hun veldig på mora si. Jeg kunne definitivt også ryddet mer.
Postet 13-08-24 kl 09:09 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn, jeg har vært flink og snill og endelig gjort ferdig et stykke kjedelig pliktarbeid som jeg hadde utsatt helt til aller siste frist. Da kan jeg kanskje få jobbet litt med noe morsomt en stund før jeg skal ut på handletur med folkehøyskolefareren, som trenger regntøy og laken og litt forskjellig før avreise på fredag.
Postet 13-08-24 kl 09:18 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Jeg har masse møter i dag, det blir heftig. Men slipper å selv-organisere meg i det minste.
Kløver skal på sin aller første jobb i dag. Hun takket nei til studieplassen på drømmestudiet for å ta et år med jobbing. Jeg tror det kommer til å være veldig sunt for henne. Få et annet fokus enn pugging av bøker, og jobbe med arbeidsmoral og rutiner.
Postet 13-08-24 kl 09:20 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Så spennende at datteren din har valgt å jobbe, Kanina. Hun fremstår jo ellers som den perfekte student. Snuppa skal også jobbe i år, men det har hun vært klar på veldig lenge. Jeg har også vært like klar på at jeg synes det er en god idé, så lenge hun kommer seg videre etterpå. Snuppa har alltid vært glad i å jobbe og den mestringsfølelsen det gir. I år skal hun ha en fulltidsjobb og to små arrangementsjobber i tillegg, men der styrer hun selv hvor mye hun vil delta. Jeg gjetter at hun kommer til å jobbe ganske mye, men hun sjonglerte både siste året på vgs, tre jobber og revyledelse forrige skoleår, så det blir uansett en nedtrapping.
Postet 13-08-24 kl 10:46 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Ja, hun er den perfekte student. Desto viktigere å få beina på jorda og jobbe på gølvet en stund. Det er en nokså liten stillingsprosent foreløpig, men med mulighet til å øke, og hun takket ja mens hun eventuelt ser etter noe som kan gi fulltid. Men vi trenger henne hjemme også, nå som lillebror skal begynne på VGS og trenger litt ekstra støtte og oppfølging i så måte, så det passer jo ekstra bra.
Postet 13-08-24 kl 11:23 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
Høst sin avatar
Jeg har noen år bak meg som studieveileder ved høyere utdanning, og (joda, det er forskjell på ungdom altså) vi så ofte forskjell på de som hadde et "hvileår" (forsvaret, jobb, folkehøyskole osv) bak seg, i forhold til de som kom rett fra studiet. Aner ikke om det er forsket noe på slikt, men basert på egen erfaring, var det flere av de som gikk rett fra videregående og over til universitet som slet underveis, særlig tidlig i studiet. Kanskje er man litt lei, litt umoden, uvant til å ta så mye ansvar selv som en del studier krever osv. I min tid ble jo disse fanget opp, og jeg antar det fremdeles er slik, og fikk gjerne litt støtte i noen form, men jeg tror at det lønner seg absolutt å gjøre seg noen utenom-skolelige erfaringer før studier om man har anledning til det.
Postet 13-08-24 kl 14:47 av Høst Høst er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Da er jeg på vei til Arendal. Der er det selvfølgelig helt umulig å finne overnatting, så jeg må reise frem og tilbake i dag. Så det blir en laaaaang dag, men forhåpentligvis blir den ganske givende. Jeg har i hvert fall mye på programmet.
Postet 14-08-24 kl 06:47 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg er på vei til jobb. Skal styre showet i dag siden sjefen er i Arendal.
Postet 14-08-24 kl 07:23 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kommet meg på jobb. Er litt uttafor meg selv for tiden føler jeg. Hjelper ikke å sove elendig.
Postet 14-08-24 kl 08:08 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God onsdag! I går var det lummert og kraftig tordenvær på dagtid. I dag er dagen for varmt regn. God tur til Arendal Tjorven, jeg har sendt en fotoutstilling med historiske foto som skal vises på en mye brukt kafe der i dag.
Postet 14-08-24 kl 08:29 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
GeekyGirrrl sin avatar
God onsdag godt folk. Lenge siden jeg har skrevet noe som helst her på FP, men jeg leser litt nå og da. I dag er første dag på jobb (gjemmekontor) etter sykdom, ferie og ny sykdom denne uka. Jeg tipper at jeg har hatt covid siste uka av ferien som har satt seg i bihulene og som nå gjør meg helt utslitt. Men er så lei nå at jeg prøver å sitte litt på hjemmekontor og lese gjennom e-post og komme litt i gang.
Nå er eldste dratt i militæret helt mot grensen til Russland, så jeg er litt glad russerne har andre grenser de er mer redd for nå. Mellomste på fjorten har jeg nettopp vekt, og han syns nå at denne ferien er aalt for lang. Minste på sju er på ferie-SFO og stortrives. "Vi bare leker og det er ingen lekser, sånn skole skulle vi alltid ha hatt"
Ja, så sånn går dagen her.
Postet 14-08-24 kl 09:28 av GeekyGirrrl GeekyGirrrl er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen

Har unnagjort tidlig møte, samt vært på joggetur. Nå mer møter før en pause for å være med arvingen på sprangtrening.
Postet 14-08-24 kl 09:47 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Hos oss ansettes over en lav sko og alt for mange av dem snakker ikke norsk. Det som pleide å være koselige lunsjpauser og ni-kaffe er nå ofte bare et pliktløp av bli kjent-prater og small talk med folk som snakker dårlig engelsk. Det er ikke gøy å gå på kontoret i det hele tatt.
Postet 14-08-24 kl 10:19 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
På kontoret på en sånn passe travel dag. Snart et fysisk møte.
Postet 14-08-24 kl 11:40 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Høres ikke greit ut, Nenne!

God tur til Arendal, Tjorven!
Postet 14-08-24 kl 16:30 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Har kreka meg avgårde i dag også. Var på butikken i går fordi bilen er lånt bort i helga. Pleier ikke kjøre på butikken de dagene jeg jobber. Tok litt mer energi enn tenkt. Tar vanligvis tilbudsshopping på lørdager nemlig.
Postet 15-08-24 kl 07:29 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God torsdag. I dag er den store skolestartedagen. Har en 7. klassing og en sylfersk VGS-elev. Tror det blir greit for alle å komme i gang med hverdagen igjen.
Postet 15-08-24 kl 07:34 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Her er det 8. klassing og sylfersk vgs. Første skoledag på vgs er et kvarters samtale med lærer pluss litt praktisk info. Resten av året blir det en time reisevei hver vei med buss og fulle dager, pluss stall etterpå. Skal bli meg litt av et år!
Postet 15-08-24 kl 08:25 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Her er det start på mandag. Og det på ny skole og avhengig av buss.
Postet 15-08-24 kl 08:43 av star star er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen, her er og skolestart mandag.
Postet 15-08-24 kl 09:15 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

På plass på kontoret(har vært her et par timer altså) Har et lunsjmøte om en times tid. Ellers så er det enda rolige dager.

Skolestart på mandag her også.
Postet 15-08-24 kl 09:33 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
God morgen! Jeg har fremdeles hjemmekontor i etterkant av min aller første(!) runde med covid, men jeg er nok frisk nå. Gleder meg til å komme tilbake på kontoret, nå ser det ut til at de aller fleste er på plass etter sommeren. Og de neste par ukene er bare helt alminnelige, rolige uker der det skal gå an å jobbe og trene og ha vanlige hverdager, det ser jeg jammen frem til. (September blir litt mer hektisk!)
Postet 15-08-24 kl 10:24 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg kom hjem fra Arendal kl halv to i natt, så i dag drøyde jeg jobbstarten bittelitt.

Arendalsuka er det rareste jeg har vært med på. Det var ministre, statssekretærer og toppolitikere for hver eneste meter man gikk, og det var interessant at de velger å ha et slikt arrangement hvor "vi" byråkrater kan få studere interaksjonen deres i slik detalj. Ja, ja ... det var i hvert fall gratis mat.
Postet 15-08-24 kl 10:35 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg fikk ikke lov til å dra på Arendalsuka i år heller. Mulig jeg må skaffe meg en jobb hvor det er relevant.

Fullt kaos før elevene kommer på mandag, helt oppskriftsmessig. Merker at hodet ikke er vant til å prestere.
Postet 15-08-24 kl 11:02 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
FØRSTE runde med covid, Padda? Late adapter ass.
Postet 15-08-24 kl 11:05 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Hvem er det egentlig som arrangerer Arendalsuka? Må gå med mye offentlige kroner på dette arrangementet, er det verdt det?
Postet 15-08-24 kl 11:11 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn, jeg har gjemmekontor siden begge ungene er på jobb hele dagen, og jeg derfor har leiligheten for meg selv. Har til og med fått gjort en del nyttig arbeid!
Postet 15-08-24 kl 11:15 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Hjemmekontor her også. Jeg rømte fra betongborring.

Vi har hatt budsjettmøte for 2025 hele formiddagen. Det er tidligere og tidligere for hvert år.

Nå blir det lunsj med dattera som enn så lenge er hjemme.
Postet 15-08-24 kl 11:24 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Dali: Det er Arendal kommune som «eier» arrangementet, og det er 90% finansiert av private sponsorer (og 10% av offentlige), ifølge nettsidene deres.
Postet 15-08-24 kl 12:05 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Maverick: Jeg syntes ikke det var så kult å drive med covid når alle andre gjorde det, ser du.
Postet 15-08-24 kl 12:06 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Retrokorona. Vintagevirus?
Postet 15-08-24 kl 12:08 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Veterancovid?
Postet 15-08-24 kl 12:16 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Nostalgipandemi!
Postet 15-08-24 kl 12:25 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Nesten så jeg vurderer å lage surdeigstarter.
Postet 15-08-24 kl 12:58 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
... og gå ut og klappe for en sykepleier eller noe slikt!
Postet 15-08-24 kl 13:08 av Maverick Maverick er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no