Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Sommerkaffe nr. 6

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Sommerkaffe nr. 6

Postet 29-07-24 kl 09:21 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 83  

Kommentarer

Gammel
Tjorven sin avatar
Da var ferien definitivt over for min del. Jeg har hatt litt oppdelt ferie i år, og det har vært fint. Men nå skal jeg være tilbake på fulltid helt til høstferien.

Men; jeg skal altså ha høstferie i år!

Det er mye mer folk på kontoret i dag enn i foregående uker. Jeg har passe mye å gjøre og jeg kjenner at jeg er relativt klar. Dette blir nok bra.
Postet 29-07-24 kl 09:52 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Nok en som er tilbake fra ferie (har vært innom et par ganger for å ikke drukne i dag).

Litt OK med hverdager igjen, da. Vi får nyte ettermiddagene i finværet!
Postet 29-07-24 kl 10:10 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Jeg er også tilbake fra ferie, og er ALLEREDE AJOUR MED EPOSTENE! Dvs har funnet 4 jeg skal behandle skikkelig senere. Resten er for det meste slettet, eller kvittert ut. Hurra! Jeg var egentlig klar for jobb i går, inntil jeg løp 5 km med etterfølgende migreneanfall. Så jeg dro på jobb med migrene-hangover, og følte meg ikke klar i det hele tatt. Gruet meg til epostene, blant annet. Men da er det bare å gyve løs på planlegging av høsten, og kanskje en lystbetont oppgave som å lese en artikkel eller noe.
Det har vært vidunderlig med ferie. Etter å ha vært delvis sykemeldt mesteparten av våren, jobbet jeg noen uker fulltid igjen, før jeg stupte inn i ferie. Og det er virkelig mye mer avslappende med ferie enn sykemelding. Hadde liksom hele tiden dårlig samvittighet for at jeg ikke fungerte. Mens i ferie, trenger jeg jo ikke fungere i det hele tatt (men jeg har fungert veldig bra).
Postet 29-07-24 kl 10:16 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Ordinær fridag her. Planer om å komme meg til avfallsplassen.
Postet 29-07-24 kl 11:01 av star star er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn, jeg er på plass på biblioteket igjen. Nå er det skrivetid.
Postet 29-07-24 kl 11:13 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg har hatt to netter i campingvogna til pappa, sidan huset her er fullt av gjestar. Nydelig. Så stille og rolig, fin sovetemperstur og god seng. Og, ikkje minst, utsikt over fjorden omkransa av verdas finaste fjell.
Postet 29-07-24 kl 11:18 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
Tilbake på jobb jeg også. Tilbake til kaos, kaos og kaos. Har begynt på en liste over ting som skal gjøres. Og så kommer byggeleder innom senere i dag for å riste litt i de som har jobbet her i sommer. Ikke helt heldig med masse verktøy, avfall, åpne dører etc når det kommer elever på torsdag.
Postet 29-07-24 kl 11:33 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Vi er på plass i sommerhuset, aka barndomshjemmet. Det er langt å kjøre 75 mil og 6 ferger i ett strekk, men det går.
Litt slitne i dag, så satser på en rolig dag.
Postet 29-07-24 kl 13:33 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Så godt å høre Kanina. Jeg håper at den gode følelsen fortsetter inn i høsten:

Og, lykke til, Blånn. Det høres krevende ut.

Vi kom tilbake fra to uker på fjellet i går kveld. Nå har jeg tre dager til å vaske klær og prøve å gå litt kontroll på hagen før jeg begynner på jobb på torsdag. Etter snart fem uker med fri så tror jeg at det skal bli helt greit.
Postet 29-07-24 kl 14:06 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Jeg er på gjestekontor.
Kombinerer "ferie" med jobb.
Postet 29-07-24 kl 14:21 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Tilbake på kontoret, andre jobbeuke etter ferien. Her er vi tre stykker, så i morgen tror jeg det blir hjemmis. Litt mer å ta tak i denne uken heldigvis, men glad for at jeg har fri torsdag og fredag. Vurderer avspasering onsdag også.
Postet 29-07-24 kl 14:24 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Da er jeg slakt i sofaen etter avfallsplass, IKEA og 4 butikker til.
Postet 29-07-24 kl 14:48 av star star er ikke aktiv
Gammel
Andre jobbeuke etter ferie; mer å gjøre, så dagen gikk fort.
Postet 29-07-24 kl 16:01 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Her er det ferie nå, og storshopping på Strømmen Storsenter før avreise ti Hellas onsdag morgen så opp og dra midt i natten. Legg til bytte av oppvaskmaskin som kommer imorgen siden den måtte ryke rett før helgen, fortsatt rot med IKEA som skulle levert senger forrige uke så der var mannen imorges for du kommer ikke gjennom på tlf.
Resten av kvelden og imorgen, klesvask, pakking og legetime.
Postet 29-07-24 kl 17:41 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På jobb. Ikke all verden å rydde opp i faktisk.
Postet 30-07-24 kl 09:23 av star star er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg prøver å jobbe. Er altfor distrahert av fjell og fjellmenn og livet utenfor jobb :boink:
Postet 30-07-24 kl 09:34 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er fremdeles ikke i form til jobb, skal på møte om tilrettelegging til uka. Har dessverre ikke de største forhåpningene, jeg går på det meste av medisiner og har jobbet veldig lite det siste halvåret. Har likevel smerter og plager som hindrer normal aktivitet.

Hunden er skikkelig klistremerke om dagen og jeg koser meg så med det! Den hengivenheten er helt spesiell, altså.
Postet 30-07-24 kl 09:34 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Å, søte frimerkehunden! Min har også blitt merkbart kosete i det siste. Ville ligge i fanget, det pleier han ikke med meg.
Håper dere får til et godt opplegg med tilrettelegging, Blondie!

Jeg er kvitt migrene-hangoveren i dag, og føler meg endelig klar for å jobbe. Har nesten helt tom kalender denne uka, det skal være mulig å komme ajour med planleggingsaktiviteter.
Postet 30-07-24 kl 09:38 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
him sin avatar
Har noen på jobb jeg ikke kan ringe før klokken 10.00, så henger på FP i mellomtiden.

Kanina: Er du av denne verden når du er ajour med mailene så fort?
PS! Et (ubedt ) treningstips med migrene. For meg hjelper det veldig å være som en hauk på pulssonene. Pulssone 2: Jeg kan trene vekk både migrene og hangover! (av og til, ikke bestandig). Pulssone 3 (og 4), jeg blir dårligere. Og et annet (igjen ubedt ) treningstips - flatt underlag, gjerne på bane - er gull for å ikke hoppe inn og ut av pulssonene
Postet 30-07-24 kl 09:48 av him him er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg er sånn halvferdig med ferien og har bortekontor i Tromsø noen dager, det er ganske hyggelig å sitte og se ut på fint vær her. Og ganske hyggelig å begynne å jobbe igjen også, egentlig.
Postet 30-07-24 kl 10:05 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
På vei til begravelse som igjen sikkert utvikler seg til slektstreff.
Postet 30-07-24 kl 10:06 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn, morn, jeg er på biblioteket og skal plukke opp igjen artikkelen jeg drev og skrev på før jeg dro på ferie. Får se om jeg husker noe.
Postet 30-07-24 kl 10:11 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
På jobb. Lager årsoversikter og diverse annet. Og har ordnet opp i mitt eget bookingkaos. Fint med både frisørtime og neglefiks, men klarte å legge begge på samme tid.
Postet 30-07-24 kl 10:36 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Tusen takk, Him!! Sånt er veldig nyttig og tas imot med stor takknemlighet! Jeg blir bare så utålmodig, når beina vil løpe fortere, mens hjerte-kar-systemet er tynget ned av blodtrykksmedisinen. Jeg klarer ikke å holde meg i lave pulssoner da. Kanskje det er bedre å løpe kontrollert på mølla, rett og slett.
Og angående epostene: har fortsatt ikke kvittert ut 4 av dem, men de er på ferie, så det haster ikke. Har sletta sånn ca 200 eposter som var spam for det meste.
Postet 30-07-24 kl 11:15 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Ble kontoret likevel, vi er 4 her i dag, hyggelig lunsjgjeng! I ettermiddag skal jeg trene før middag, og mellomste som er hjemme litt nå skal lage sommerruller til oss, gleder meg!
Postet 30-07-24 kl 12:03 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar


Jeg er på kontoret selv om jeg vel egentlig hadde tenkt å ta fri denne uken, blir en tur i morgen også ser jeg.

Kroppen verker og ryggen gjør seg vanskelig og det gjør meg sur og tverr, så jeg tipper det vil være til det beste for de rundt meg her på jobb også å ligge unna litt.
Postet 30-07-24 kl 12:17 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på kontoret, og har faktisk fått gjort en god del. Og har i tillegg spist særdeles lang lunsj med kolleger jeg ikke har sett på en stund. Det var jo veldig trivelig.

Det er Norway Cup i byen, og det merkes godt. Store grupper av tenåringer som virrer rundt, og ser ut til å være litt overrumplet. Ja, ja ... de er ganske søte.
Postet 30-07-24 kl 13:38 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Hei fra hytta. Lenge siden vi har vært her nå, så vi hadde glemt ar vi ikke har innlagt vann og måtte dermed kjøpe og fylle kanner på europris.
Postet 30-07-24 kl 14:50 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God ettermiddag, her er dagens benyttet til å pakke og siste innspurt før avreise til Hellas inatt. Må være på flyplassen rundt 04.00.
Postet 30-07-24 kl 16:07 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Herlig å lese, Appelsin

God tur, Millen!
Postet 30-07-24 kl 16:28 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Sliten i dag. Glemte å ta ut av fryseren det jeg skulle ha også.
Postet 31-07-24 kl 08:26 av star star er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Så koselig, Appelsin. Alene våken på hytta. Triatlon på tv og kaffe i koppen. Det høljet ned i natt, så dagens tur får vente til litt utpå når det er ferdig dryppet fra himmelen. Utsiktene til molte er ganske små, gitt hva jeg (ikke) fant rundt hytta i går.
Postet 31-07-24 kl 08:48 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Siste feriedag.
Postet 31-07-24 kl 09:03 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Jeg er på jobb etter to ukers ferie, tenkte jeg skulle jobbe resten av denne uken og ta fri neste. Angrer veldig, kom hjem fra sydenland kl 2 i går og er maks trøtt.
Postet 31-07-24 kl 09:14 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg har visst valgt meg gjemmekontor i dag.
Postet 31-07-24 kl 10:10 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Høy puls på kontoret og ikke mulig å kamuflere at man så håndball i kontorlandskapet kan du si.
Postet 31-07-24 kl 10:46 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Hehe. Hadde den på uten lyd, men så ble det litt å gjøre så fikk ikke med meg dramatikken på slutten.
Postet 31-07-24 kl 11:08 av star star er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Hadde på headsett, men den slutten førte jo til mye følelser som måtte få utløp.
Postet 31-07-24 kl 12:51 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Hei fra Rhodos!
Postet 31-07-24 kl 13:22 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
God ferie, Millen!
Postet 31-07-24 kl 16:24 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kos deg, Millen!

Vi har vært ute å øvelseskjørt litt.
Postet 31-07-24 kl 21:03 av star star er ikke aktiv
Gammel
him sin avatar
Kos deg, Millen!

Jeg tror jeg må skifte vekk fra sbanken før jeg får et hjerteinfarkt (neida, skal vente til jeg har fått ordnet opp i et lån som jeg har via sameiet til 8,9% rente Men så snart alt er ok, så vil jeg vekk! I dag betalte jeg en regning for bompassering - helt ok det altså. Men hvilken passering var det? Det er så vanskelig å finne selve fakturan i sbanken at jeg bare )
Postet 01-08-24 kl 07:46 av him him er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg er på bussen til jobb og oppdaget akkurat at varmen står på. Deilig… I går tok jeg en halv dag og koste meg noen timer i sola.
Postet 01-08-24 kl 07:55 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på plass på jobb. Snuppa jobber på Norway Cup (betalt jobb på en annen arena enn Ekeberg), og der er det visst det villeste kaos i år. Snuppa er vant til mye rart fra jobbene sine, men i går var hun regelrett fortvila. Derfor har hun hentet inn knerten også. Så i dag er alle familiens 4 personer i betalt jobb. Det skjer ikke så ofte.

Jeg skal ha hjemmekontor i morgen, og lurer på om jeg skal be sjefen om "hyttekontor" slik at vi reiser ned i kveld. Det er meldt fint vær, så det hadde vært veldig digg.
Postet 01-08-24 kl 08:28 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Kontoret tidlig her også. Redusert busstilbud og stappfulle busser, hadde fortrengt det siden i fjor..
Mine to eldste er på hver sine NMF-sommerkurs denne uken, 16-åringen som deltaker og 19-åringen i sommerjobb et helt annet sted i landet
Jeg reker rundt på fjell etter jobb. I går rakk jeg å skru sammen 1 av 4 hagestoler før jeg måtte legge meg, får prøve å ta én til i ettermiddag
Postet 01-08-24 kl 08:34 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi tar en dag på stranda for å komme litt unna boligsalg-bobla. I morgen må jeg handle inn til styling og det kjenner jeg på at er en umulig oppgave.
Postet 01-08-24 kl 09:13 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Første dag på jobb etter fem uker med ferie. Så langt har jeg klart å åpne eposten min og skravle med kollegaer. Det får bli litt mer effektivt etterhvert.
Postet 01-08-24 kl 09:16 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Arbeidsdagen er bare en time lang og jeg har allerede sendt ut krass e-post til de som jobber med varmen på skolen:
Blånn (e-post): Hei, 8 biler i skolegården er ikke greit. Vi har nå elever på skolen.
Sjef for rørleggere: Skjønner ikke hvorfor vi får kjeft. Jeg snakket med vaktmester i dag tidlig. Han sa vi fikk lov til å parkere…
Blånn (ringer vaktmester): Har du sagt at de får parkere?
Vaktmester: Nei. F*** jeg våkna nå jeg.
Blånn (epost til rørleggersjef): Hvis dere har snakket med vaktmester har det skjedd i søvne for jeg vekket han nå.

Stillhet og bilene er flyttet.

Så hvis dere tror at en skoleleders jobb bare handler om pedagogikk og elever…
Postet 01-08-24 kl 09:29 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Oppdatert 01-08-24 kl 10:11 av Blånn
Gammel
Ru sin avatar
Well played, Blånn!

Appelsin: Vil du treffes til lunsj i dag? Jeg har ærend på dine kanter mellom 12 og 13.
Postet 01-08-24 kl 09:33 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Nest siste dag i F her. Ingen store planer, bare litt hagearbeid og avslapning. Har lovet en tur til nærmeste gårdsbutikk, tenker det blir en is der i dag.
Postet 01-08-24 kl 09:47 av celebelen celebelen er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no