Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Sommerkaffe nr. 4

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Sommerkaffe nr. 4

Postet 15-07-24 kl 04:14 av Kaffestuggu

Ny sommeruke, nye kaffemuligheter.

Kommentarer totalt 89  

Kommentarer

Gammel
star sin avatar
En liten time igjen. Så skal jeg nyte litt sol før jeg skal ta båt.
Postet 15-07-24 kl 08:11 av star star er ikke aktiv
Gammel
Så deilig med sol, Star!

Ungene sover. Skal lage meg kaffe og sette meg ut på brygga tror jeg.
Postet 15-07-24 kl 08:47 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Hjemmekontor, stille hus, rolig innboks og noen oppgaver jeg har utsatt til rolige perioder på jobb som jeg egentlig ikke har lyst til å begynne med.
Postet 15-07-24 kl 09:04 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg er tilbake på jobb etter 3 uker ferie, og det er faktisk ganske deilig
Har barna til torsdag ettermiddag, greit med gradvis overgang til alene&jobb-livet resten av sommeren.
Postet 15-07-24 kl 09:12 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Siste uke før ferie er i gang.

Må rydde opp i diverse ting slik at dette kan bli den ferien jeg drømmer om at det skal bli. Det å kunne reise 4 uker til Spania med snart 16 åringen som har opplevd tap av både morfar og oldemor til nå i år, i tillegg til at hun har kjempe seg gjennom siste del av 10.klasse med eksamener og alt annet skummelt skal bli så fantastisk at jeg nesten får tårer bare av å tenke på det.
Postet 15-07-24 kl 09:25 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg er hjemom og hagen min er helt overfrodig!

Har fyllt opp en kurv med grønnkål, persille koriander og salvie og noen kornblomster som blir med til sommerhuset. det er masse blomster på tomatplantene og sommerblomstene jeg sådde litt sent på friland, kommer også som bare det.
Postet 15-07-24 kl 10:17 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
God formiddag. Kom hjem fra Tyskland i går kveld; borte kjempebra men hjemme best.

Vaskemaskinen får kjørt seg i dag, og dessuten må jeg ut og slå plenen. Den har stått urørt i tre uker, for Frøkna er så allergisk at det er uaktuelt å be henne klippe den. Må ta det grøvste nå som hun er på jobb, så det verste legger seg før hun kommer hjem.
Postet 15-07-24 kl 10:35 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Får pluss i boka for å ha gått stolpejakt med koffert ja?! Nå sitter jeg på dekk og kjøler meg ned. Blir fin båttur dette.
Postet 15-07-24 kl 11:06 av star star er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Bytur for å se manchester u og rosenborg i dag. Mor spanderer på barnebarn billetter. Og et par voksne for å hjelpe til. Så vi blir 11 stk på kamp fra fammrn. Blir hyggelig det selv om jeg ikke ville brukt nesten tusen kroner for en billett selv. Laget er splitta når det kommer til hvem det skal heies på Meldt sånn passe til vær resten av uka ser jeg. Forsøksvis jobbeuke da med rydding, vasking av platting og slikt. Jobb igjen på mandag i en og en halv uke før jeg går ut i nye 2,5 uke fri.
Postet 15-07-24 kl 11:13 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Litt slakk i kroppen etter EM-galskap i går. Vi har England og Spania som «favorittlag», så for oss var kampen i går vinn-vinn. Det ble øl og gravøl med engelskmenn, og champagnesangeria med spanjoler til langt på natt. Tidenes lengste taxikø hjem, men med god underholdning i køen.
Nå blir det deiging på solseng og bading resten av dagen. Og brus, kjenner jeg.
Postet 15-07-24 kl 11:49 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er tilbake på jobb igjen. Men det er bare for denne ene uken, og så er det en uke ferie til. Da skal vi på fjellet, og jeg håper veldig at det blir ålreit vær.

Det er VELDIG stille på jobb, unntatt akkurat der jeg sitter. Vi er nemlig 4 stykker fra min seksjon, og én på naboseksjonen. Ellers er det helt tomt. Men det betyr at jeg har trivelige folk å snakke med, og de hører gjerne historier fra Kina.
Postet 15-07-24 kl 12:06 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg prøver meg på en ny variant i år og jobber litt for så å dra de siste to ferieukene ut til å bli tre inklusive litt opparbeidet fleksitid, så jeg skal jobbe ca. 30 timer i disse tre ukene. Dette gjør jeg i hovedsak for å være tilgjengelig for sommerstudentene våre som gjør en stor oppgave for meg. Det har bøtta ned her i dag, så noe stort offer var det ikke å sette seg ved PC-en og få gått gjennom all e-post som har hopet seg opp.
Postet 15-07-24 kl 14:12 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Vi har kjørt rundt på Shetland med guide i dag, veldig hyggelig og masse fantastisk natur; været var grått og skiftevis vått, men tåken holdt seg på «fotogent» nivå og tok aldri hele utsikten. Nå er vi tilbake på det litt aldersstegne, men ganske pittoreske Grand Hotel i Lerwick og hører sjøfuglskrik utenfor vinduet mens vi tenker på hva vi skal gjøre resten av dagen.
Postet 15-07-24 kl 18:40 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Følge jeg gjorde "ingenting" i går, men landa på nesten 17000 skritt. Fortsetter trenden fra Tyskland; der lå jeg på mellom 15000 og 25000 hver dag. Skal snart ut og løpe, så det blir vel mange i dag også da. Men jeg tror jeg sykler når jeg skal på apoteket seinere.
Postet 16-07-24 kl 08:01 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg gjorde virkelig ingenting i går og skal nok fortsette med det i dag også. Er litt på alerten fordi moren min er syk(ere enn vanlig) og det er jeg som følger henne opp.
Postet 16-07-24 kl 08:58 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn! Etter to dager med praktisk fiksing for å få gamle onkel i bolig så blir det kosedag i dag. For meg betyr det en joggetur og finne litt ville bær for å bruke til pavlova. Hvorfor betale 70 kr pr beger når det fins gratis i skogen?
Postet 16-07-24 kl 09:22 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det er noen fordeler med å være på jobb når nesten ingen andre er det. Sjefen min reiser alltid bort i september, og jeg har snakket mer med henne på disse to dagene enn jeg normalt sett gjør på en hel måned.

Og i dag har jeg fått tigget meg til å være en dag på Arendalsuka. Sjefen for det hele skal i en debatt om prosjektet jeg skal lede de neste to årene, så jeg har fått lov til å reise ned og høre debatten (og sikkert preppe sjefen litt i forkant). Så jeg gjør det til et heldagsarrangement med tog grytidlig om morgenen og seint hjem på kvelden - å få tak i hotellrom i Arendal den uka er jo bare å glemme. Det tror jeg blir stas.

Vi har ingen unger hjemme for tiden. Knerten jobber på en leir, og snuppa er hos bestefar på en øy ytterst i havgapet. Det er så underlig stille hjemme. Og enda underligere å tenke at sånn skal det blir på fulltid om et par år.

I går lagde jeg skikkelig god vegetarmoussaka, for det ville ikke ungene likt hvis de var hjemme. Jeg tror jeg kommer til å spise veldig mye mer vegetarmat når jeg ikke lenger har hjemmeboende barn. (Men jeg blir nok aldri vegetarianer, for det er jeg altfor glad både biff og fisk.)
Postet 16-07-24 kl 09:30 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Mornings! Fortsatt planløs for ferien her, i hovedsak fordi tenåringen har vært sjaber i formen i over en uke. Mistenker korona. Siden jeg snart er halvveis i uke 2 i ferien, så begynner jeg å stresse litt her. Får se hvordan formen hennes er når hun står opp.

God plan, Dali! Jeg plukket nesten 1 kg villbringebær i nabolaget i går. Helt vanvittig mye bær!
Postet 16-07-24 kl 09:31 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
him sin avatar
morn, morn - fantastisk vær i Trondheim akkurat nå. Har ikke bestemt meg helt for hva jeg skal gjøre i dag. Er virkelig glad for at jeg tok ca 30% av ferien hjemme i år - trenger å "lade"
Postet 16-07-24 kl 09:45 av him him er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Morn fra hytta i regnet.
Ingen planer, vi får se hva dagen bringer.
Postet 16-07-24 kl 09:51 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Ingen planer i dag som jeg vet om. Lurer på om det blåser nok til å sette seg ut.
Postet 16-07-24 kl 10:09 av star star er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Akkurat våknet i teltet. Gleder meg til ostesmørbrød med bacon til frokost.
Postet 16-07-24 kl 10:13 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Opp med kaffe, og vurderer enten gåtur eller øvelser på gulvet før frokost. : prøver å bli morgenfrisk:
Postet 16-07-24 kl 10:22 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
I dag skal eg til Molde og oppleve Jacob Collier live. Plass på første rad.
Postet 16-07-24 kl 11:42 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God formiddag! Vi er halvveis på dagens etappe. Vi forlot Geitryggshytta kl. 9. Nå er vi på Steinbergdalshytta for lunsj før vi skal gå videre nedover dalen. Kroppen er blytung i dag, sov dårlig i natt. Men fint vær. I morgen skal vi gå selve Aurlandsdalen.
Postet 16-07-24 kl 12:53 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Jeg skal kjøpe solseng til hagen! Mest sannsynlig får jeg ikke brukt den før neste år, men den skal i alle fall stå klar da!
Postet 16-07-24 kl 13:29 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg prøver å jobbe litt her hjemmefra, men er ikke akkurat topp motivert.
Postet 16-07-24 kl 13:33 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Vi er i Stavanger, natt på hotell. Enormt mye turister.
Postet 16-07-24 kl 15:32 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi har sett på håndballjentene, fotballjentene og nå håndballgutta. Ungdommene rister på hodet. (Det skal sies at vi har lagt på nye plater på to vegger før sportsmaraton).
Postet 16-07-24 kl 21:08 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Kveldsrapport fra Lerwick! I morges shoppet og ruslet vi litt i byen, så kjørte vi til Sumburgh Head, fyrtårnet ved sørspissen av Shetland, og tok masse bilder av lundefugler. Besøkte så spennende ruiner på Jarlshof, og tilbake i byen gikk vi på veldig kul utstilling for «Up Helly Aa». Dette er en «viking»-festival de har hver vinter; de bygger et skip som bæres i prosesjon og så brennes, og alle som er med, har fantastisk forseggjorte kostymer med hjelm, våpen etc. som designes og lages nye hvert år. Fantastisk for alle som har et snev av cosplay-interesse!

Middag på super og hyggelig restaurant som heter Fjarå.
Postet 16-07-24 kl 23:31 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Takk for reisebrev fra Shetland, Skilpadda! Det høres ut som en skikkelig fin ferie. Jeg leser gjerne flere reisebrev, og det trenger ikke være fra så avanserte reiser.

Jeg er fysisk på kontoret i dag også. I dag blir det enda stillere enn i går. I går samlet vi alle som var på jobb til lunsj - da ble vi 9 stykker som spiste lunsj sammen. Normalt sett skal vi være 120 på kontoret.

Jeg vet ikke om jeg har mine aller mest produktive arbeidsdager, men jeg får unna en del småting som har ventet litt for lenge. Så dette er sikkert greit.
Postet 17-07-24 kl 08:02 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Strålende vær. Tror vi skal kikke på kunst og fjæra i dag.
Postet 17-07-24 kl 09:38 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Er i sluttspurten før ferie og jeg er faktisk svimmel. Bakken gynger og jeg føler meg beruset uten den hyggelige virkningen. Satser på at det går over etter hvert.
Postet 17-07-24 kl 09:48 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Avreisedag til småbruket i Vinje. Mannen er der allerede, og yngste, en kompis og jeg kommer etter så snart yngste har gjennomført teoriprøven i ettermiddag.

I mellomtiden skal jeg visst gjøre en hel haug med småærend, inkludert en tur på jobb. Så jeg bør vel pakke snart.
Postet 17-07-24 kl 10:03 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Ligger i telt og må på do, men set regner. Spent på hvor vått det er i midtrommet, det dryppet inn i natt.
Postet 17-07-24 kl 10:44 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
him sin avatar
Hyggelig å høre om ferien til folk

Jeg har nettopp lært meg masse om bompenger. Utrolig hvor kjedelig det er å lære om ting som er nyttig, men som man ikke er interessert i. OK, fant faktisk et par spennende momenter etterhvert. (Det mest interessante er nok at jeg er blitt forsøkt svindlet, får sms-er fra et fake firma om å betale)
Postet 17-07-24 kl 11:41 av him him er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Vi starter telt delen av ferien på fredag, må innrømme jeg gruer meg litt. Værmeldingen er 10 ish grader og regn i helgen på ruten vi velger rundt Island. Så fortsatt et par dager igjen i barndomshjemmet til farmoren min. Og her er det pt litt sol og tørt!
Postet 17-07-24 kl 12:59 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Kommet inn på studie i år også.

Kunne nok vært lurt med en pause, men tror det er lurt å bare fortsette når jeg nå er så godt i gang.
Postet 17-07-24 kl 13:30 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God ettermiddag! Da er Aurlandsdalen gått. Fra Finse til Vassbygdi. 55 km på tre dager. Puh!
Postet 17-07-24 kl 16:07 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Fy søren, rått gått Blånn!!
Postet 17-07-24 kl 16:21 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Wow! Blånn, bra jobba.

Vi dro hjem fra hytta idag, så korr visitt der nå i sommer.
Så nå er vi hjemme igjen, hjemme til vi reiser til Rhodos i slutten av måneden.
Postet 17-07-24 kl 19:26 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Takk! Er ganske fornøyd med meg selv. Siste del av gårsdagens etappe var kjip med mye ur og opp og ned. En skikkelig knedreper. I morgen skal vi hjem.
Postet 17-07-24 kl 21:10 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
En liten Oslo-tur er nesten over. Vi har vært hos venner siden i går og spiste på brasserie France i går. Hyggelig å være sammen med fine folk og spise god mat, men kelneren der var av en snodig sort og ham kan du ha for meg. Snobbete, selvgod og belærende også når han gjorde feil. Flere ganger faktisk. Han var faktisk så lite trivelig at jeg lurer på å si fra i etterkant.
Postet 18-07-24 kl 08:15 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Nest siste dag før F og arbeidsmoralen er virkelig på et bunnnivå.
Postet 18-07-24 kl 09:37 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Da er vi to Fersken. Jeg forsøker å rydde i det jeg kan og unnviker nye saker etter beste evne, takker også ja til alle tilbud som ikke omhandler jobb.
Postet 18-07-24 kl 09:51 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Morn! Siste hele dag på Shetland i dag, og vi hadde planer om en tur til en øy der det går fotgjengerferge en gang om dagen med retur fire timer senere. Men så oppdaget jeg at de ikke går akkurat i dag på grunn av vedlikehold - litt synd, men dermed har vi nesten en hel ekstra dag til rådighet, og kan rekke flere ting jeg egentlig hadde droppet!
Postet 18-07-24 kl 10:08 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er fysisk på jobb i dag også. I dag er vi 3 stykker på kontoret. Mot normalt ca 120.

I morgen skal jeg ha hjemmekontor, så jeg har flottet meg og kjøpt fancy lunsj. Også til kollegaen på nabopulten. Han dumsterdiver, og det han har spist de siste dagene har vært så kjipt at jeg følte for å gi ham litt ordentlig mat i dag. (Ja, jeg er gammel nok/han er ung nok til at jeg kunne vært moren hans.)
Postet 18-07-24 kl 10:20 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Vi skal forflytte oss over fjorden for noen timer.
Postet 18-07-24 kl 11:08 av star star er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar


Jeg sitter på kontoret og forsøker å komme gjennom backloggen etter juni (nnnghh), og preppe for august. Men om bare littegrann skal jeg hente jentungen og ta en litta roadtrip til familie i Trondheim - det blir fint!
Postet 18-07-24 kl 11:09 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har løpt, og levert symaskinen på sørvis. Nå nyter jeg finværet på verandaen. Har lova Herremannen å bake proteinrundstykker, så burde nok sette i gang, men verandaen frister mer.
Postet 18-07-24 kl 13:23 av Stompa Stompa er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no