Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Sommerkaffe nr. 3

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Sommerkaffe nr. 3

Postet 08-07-24 kl 08:47 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 100  

Kommentarer

Gammel
Mex sin avatar
God morgen.
Siste jobb-uke før ferie. Starter uken med hjemmekontor.
Motivasjonen er ekstremt laber og det er egentlig ganske lite å gjøre, så det blir nok en ganske rolig uke.
Postet 08-07-24 kl 08:56 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Her er også siste uke før f. På plass på en mandag denne uka også, men da har jeg f når jeg går hjem torsdag.
Postet 08-07-24 kl 08:58 av star star er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg har to uker før F og jeg kjenner at de skal bli lange, men siden gevinsten i enden er så pass stor så skal jeg klare å holde ut. De fire ukene i Spania er så etterlengtet nå at jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg.
Postet 08-07-24 kl 09:17 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Tidleg opp og ut for å få tatt pelsbarnet med til veterinær for ormekur før vi reiser heim til Norge i morgon. Ei lita veke på firemannsrom har vore intenst når det har vore så kaldt og vått ute. Men, men. Enda godt vi ikkje har budd i telt.
Postet 08-07-24 kl 09:25 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Et par sjokoladebiter til kaffen første mandagsmorgen i F er en menneskerett. Anbefales! Mest sannsynlig pakker jeg meg og yngste i bilen senere for et par dagers stueforandring. Yngste har selvfølgelig blitt syk, men tror og håper formen er litt bedre i dag enn i går.
Postet 08-07-24 kl 09:41 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Jeg har vært klar for F siden forrige F, og har nå begynt på andre uke med F. Jeg har lave skuldre og gir f i alt annet enn F nå. Vi leier et hus ved sjøen og koser oss i norsk sommervær. I går: sterk kuling og trær overende, i dag, sol og glitrende sjø.
Postet 08-07-24 kl 09:56 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Stueforandring ja, jeg fikk en liten førsmak på ferien i helga. Så nå er jeg tilbake til siste innspurt før min egen ekte og velfortjente ferie som starter om ei uke.

Lurer på om det er innafor å ringe hjem for å vekke 16-åringen sånn at mor får oppdatering om inntak til VGS...
Postet 08-07-24 kl 10:33 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Nytt reisebrev fra Kina: Vi har kommet oss til NanJing. Foreløpig har vi ikke sett en eneste person her som ikke ser kinesisk ut. Så vi føler oss litt eksklusive som turister.

I dag hadde jeg bestemt at vi skulle dra til et park- og tempelområdene og drikke te i skyggen av trærne med vi tittet utover den store innsjøen. Det finnes nå et bilde av meg hvor jeg det ser ut som jeg gjør akkurat det. … men … det er en iste kjøpt på KFC. Som lå rett ved siden av McDonald’s og BurgerKing. De søte tehusene som fantes i kinesiske parker for 25 år siden er borte, og er erstattet med fast food - gjerne amerikanske kjeder. Lenge leve markedsliberalismen; eller noe sånn.
Postet 08-07-24 kl 11:35 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God ettermiddag! Vi har fortsatt ikke landet ferieplaner, så fortsatt hjemme. Så da er jeg på Sats.
Postet 08-07-24 kl 13:54 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Har fått lastet ned LO Favør app og sjekket opp i endel forsikringer for den kommende folkehøgskolestudenten, viktige saker. Så har jeg spist lunsj hos min mor sammen med mor til en barndomsvenninne. Hennes mor fylte 89 i sommer. I dag var det ikke så lett å prate med henne; hun hører litt dårlig og klarer ikke helt følge med mer merket jeg.

Nå har jeg planer om en liten skogstur tror jeg.
Postet 08-07-24 kl 15:05 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Dagen har gått veldig fort, det viser seg at det ikke er noe i veien med evnen til konsentrasjon så lenge emnet man fordyper seg i er interessant nok.
Det er selvfølgelig ingen direkte kobling mot mine arbeidsoppgaver, men litt relevant er det i forhold til arbeidsplassen.
Postet 08-07-24 kl 15:11 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Vi er i gang med Skottlandsferie; i går var vi i Aberdeen og drakk øl med gamle venner; drikke øl med skotter er ikke det lureste når man skal opp seks dagen etter, men det gikk da.

I dag tok vi morgenflyet til Kirkwall, og nå har vi ruslet noen timer i riktig behagelig vær. Hyggelig liten by og pen katedral. I morgen skal vi hente leiebil og kjøre for å se på steinaldergreier.
Postet 08-07-24 kl 15:47 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
I dag har jeg vært på fire ulike byggvarehus, det merker jeg er minst tre for mange. Mye artig å se da, jeg får ta det som et sosiologisk eksperiment.
Postet 08-07-24 kl 18:46 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen, 4 dager igjen til F. Fredelige, på grensen til kjedelige dager her på kontoret. Skal prøve å huske å legge ferien litt tidligere neste år.
Postet 09-07-24 kl 08:08 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kommet meg på jobb. Relativt stille.
Postet 09-07-24 kl 08:15 av star star er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Millact: Hvilke forsikringer er det du tenker folkehøyskoleeleven skal ha? Jeg har liksom tenkt at min ikke trenger noe mer enn det vi har allerede.
Postet 09-07-24 kl 08:34 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Endelig en dag med solgløtt. Ungdommen er fortsatt sjuk og slenger i sofaen. Jeg strakk på meg en liten kink i korsryggen i dag tidlig. Hurra for ferie!
Postet 09-07-24 kl 10:02 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Vi er en snartur i Sverige og leverer vovsen hos barnevakten. Min mor altså. Sol og fint her i dag.
Postet 09-07-24 kl 10:05 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Polarjenta: Innbo samt reiseforsikring. Fikk beskjed av folkehøyskolen om å sjekke at den dekker reisemålet i utlandet samt varighet på turen.
Postet 09-07-24 kl 10:14 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Jeg er på kontoret, men det er sol så kanskje jeg må dra hjem snart
Postet 09-07-24 kl 12:05 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Millact: Ok, det har vi styring på. Skal de være lenge på tur?
Postet 09-07-24 kl 14:11 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Tre uker, Tokyo.
Postet 09-07-24 kl 16:21 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Vi er kommet til Ediinburgh og i dag har jeg feiret bursdag med afternonn tea på The Dome. Det regner en del i dag så vi tar en litt rolig dag.
Postet 09-07-24 kl 18:44 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer, Nenne
Postet 09-07-24 kl 21:14 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Gratulerer her også, fineste Nenne.
Postet 09-07-24 kl 22:22 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Tusen takk!
Postet 09-07-24 kl 22:28 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Gratulerer med gårsdagen Nenne!

Her regner det og skal gjøre det hele neste uke ser jeg av meldingene, synes faktisk litt synd i de som har ferie nå.
Postet 10-07-24 kl 07:25 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Frøy: Vi drar til din hood på lørdag, jada. Vi har bøker, satser på museum og butikker i Stavanger.
Postet 10-07-24 kl 07:33 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Gratulerer med gårsdagen, Nenne.
Regnfull dag her igjen. Yngste skal på tur, ellers lite planer her enn hvile, hvile litt mer også hvile litt til.
Postet 10-07-24 kl 08:06 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det regner akkurat litt mye i dag til at det blir en bra dag med to voksne og to nestenvoksne på camping. Tror vi må utforske områdene litt, holder nok ikke med bare brettspill.
Postet 10-07-24 kl 08:22 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer med gårsdagen, Nenne!

Kommet meg på jobb. De har kraftig redusert antagelsen om regn fra i går til i dag. Men vått blir det nok.
Postet 10-07-24 kl 08:51 av star star er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Gratulerer med gårsdagen, Nenne!
Regnværsdag her også i dag.
Tredjesiste arbeidsdag før F. Dog lite motivasjon å oppdrive.
Postet 10-07-24 kl 08:57 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Vel overstått bursdag til Nenne!

Holder stand på kontoret i 3 dager til. Har heldigvis funnet sånn passelig inspirerende puslearbeid som holder motet og moralen oppe de siste dagene.
Postet 10-07-24 kl 09:06 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Veldig glad vi bestemte oss for 16 dager i Spania i år også, for jeg hadde vært muggen av alt regnet hjemme.

Det blir strand og bok i dag også, og fotball til kvelden. Drømmen er Spania og England i finalen.
Postet 10-07-24 kl 09:54 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Vi skal 1 uke til Rhodos litt senere i sommer og det tror jeg blir bra.
Postet 10-07-24 kl 10:06 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Det er helt utrolig hvordan været forandrer seg. I går var det nydelig. I dag høljer det ned. Jeg er glad for at vi klarte å utnytte gårsdagen.

Nesten to uker på fjellet i veldig varierende vær. Alt i alt nok gode dager til at vi har gått noen fine turer. Og absolutt masse strikketid.

Veldig norsk sommer får vi vel si
Postet 10-07-24 kl 11:01 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Nå sitter vi på hotellet, og så skal vi dra ut til flyplassen. 15 dager i Kina er over. Det har vært en fantastisk opplevelse, men ingen skal påstå at dette er et enkelt land å feriere i.

Vi avsluttet med et besøk i den forbudte by. Det er utrolig majestetisk og enormt. Vi ble helt bergtatt (og litt slitne av all sola). Og hadde nok et herremåltid av en middag - til den nette sum av 250 kroner. Totalt for 4 personer og inkludert 2 øl.

Men nå gleder vi oss litt til mer normal mat.
Postet 10-07-24 kl 11:32 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
God tur hjem, Tjorven!
Her er det bortekontor i regnvær, men likevel godt å være et annet sted enn hjemme.
Postet 10-07-24 kl 11:52 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God tur hjem, og takk for reisebrev, Tjorven.
Postet 10-07-24 kl 12:40 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Vi reiser til Nord-Spania på lørdag, så det blir gøy å oppleve fotballfeberen der live!
Postet 10-07-24 kl 13:51 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Takk for reisebrev, Tjorven! Det har vært så fint å få følge dere her.

Her er det straks treningsøkt, før jeg skal via sommerfest på frivilligjobben til middag med hele kjernefamilien (eldste hjemme på perm fra militæret).
Postet 10-07-24 kl 15:31 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Slapp å bli våt. Nå dirrer jeg langflat i sofaen.
Postet 10-07-24 kl 17:12 av star star er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Så kult Tjorven! Jeg har vært i Kina en gang på ferie, og selvom vi var på gjennomorganisert rundreise var det ikke bare bare, så å gjøre det på egenhånd er imponerende. Har vært der et par ganger med jobb også, men da er det jo stort sett hotell - kontor - middag - hotell, så da skal det litt til å rote seg bort.
Postet 10-07-24 kl 22:44 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
God tur hjem, Tjorven!

Vært hos fysio, gått skogstur, vært på kafe og sett fotball.
Postet 10-07-24 kl 23:14 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
I dag har det regnet konstant (med varierende intensitet) hele dagen på Orknøyene, men vi har hatt en fin dag. Vi hadde en drøyt fire timers guidet biltur med veldig hyggelig guide som avsluttet med å ta oss med til en kollega av ham for å slå av en prat, fordi han trodde hun og jeg ville ha mye å snakke om - det stemte. Og nå er vi tilbake fra veldig god middag litt utenfor Kirkwall; superhyggelig og pratsom drosjesjåfør (som også kjente begge guidene fra tidligere på dagen).

I morgen skal vi ta ferge til øya Hoy og gå litt tur og se mer natur, ser heldigvis ut til at det skal bli oppholdsvær da.
Postet 10-07-24 kl 23:32 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn! Nest siste dag før f. Siden datteren har sommerjobb på samme campus som meg og har oppstart 0730, er det ingen bønn. Selv om jeg er trøtt etter å ikke klare å legge meg må jeg sprette opp og transportere henne hit til dagens start.
Postet 11-07-24 kl 07:40 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Så koselig med reisebrev.

Har kommet meg på jobb. Siste før f.
Postet 11-07-24 kl 08:09 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Stor stas med reisebrev. Jeg benytter nest siste dag på jobb til å skrive ut diverse bookinger og billetter. Og innser at hotellrom med felles bad og toalett kanskje er litt ambisiøst for en familie med en tenåring og en nesten-tenåring...
Postet 11-07-24 kl 09:27 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Sykemeldingsdag så er det ferie fra i morgen. Nord-Norge ferie i år, skal et par dager til Tromsø neste uke, så til Bodø noen dager uka etter. Resten hjemme. Skal jo kjøre storebro til Trøndelag i august, så det blir jo bort noen dager da også,

Ingen planer i dag.
Postet 11-07-24 kl 09:32 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Dagens plan: Lese ferdig boken jeg begynte på i natt om Christian Strand og adopsjonen.
Postet 11-07-24 kl 10:50 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no