Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Kommentarer
Humper på bussen. Alene på jobb hele uka, dvs av oss som gjør det samme.
|
|
Postet 01-07-24 kl 08:00 av star |
Er logget på jobben hjemme, men skal snart hive meg i bilen til kontoret. Overskyet og 12 grader i dag, med regn i lufta. Ikke akkurat sommervær.
|
|
Postet 01-07-24 kl 08:18 av Sissel |
God morgen! Litt rutinearbeid på morgenkvisten. Grått ute, men det passer fint med arbeidsuken.
|
|
Postet 01-07-24 kl 09:31 av tink |
Begynner dagen hjemme, men siger innover kontoret etterhvert.
Dersom ikke langtidsvarselet bedres så spørs det om ikke restplass.no blir besøkt… |
|
Postet 01-07-24 kl 09:35 av Fintdethei! |
Dagens reisebrev fra Kina. I dag har jeg vært med på en helt absurd opplevelse. Vi har vært og sett på terrakottakrigerne i Xi’an. Vi haddeheldigvis gått for «full pakke» og leid både sjåfør og guide, fir makan til kaos har jeg aldri vært med på. Det var så absurd mye folk, og alle ville stå på de perfekte fotostedene. Det ble regelrett slagsmål rundt oss, men guiden vår viste oss de beste plassene gang etter gang.
Jeg var og så terrakottakrigerne for 25 år siden også. Da vimsa jeg og venninna mi rundt mutters alene. Nå delte vi plassen med noe som føltes som 100 000 andre. Maten i Xi’an er helt nydelig, og spisestedene mer uformelle enn i Beijing. |
|
Postet 01-07-24 kl 09:41 av Tjorven |
Så utrolig spennende, Tjorven!
Dog stappfulle turistfeller syns jeg kan være grusomt. Godt å ha med en guide som kunne bistå og finne de beste plassene i et menneskemylder. På kontoret. 2 uker igjen til ferie. Må prøve å få gjort noe fornuftig. |
|
Postet 01-07-24 kl 10:32 av Mex |
Første feriedag. Vært hos fysio. Fotterapeut om noen timer.
|
|
Postet 01-07-24 kl 11:04 av millact |
Spennende med kinarapport, Tjorven! :wow:
Vi er i Molde og planlegger litt shopping i regnværet. Kristiansund i morgen, og Midsundtrappene onsdag. Ganske rolig stemning med gutter på 16 og 12, deilig med bilferie i år. |
|
Postet 01-07-24 kl 11:19 av Appelsin |
Gøy med kinarapport, Tjorven. Men jeg blir mer og mer sikker på at slike ferier ikke passer for meg.
Shopping på Lagunen i dag, regner med vi ikke blir alene der. Pissvær, og da er det fullt på sentrene. Jeg skal være snill mor og ta døtrene med på Change så de får seg en skikkelig BH. |
|
Postet 01-07-24 kl 11:25 av 007 |
Lite spennende å rapportere herfra, det er sol og kaffe ved kysten. Tannlegetime i dag, ellers bare slaraffenliv.
|
|
Postet 01-07-24 kl 11:35 av Blondie |
Sol på sørlandet. Jeg har ferie, men skal plukke opp et pat tråder før jeg tar helt fri. I dag morges våknet jeg 0500 og fikk ikke sove igjen, det var skikkelig nedtur.
Veldig spennende med reisebrev fra Kina. Og skummelt med folkemengder ved turistattraksjoner, særlig når de ikke vet å oppføre seg. Lurt med guide, da jeg var i Barcelona, meldte jeg meg på guided tour i La Sagrada Familia, og det var vel andvendte penger. Slapp køene og lærte masse. |
|
Postet 01-07-24 kl 12:10 av Pøblis |
Jeg sitter og koser meg på et veldig stille UB. (Jeg kan leve med at de støvsuger bøkene i den andre enden av lesesalen.) Kjekt om jeg får gjort unna en del før F-start fredag ettermiddag.
|
|
Postet 01-07-24 kl 12:18 av Toffskij |
Støvsuger bøkene?!
Jeg er ferdig med juni og er lykkelig for det. |
|
Postet 01-07-24 kl 12:45 av Maverick |
Jepp, støvsuger. De gjør det hver sommer, faktisk. Gratulerer med overstått juni, Mavs, det har vært nok å gjøre, forstår jeg fra fotsoldatene!
|
|
Postet 01-07-24 kl 13:02 av Toffskij |
Fortalte fotsoldatene at jeg blandet navnene deres også? Uff, pinlig opplegg.
De siste par ukene har vært litt svette, ja. |
|
Postet 01-07-24 kl 13:08 av Maverick |
Siste jobbeuke i denne runde! Det er åpenbare sommertakter på jobb; i dag tror jeg det er flere sommerjobbere enn fast ansatte.
Var i veldig hyggelig bryllup i helgen, da en god kollega giftet seg. Vi var 10 kolleger og 2 ekskolleger i middagen; føler at det sier noe om arbeidsmiljøet vårt. |
|
Postet 01-07-24 kl 13:13 av Skilpadda |
Mavs: Jepp, men det var visst ikke bare deg, og de hadde hatt diverse «DERE er SØSTRE!»-opplevelser. Minte visst litt om SFO.
|
|
Postet 01-07-24 kl 13:14 av Toffskij |
Hah! Det minner en hel del om SFO ja. Godt observert.
|
|
Postet 01-07-24 kl 13:17 av Maverick |
Mye bedre mat enn på SFO, meldte de (altså på Tons of Rock).
|
|
Postet 01-07-24 kl 13:18 av Toffskij |
Fint at været leverte til bryllupet, da, Skilp!
|
|
Postet 01-07-24 kl 13:23 av Toffskij |
Synes det er smart å støvsuge bøker på årlig basis, utrolig mye støv som samler seg i og rundt de. For ikke å snakke om smuler og annet graps. :skrekk: :har-jobbet-på-høgskolebibliotek:
Fortsatt 3 uker unna ferie, så jeg kvinner meg opp for å holde ut med vettet i behold. |
|
Postet 01-07-24 kl 13:41 av Fersken |
Toffen: Ja, brudgommen hadde fulgt nær kontinuerlig med på yr.no den siste uka. Det ble litt i overkant spennende.
|
|
Postet 01-07-24 kl 14:03 av Skilpadda |
Overlevde første dag uten saker på vent.
|
|
Postet 01-07-24 kl 17:15 av star |
God morgen,
Godt med søvn inatt. Lite planer for dagen. |
|
Postet 02-07-24 kl 08:55 av Millen |
God morgen, igjen. Har fått beskjed om en kollega som skal slutte, vi er ikke nære, men det er alltid rart med endringer.
|
|
Postet 02-07-24 kl 09:12 av tink |
God morgen! På kontoret i dag også, så da er ukens pålagte kontordager i boks.
Regn og skikkelig høstlig her i dag. |
|
Postet 02-07-24 kl 09:23 av Sissel |
Kommet meg på kontoret, har kaffe og zero og alt er klart.
Lite folk her. |
|
Postet 02-07-24 kl 09:35 av Martis |
Her er det faktisk ganske mye folk i dag, det pleier å være slik på tirsdagene.
|
|
Postet 02-07-24 kl 09:38 av Sissel |
Leste i avisa i går at julitemperaturen er den samme som i mars. Det kan heldigvis snu. Men jeg burde hatt på votter/hansker til jobb i dag.
|
|
Postet 02-07-24 kl 09:44 av annemede |
Hodet mitt har onsdag i dag siden jeg var på jobb i går. Jobber vanligvis ikke mandager.
|
|
Postet 02-07-24 kl 09:55 av star |
16-åringen lurer på å teste ut krykkene på stranda i dag, jeg har betenkligheter. Hun kan ikke belaste beinet i det hele tatt, så det er jo en utfordring.
|
|
Postet 02-07-24 kl 11:01 av Blondie |
God formiddag. Blomstrer på Mall of Berlin mens elevene mine shopper litt. Vi skal på DDR-museet snart, så det faglige er ivaretatt.
Jeg vurderer manikyr mens jeg venter. |
|
Postet 02-07-24 kl 11:20 av Stompa |
På Flesland, klar for 16 dager i Spania. Nå bare krysser jeg fingrene for at alle ungene på gaten ikke skal sitte foran/bak meg.
|
|
Postet 02-07-24 kl 11:54 av 007 |
Det merkes at man kan ta buss for en tier. Bussen har vært stappfull disse to dagene.
|
|
Postet 02-07-24 kl 17:27 av star |
Endelig f her også. 4. uka som sykepleier for kjæresten. Og flere skal det bli. Vi har snart runda det som er av legevakter, sykehus, ambulanse osv. Det blir en meget rolig sommer.
|
|
Postet 02-07-24 kl 19:22 av Trixie |
Her er det Stockholmsvy, gårdagen i Gamla Stan og i dag på Drottningholm. I kveld er mann og eldste ungdom på Belle & Sebastian, vi andre et asiatisk og pakkar saman så vi får det roleg før avreise i morgon.
|
|
Postet 02-07-24 kl 21:17 av Syrinx |
Vi dypdykker i skotsk historie og har besøkt Culloden slagfelt og fort Georg utenfor Inverness i dag. 13 grader og regn, men vi holder motet oppe.
|
|
Postet 02-07-24 kl 22:16 av Nenne |
Morsomt, Nenne! Jeg sitter og leser skotsk historie selv, riktignok stort sett begrenset til Orknøyene. (Visste dere at i januar 1952 var det en natt så kraftig storm at 7000 hønsehus og 86000 høns blåste bort?)
|
|
Postet 02-07-24 kl 22:48 av Skilpadda |
Så gøy Nenne.
Vi har hatt to ferier i Skottland tidligere. Og nå har vi begynt å tenke på en til neste år. Siden vi nå skal feriere uten barn har vi begynt å utforske muligheten til å gjøre det uten bil. Kom gjerne med tips i Invernessområdet. Der har vi ikke vært noe særlig. |
|
Postet 02-07-24 kl 22:56 av Blå |
Vi skal på vandring i Skottland/Nord-England neste vår. Det var min 50-årspresang til mannen min. Men vi tenker å gjøre det i april/mai for å unngå den verste turistsesongen.
|
|
Postet 03-07-24 kl 05:34 av Tjorven |
Her er det i første omgang nedtelling mot langhelg og tur til Østlandet i helga. Flyr på torsdag og har tatt fri på fredag. Har heldigvis noen konkrete frister før ferien setter inn fredag om halvannen uke.
|
|
Postet 03-07-24 kl 09:03 av tink |
På vei til Skøyen. Heldags workshop. Tror det blir bra.
Forhåpentligvis siste langturen før ferie. Halvannen uke igjen nå. |
|
Postet 03-07-24 kl 09:06 av Mex |
Nå begynner jeg å kjenne at det blir greit med litt f snart, men skal holde ut til fredag! Ser ut til at vi får landet noen baller jeg var litt spent på før den tid, så det er godt.
|
|
Postet 03-07-24 kl 09:20 av ingling |
God morgen fra Spania.
Sola skinner, himmelen er skyfri, sjøen er blikkstille og jeg har kaffe og egentid før mann og datter våkner. Plan for dagen: Strand, bok og kinamat til kvelden. |
|
Postet 03-07-24 kl 09:23 av 007 |
Her er det en-sifret i varmegrader. Men det regner ikke. To dager til F.
|
|
Postet 03-07-24 kl 09:45 av annemede |
Send litt varmegrader hjemover, 007. Planen din for dagen høres helt nydelig ut!
|
|
Postet 03-07-24 kl 09:59 av Fintdethei! |
Jeg har bordet et nattog som skal frakte oss til Shanghai, og skal være her de neste 15 timene. (Vi ligger 6 timer foran Norge.) Det er overraskende komfortabelt, så dette skal gå brillefint. Vi forlater Xi’an hvor det har vært perfekt temperatur for storbyferie med ca 22 grader. Men det blir trolig varmeren Shanghai.
|
|
Postet 03-07-24 kl 10:29 av Tjorven |
Morn! På plass på biblioteket igjen, hepphepp!
|
|
Postet 03-07-24 kl 10:32 av Toffskij |
Kroppen driver med et eller annet tull. Føler meg så rar.
Skal spandere på meg utelunsj i dag. Dvs kjøpe med meg noe for må ut i pausen uansett. |
|
Postet 03-07-24 kl 10:41 av star |
Sov i min egen seng i natt etter noen fine dager hjemme hos mor og far, og dermed sov jeg nesten helt til klokka ti. Første ferieuke og har ingen andre planer enn å øvelseskjøre med ene ungen hvis den ikke er for sliten etter å ha hengt med venner til langt uti de små timer i natt.
|
|
Postet 03-07-24 kl 11:19 av Adrienne |
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu
- Novemberkaffe nr 1 (04-11-24)
- Siste oktoberkaffeuke (28-10-24)
- Oktoberkaffe nr. 4 (21-10-24)
- Ukeskaffe for oktoberuke nr. 3 (14-10-24)
- Ukeskaffe for oktoberuke nr. 2 (07-10-24)